Regional development agencies, as indicated by their names, are established with the purpose of promoting regional development. Their sources of income are public revenues, however, they are audited by private companies i.e. the efficient use of their income and the lawfulness of their activities are assessed by non-governmental institutions. Although they use public revenues as their income sources and although it was stated in their law of organization that the Turkish Court of Accounts keeps the right of inspection, they are not subject to the Turkish Court of Accounts audit. Since they use public sources, regional development agencies must be considered as government institutions and their audit must not be undertaken by private
Bölgesel kalkınma ajansları bölgesel gelişme ve kalkınmanın sağlanması konusunda faaliyet göstermek üzere oluşturulmuş kurumlardır. Ajanslar faaliyetlerini kamu gelirlerini kullanarak sürdürmektedirler; ancak kamu gelirini etkin ve verimli kullanıp kullanmadıklarının, faaliyetlerini kanunlara uygun olarak yerine getirip getirmediklerinin denetimi özel sektör tarafından yapılmaktadır. Kamu kaynağı kullanmalarına ve kuruluş kanunlarının gerekçesinde Sayıştay denetimlerinin saklı olmasına rağmen; kuruluş Kanunlarında Sayıştay denetimine yer verilmemektedir. Kalkınma ajanslarının gelirleri arasında kamu gelirleri yer aldığından kurumların kamu kurumu olarak kabul edilmesi ve denetimlerinin özel sektöre bırakılmaması gerekmektedir. 6085 Sayılı Sayıştay Kanunu ile kamu geliri kullanan tüm kurumların merkezî yönetim bütçesinde yer alıp almamasına bakılmaksızın Sayıştay denetimine alınması gerektiği belirtilmiştir. Bu kapsamda Anayasal düzenlemeyle Sayıştay denetim alanına kalkınma ajanslarının dâhil edilmesiyle ajanslarının denetimine ilişkin dayanak gösterilecek mevzuat sorunu ortadan kalkmış olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 18 Sayı: 2 |