BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversitelerin Marka Kişiliklerinin Belirlenmesine İlişkin Ampirik Bir Araştırma: Adnan Menderes Üniversitesi Örneği

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 3, 163 - 176, 01.09.2012

Öz

Kaynakça

  • 1. AAKER, Jennifer L. (1997), Dimensions of Brand Personality, Journal of Marketing Research, 34, August
  • 2. LYNN, Benet, AAKER, Jennifer, MARTINEZ Verõnica ve GAROLERA, Jordi (2001), Consumption Symbols as Carriers of Culture: A Study of Japanese and Spanish Brand Personality Constucts, Journal of Personality and Social Psychology, Vol 81(3), Sep.
  • 3. AK, Mehmet (1998), Firmalarda/Markalarda Kurumsal Kimlik Ve İmaj Reklam-Halkla İlişkiler, Grafik Sanatlar Dizisi, İstanbul
  • 4. AKSOY, Lerzan ve ÖZSOMER Ayşegþl (2007), Türkiye’de Marka Kişiliği Oluşturan Boyutlar, 12.Ulusal Pazarlama Kongresi, Sakarya Üniversitesi, 2007
  • 5. ATEŞOĞLU, İrfan (2003), Türkiye’nin İhracatında Marka İmajının Etkisi Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta
  • 6. BAYRİ, Osman ve DOĞANLI Bilge (2009), Brand Identity of Vocational High Schools: The Case of Kuyucak Vocational High School 1st International 5th National Vocational Schools Symposium UMYOS, Konya
  • 7. BORÑA, Gþven (2004), Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Mı? (Marka Olmanın ABC’si), 7. Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • 8. BOSNJAK, M., BOCHMANN, V. Ve HUFSCHMIDT, T. (2007). Dimensions Of Brand Personality Attributions: A Person-Centric Approach In The German Cultural Context. Social Behavior And Personality, 35
  • 9. DOYLE, Peter (2003), Değer Temelli Pazarlama, Mediacat Yayınları, İstanbul
  • 10. DURMAZ, Mustafa (1995), Tüketici Davranışları, Ege Üniversitesi İletişim Fakþltesi Yayınları No: 8, İzmir
  • 11. Escalas, J. E. ve Bettman, J. R. (2005), Self-Construal, Reference Groups and Brand Meanning, Journal of Consumer Research, 32
  • 12. GOLDBERG, Lewis R. ve SOMER, Oya (2000), The Hierarchical Structure of Common Turkish Person-Descriptive Adjectives, European Journal of Personality, 14
  • 13. GÜLGÖZ, Sami (2002), Five Factor Model and NEO-PI-R in Turkey in The Five Factor Model Across Cultures, Editors: R.R. MCrae & J. Allik, Kluwer Academis/PlenumYayınevi, ABD.
  • 14. HAIR, J. F., ANDERSON, R. E., TATHAM, R. L. ve BLACK, W. C. (1998), Multivariate Data Analysis, New Jersey: Prentice Hall
  • 15. KIRDAR, Yaléın (2005), Marka Stratejilerinin Oluşturulması, Review of Social, Economic and Business Studies Eastern Mediterranean University, Journal of Business and Economics Faculty, Volume 3/4.
  • 16. KALAYCI, Şeref (2005), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara
  • 17. KNAPP, E. Duane (2003), Marka Aklı, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • 18. Milas, G., Ve Mlačić, B. (2007), Brand Personality And Human Personality: Findings From Ratings Of Familiar Croatian Brands, Journal Of Business Research, 60
  • 19. MOSER, Mike (2004), Marka Yaratmanın 5 Adımı, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • 20. ÖZGÜVEN Nihan ve KARATAŞ Ezgi (2010), Genç Tüketicilerin Marka Kişiliği Algılamalarının Cinsiyete Göre Değerlendirilmesi: Mcdonald’s Ve Burger King, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2010/1, Sayı:11
  • 21. ÖZSOMER, Ayşegþl ve SIMONIN Bernard (2004), Marketing Program Standardization: A Cross-Country Exploration, International Journal of Research in Marketing, 21
  • 22. RIES, Al ve RIES, Laura (2003), Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • 23. SOMER, Oya (1998), Türkçede Kişilik Özelliği Tanımlayan Sıfatların Yapısı ve Beş Faktör Modeli, Türk Psikoloji Dergisi, 13(42)
  • 24. SUNG, Yongjun ve TINKHAM Spencer F. (2005), Brand Personality Structures in the United States and Korea: Common and CultureSpecific Factors, Journal of Consumer Psychology, 15 (4)
  • 25. AAKER J. (1997), http://markakimlik.blogspot.com/2007/10/ arketiplerve-markalar.html, Er: 03.05.2010
  • 26. http://www.eokul-meb.com/2010-universite-bos-kontenjanları-osym - bos-kalan-kontenjanlar/, Er: 03.08.2011
  • 27. http://ekyerlestirme.com/oss-ek-yerlestirme/6768-2011-ek-
  • 28. http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/printnews.aspx?DocID=- 186911, 05.10.2000, Er: 15.01.2012
  • 29. http://osymtercih.net/osym-haber/2011-universitelerde-nekadarkontenjan-acigi-var, Er: 15.09.2011

