Bankalarda Performans Değerleme ve Ücretleme İlişkisine Dair Çalışanların Algılamaları: Yerli ve Yabancı Menşeli Banka Uygulamalarının Karşılaştırılmasına Yönelik Bir Alan Araştırması
Yıl 2012,
Cilt: 17 Sayı: 1, 1 - 26, 01.03.2012
Prof.Dr.İsmail Bakan
Arş.Gör.İnci Fatma Doğan
Yrd.Doç.Dr.Burcu Erşahan
Öğr.Gör.A.Melih Eyitmiş
Kaynakça
- 1. Ağca, Veysel ve Tunçer, Ender, (2006), “Çok Boyutlu Performans Değerleme Modelleri ve Bir Balanced Scorecard Uygulaması”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, s.148-159.
- 2. Akoğlan Meryem (1999), Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, Detay Yayınları, Ankara.
- 3. Akyüz, Ömer Faruk (2006), Değişim Rüzgarında Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması, Sistem Yayınları, İstanbul.
- 4. Argon, Türkan (2004), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Basımevi, Ankara.
- 5. Ballı, Serkan, Uğur, Aybars ve Korukoğlu, Serdar, (2009), “İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlendirme İçin Bir Bulanık Uzman Sistem Gerçekleştirilir mi?”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt 9, Sayı 2, s.837-849.
- 6. Bayraktar, Berat Bir ve Şentürk, Burçak, (2007), “Belge Yöneticilerinin Performans Yönetim Sistemi Süreci”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 7, Sayı 28, 359-376.
- 7. Bayraktaroğlu, Serkan (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
- 8. Bayram, Levent, (2006), “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme”, Sayıştay Dergisi, 62, s.47-65.
- 9. Benligiray, Serap (2003), Ücret Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
- 10. Bryman, Alan ve Cramer, Duncan (1997) Quantitative Data Analysis with SPSS for Windows: A Guide for Social Scientists, Routledge, London.
- 11. Camgöz, Selin Metin ve Alperten, İ. Nurdan, (2006), “360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği”, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi, Cilt 13, Sayı 2, s.191-212.
- 12. Çırpan, Hüseyin (2006), “Yenilenmede İnsan Kaynaklarının Rolü”, http://www.eflatun.com.tr/makaleler.aspx, 03.07.2010.
- 13. Demir, Yeter (2010), “İnsan Kaynakları Yönetimi Sürecinde Ücret Yönetimi Sisteminin Değerlendirilmesi”, http://www.ceterisparibus.net /arsiv.htm, 03.07.2010.
- 14. Devanna, Mary Anne, Fombrun, Charles J. ve Tichy, Noel, M. (1984), A Framework for Strategic Human Resource Management, Strategic Human Resource Management, John Wiley and Sons, Inc., USA.
- 15. Ekinci, Fatih, (2008), “Kamu Personel Yönetiminden İnsan Kaynakları Uygulamasına Geçişin Çalışanların Verimliliğine Etkisi”, Maliye Dergisi, Sayı 155, s.175-185.
- 16. Eraslan, Ergün ve Algün, Onur, (2005), “İdeal Performans Değerlendirme Formu Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yöntemi Yaklaşımı”, Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, s.95- 106.
- 17. Ergül, Hüseyin Fazlı, (2006), “Kurumlarda Ücret, Ücret Sistemleri ve ÜcretBaşarı İlişkisi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 5, Sayı 18, s.92-105.
- 18. Ertuğrul, İrfan ve Karakaşoğlu, Nilsen, (2005), “Toplam Kalite Yönetimi Açısından Performans Değerlendirme ve Denizli İmalat Sanayinde Uygulanabilirliğine İlişkin bir Çalışma”, İstanbul Üniversitesi 7. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, s.1-10.
- 19. Geylan, Ramazan (1992), Personel Yönetimi, MET Basım Yayım, Eskişehir.
- 20. Göksu, Nusret ve Öz, Bülent, (2008), “Etkin Ücret Yönetiminin İşletmeye Sağlayacağı Yararlar Konusunda İşgören Algılamaları: Bir Alan Çalışması”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 20, s.419-436.
- 21. Helvacı, Mehmet Akif, (2002), “Performans Yönetimi Sürecinde Performans Değerlendirmenin Önemi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 35, Sayı 1-2, s.155-169.
- 22. Huselid, Mark A, (1995), “The Impact of Human Resource Management Practices on Turnover, Productivity and Corporate Financial Performance”, Academy of Management Journal, Sayı 38, s.635-672.
- 23. İlleez, Alime Aslı ve Güner, Mücella, (2006), “Personel Performans Değerlendirme ve 360 Derece Performans Değerlendirme Yönetimi”, Ege Üniversitesi Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma Uygulama Merkezi Yayınları, Cilt 16, Sayı 1, s.325-327.
- 24. Karabulut, Tahsin, Okka, Ömer Faruk ve Başel, Halis, (2006), “Bireysel Performansa Dayalı Ücret ve Verimlilik İlişkisi: Bankacılık Sektöründe Örnek Uygulama”, Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 11, s.104-118.
