Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS), bir işletmenin dış çevresini ve çalışanlarını etkileyen sorumluluk türüdür. Kurumsal vatandaşlık (KV) ise işletme için değer yaratılmasına neden olacak şekilde başkalarının ve çevrenin refahı ile ilgilenmeyi ifade etmektedir. İşverenin iyi bir kurumsal vatandaş olduğunu düşündüren KSS uygulamaları ile ilgili çalışanların algısı çalışanların daha fazla motive olmaları ve bağlılıklarının artması için oldukça önemlidir. Böylece işletme performansı daha yüksek olacaktır. Bu çalışma, KSS uygulamaları olan ve bu konuda ödüllendirilen bir işletmenin kurumsal vatandaşlığı ile ilgili olarak çalışanlarının algısını incelemektedir. Araştırma, KSS ödüllü bir işletmenin çalışanların arasında uygulanan ankete dayalı bir örnek olay niteliği taşımaktadır. Araştırma bulguları, gönüllülük boyutu çalışan tarafından daha az vurgulanmış olmasına rağmen çalışanların genel KSS uygulamaları ve KSS boyutları ile ilgili algılarının işletmenin KSS uygulamaları ile benzer nitelikte olduğunu ortaya koymaktadır
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurumsal Vatandaşlık Çalışan Algısı
Corporate social responsibility (CSR) is the responsibility of a business that has an effect on both the external environment and the employees. And Corporate Citizenship (CC) is caring for the well-being of others and the environment resulting in the creation of value for the business. The perception of the employees is important if their employer has CSR practices, that suggest the business is a good citizenship to feel more motivated and committed, the business performance will be higher.This study explores the perception of the employees about the corporate citizenship situation of a business that has CSR practices and was awarded for these practices. The research is a case study based on questionnaires conducted within the employees of the corporation in Turkey that has a CSR award. The research findings revealed that there is similarity between the corporation’s CSR applications and employees’ perception about general CSR applications and CSR dimensions thus discretionary dimension is less mentioned by the employees
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 18 Sayı: 2 |