Bu çalışma üniversitelerin tercih edilmeleri aşamasında, marka kişiliklerini oluşturan özellikleri, Adnan Menderes Üniversitesi örneğine bağlı olarak açıklamayı hedeflemektedir. Türkiye’de üniversitelerin marka kişiliğinin belirlenmesi konusunda ampirik çalışmaların yetersizliği dikkate alındığında, bu çalışmanın üniversitelerin marka kişiliğinin algılanma düzeyini belirlemeyi hedeflemesi bakımından önemli olduğu düşünülmektedir. Marka kişiliğinin algılanan boyutunun belirlenmesinde faktör analizi kullanılmıştır. Testlerin güvenilirliğini belirleyebilmek için, öncelikle güvenilirlik analizi yapılmış, daha sonra marka kişiliğini oluşturan temel boyutlar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Faktör analizi yöntemi ile yapılan çalışma sonucunda, dört faktör elde edilmiştir. Bu faktörler yetkinlik, heyecan verici olmak, geleneksellik ve erkeksilik olarak adlandırılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 3 |