Hastanelerin ve tüm sağlık kuruluşlarının, varlıklarını sürdürebilmek için sundukları hizmetin kalite düzeyine ve hastaların ihtiyaçlarının eksiksiz biçimde karşılanmasına özen göstermeleri gerekmektedir. Sağlık hizmetlerinde kalitenin iyileştirilmesi, günden güne birçok ülkede daha çok önem kazanmaktadır. Söz konusu iyileştirme de, ancak kalite maliyetlerinin sağlıklı bir biçimde ölçülmesi ve analiz edilmesi ile mümkündür. Sunulan hizmette kalite artırılması, özellikle yüksek maliyetli hastane gereçleri ve hizmetleri düşünüldüğünde, mümkün olduğunca ciddi ve dikkatli biçimde ele alınması gereken bir kavramdır. Kaliteye yönelik yapılan harcamaların yeterli olup olmadığı ise, hem personel hem de hastalar açısından bir başka tartışma konusudur
Sağlık Hizmetleri Kalite Maliyeti Hasta Memnuniyeti Finansal Yöntemler
Hospitals and all other healthcare organizations should give the required care and attention to their service quality and standards, and provide the needs of patients perfectly to continueown existence. Improvement of the quality in health services is gaining day by day importance in many countries. This improvement is of course possible by analyzing the related costs correctly. Considering the high cost of equipments and service charges, this analysis must be made very carefully. Another matter of discussion for staff and patients is about the adequateness of expenditures for quality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 19 Sayı: 3 |