ÜNİVERSİTELERİN MARKA KİŞİLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA: ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2012, Cilt: 17 Sayı: 3, 163 - 176, 01.09.2012

Öz

Bu çalışma üniversitelerin tercih edilmeleri aşamasında, marka kişiliklerini oluşturan özellikleri, Adnan Menderes Üniversitesi örneğine bağlı olarak açıklamayı hedeflemektedir. Türkiye’de üniversitelerin marka kişiliğinin belirlenmesi konusunda ampirik çalışmaların yetersizliği dikkate alındığında, bu çalışmanın üniversitelerin marka kişiliğinin algılanma düzeyini belirlemeyi hedeflemesi bakımından önemli olduğu düşünülmektedir. Marka kişiliğinin algılanan boyutunun belirlenmesinde faktör analizi kullanılmıştır. Testlerin güvenilirliğini belirleyebilmek için, öncelikle güvenilirlik analizi yapılmış, daha sonra marka kişiliğini oluşturan temel boyutlar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Faktör analizi yöntemi ile yapılan çalışma sonucunda, dört faktör elde edilmiştir. Bu faktörler yetkinlik, heyecan verici olmak, geleneksellik ve erkeksilik olarak adlandırılmıştır

Kaynakça

  • 1. AAKER, Jennifer L. (1997), Dimensions of Brand Personality, Journal of Marketing Research, 34, August
  • 2. LYNN, Benet, AAKER, Jennifer, MARTINEZ Verõnica ve GAROLERA, Jordi (2001), Consumption Symbols as Carriers of Culture: A Study of Japanese and Spanish Brand Personality Constucts, Journal of Personality and Social Psychology, Vol 81(3), Sep.
  • 3. AK, Mehmet (1998), Firmalarda/Markalarda Kurumsal Kimlik Ve İmaj Reklam-Halkla İlişkiler, Grafik Sanatlar Dizisi, İstanbul
  • 4. AKSOY, Lerzan ve ÖZSOMER Ayşegþl (2007), Türkiye’de Marka Kişiliği Oluşturan Boyutlar, 12.Ulusal Pazarlama Kongresi, Sakarya Üniversitesi, 2007
  • 5. ATEŞOĞLU, İrfan (2003), Türkiye’nin İhracatında Marka İmajının Etkisi Yayınlanmamış Doktora Tezi, Isparta
  • 6. BAYRİ, Osman ve DOĞANLI Bilge (2009), Brand Identity of Vocational High Schools: The Case of Kuyucak Vocational High School 1st International 5th National Vocational Schools Symposium UMYOS, Konya
  • 7. BORÑA, Gþven (2004), Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar Mı? (Marka Olmanın ABC’si), 7. Baskı, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • 8. BOSNJAK, M., BOCHMANN, V. Ve HUFSCHMIDT, T. (2007). Dimensions Of Brand Personality Attributions: A Person-Centric Approach In The German Cultural Context. Social Behavior And Personality, 35
  • 9. DOYLE, Peter (2003), Değer Temelli Pazarlama, Mediacat Yayınları, İstanbul
  • 10. DURMAZ, Mustafa (1995), Tüketici Davranışları, Ege Üniversitesi İletişim Fakþltesi Yayınları No: 8, İzmir
  • 11. Escalas, J. E. ve Bettman, J. R. (2005), Self-Construal, Reference Groups and Brand Meanning, Journal of Consumer Research, 32
