The aim of this study is to compare the perceptions of TMS/TFRS of undergraduate and graduate students studying in higher education. For this purpose, a survey was conducted including students studying University of Kocaeli of Faculty of Economics and Administrative Sciences Department of Business Administration and the same university Vocational High School of Department of Accounting and Tax Applications. According to the results of the survey data, although there was no significant difference with level of interest in accounting profession, desire to perform the profession accounting in term of perception accounting standards, there were significant difference with the status of being a graduate of trade vocational school, order of preference, job / internship experience, status of being in the last year in term of perception accounting standards
perception of accounting standards accounting standards accounting education
Bu çalışmanın amacı, yükseköğretimde önlisans ve lisans düzeyinde okuyan öğrencilerin TMS/TFRS hakkındaki algılarının karşılaştırılmasıdır. Bu amaç kapsamında, Kocaeli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nde okuyan öğrenciler ile yine aynı üniversitenin Meslek Yüksek Okullarının Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Bölümünde okuyan öğrencileri kapsayan bir anket çalışması yapılmıştır. Anket verilerinden elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin muhasebe mesleğine ilgi düzeyi ve mesleği icra etme istekleri ile muhasebe standartlarını algılamaları açısından anlamlı bir fark bulunmazken, Ticaret Meslek Lisesi mezunu olma durumu, öğrenim gördükleri bölümü/programı tercih sırası, staj/iş tecrübesi ve son sınıfta öğrenim görme durumları ile muhasebe standartlarını algılamaları açısından anlamlı farklar ortaya çıkmıştır.
Muhasebe standartları algısı muhasebe standartları muhasebe eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 18 Sayı: 2 |