  • 12. GOLDBERG, Lewis R. ve SOMER, Oya (2000), The Hierarchical Structure of Common Turkish Person-Descriptive Adjectives, European Journal of Personality, 14
  • 13. GÜLGÖZ, Sami (2002), Five Factor Model and NEO-PI-R in Turkey in The Five Factor Model Across Cultures, Editors: R.R. MCrae & J. Allik, Kluwer Academis/PlenumYayınevi, ABD.
  • 14. HAIR, J. F., ANDERSON, R. E., TATHAM, R. L. ve BLACK, W. C. (1998), Multivariate Data Analysis, New Jersey: Prentice Hall
  • 15. KIRDAR, Yaléın (2005), Marka Stratejilerinin Oluşturulması, Review of Social, Economic and Business Studies Eastern Mediterranean University, Journal of Business and Economics Faculty, Volume 3/4.
  • 16. KALAYCI, Şeref (2005), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Ankara
  • 17. KNAPP, E. Duane (2003), Marka Aklı, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • 18. Milas, G., Ve Mlačić, B. (2007), Brand Personality And Human Personality: Findings From Ratings Of Familiar Croatian Brands, Journal Of Business Research, 60
  • 19. MOSER, Mike (2004), Marka Yaratmanın 5 Adımı, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • 20. ÖZGÜVEN Nihan ve KARATAŞ Ezgi (2010), Genç Tüketicilerin Marka Kişiliği Algılamalarının Cinsiyete Göre Değerlendirilmesi: Mcdonald’s Ve Burger King, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2010/1, Sayı:11
  • 21. ÖZSOMER, Ayşegþl ve SIMONIN Bernard (2004), Marketing Program Standardization: A Cross-Country Exploration, International Journal of Research in Marketing, 21
  • 22. RIES, Al ve RIES, Laura (2003), Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Mediacat Kitapları, İstanbul
  • 23. SOMER, Oya (1998), Türkçede Kişilik Özelliği Tanımlayan Sıfatların Yapısı ve Beş Faktör Modeli, Türk Psikoloji Dergisi, 13(42)
  • 24. SUNG, Yongjun ve TINKHAM Spencer F. (2005), Brand Personality Structures in the United States and Korea: Common and CultureSpecific Factors, Journal of Consumer Psychology, 15 (4)
  • 25. AAKER J. (1997), http://markakimlik.blogspot.com/2007/10/ arketiplerve-markalar.html, Er: 03.05.2010
  • 26. http://www.eokul-meb.com/2010-universite-bos-kontenjanları-osym - bos-kalan-kontenjanlar/, Er: 03.08.2011
  • 27. http://ekyerlestirme.com/oss-ek-yerlestirme/6768-2011-ek-
  • 28. http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/printnews.aspx?DocID=- 186911, 05.10.2000, Er: 15.01.2012
  • 29. http://osymtercih.net/osym-haber/2011-universitelerde-nekadarkontenjan-acigi-var, Er: 15.09.2011
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Yrd.Doç.Dr.Bilge Doğanlı Bu kişi benim

Doç.Dr.Osman Bayri Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Doğanlı, .Y., & Bayri, D. (2012). ÜNİVERSİTELERİN MARKA KİŞİLİKLERİNİN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA: ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(3), 163-176.