- 25. Kıngır, Sait ve Taşkıran, Erkan, (2006), “Performans Değerlendirme Çalışmalarına İlişkin İşgören Görüşlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, s.195-216.
- 26. Kueng, Peter, (2000), “Process Performance Measurement System: A Tool to Support Process-Based Organizations”, Total Quality Management,Cilt 11, Sayı 1, s.67-84.
- 27. Mondy, R. Wayne ve Noe, Robert M (2005), Human Resource Management, Pearson Prentice Hall, New Jersey, USA.
- 28. Norusis, Marija J (1992), SPSS for Windows Professional Statistics, Release 5, SPSS Inc., Chicago.
- 29. Nunally, Jum C (1978), Psychometric Theory, McGraw-Hill, New York.
- 30. Okka, Ömer Faruk (2008), Bireysel Performansa Dayalı Ücret ve Verimlilik: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
- 31. Orhan, Kamil, (2010), “Amerika Birleşik Devletlerinde ve Avrupa Birliği’nde İnsan Kaynakları Yönetimi Yaklaşımlarının Bir Karşılaştırılması: Avrupalı İnsan Kaynakları Yaklaşımı Mümkün Müdür?” Ege Akademik Bakış, Cilt 10, Sayı 1, s.271-301.
- 32. Öğe, Serdar, (2002), “Elektronik İnsan Kaynakları Yönetimi (E-HRM)’nde İnsan Kaynakları Enformasyon Sistemi (HRIS)’nin Önemi ve Temel Kullanım Alanları”, Selçuk Üniversitesi Kongre Bildirisi, s.109-117.
- 33. Öğüt Adem, Akgemci Tahir, Demirsel Mustafa Tahir, (2004), “Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Bağlamında Örgütlerde
- 34. İşgören Motivasyonu Süreci”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 12, s.277-290.
- 35. Özden, M. Cemil, (2000), “İnsan Kaynakları Yönetimi”, http://www.mcozden.com/ikf_0_iky.htm, 03.07.2010.
- 36. Pfeffer, Jeffrey (1994), Competitive Advantage Through People: Unleashing The Power of The Work Force, Harvard Business School Press, Boston.
- 37. Resmi Gazete (2006), Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumundan: Bankaların İç Sistemleri Hakkında Yönetmelik, 01.11.2006 Tarih ve 26333 Sayılı Resmi Gazete.
- 38. Sevinç, Ahmet, (2006), “Kaynaklara Dayalı Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 3, s.183-197.
- 39. Uğurlu, Oya, (2007), “360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi”, Paradoks”, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (E-Dergi), Cilt 3, Sayı 1, http://www.paradoks.org, 10.07.2010.
- 40. Ünal, Ayşe, (2002), “İşletmelerde İnsan Kaynaklarının Önemi, İnsan Kaynakları İşlevleri ve İnsan Kaynakları Yönetimi Sisteminde Ücretleme”, Kamu-İş İş Hukuku ve İktisat Dergisi, Cilt 7 Sayı 1, s.1-19.
- 41. Ünsal, Aydın, Duman, Sibel, (2005), “Türkiye’deki Bankaların Performanslarının Temel Bileşenler Yaklaşımı İle Karşılaştırmalı
- 42. Analizi”, İstanbul Üniversitesi VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, 26-27 Mayıs 2005, s.1-20.
- 43. Ünsar, Sinan, (2009), Yetkinliğe Dayalı Ücret Yönetiminin Genel Bir Değerlendirilmesi, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, s.43-56.
- 44. Vinson, Mary N, (1996), “The Pros and Cos of 360-Degree Feedback: Making It Work”, Training and Development, Cilt 50, Sayı 4, s.11-12.
- 45. Wright, Patrick M., Dunford, Benjamin B. ve Snell, Scott A., (2001), “Human Resources and The Resource- Based View of The Firm”, Journal of Management, Sayı 27, s.701-721.
- 46. Yatkın, Ahmet, (2008), “Örgütsel Çatışmanın ve Performans Değerlemenin İşgören Performansına Etkileri”, Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları”, http://web.firat.edu.tr/.../02%20örgütsel %20çatışmahmet%20yatkın(4481)-ödendi-13%20syf-6-18.doc 25.01.2010.
- 47. Yılmaz, Tayfun ve Alparslan, Ali Murat, (2010), “Kriz Dönemlerinde Ücret Sistemi Değişim Gereği”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt 2, Sayı 1, s.107-120.
- 48. Türkiye Bankalar Birliği, http//:www.tbb.org.tr, 25.01.2010.
BANKALARDA PERFORMANS DEĞERLEME VE ÜCRETLEME İLİŞKİSİNE DAİR ÇALIŞANLARIN ALGILAMALARI: YERLİ VE YABANCI MENŞELİ BANKA UYGULAMALARININ KARŞILAŞTIRILMASINA YÖNELİK BİR ALAN ARAŞTIRMASI
Yıl 2012,
Cilt: 17 Sayı: 1, 1 - 26, 01.03.2012
Prof.Dr.İsmail Bakan
Arş.Gör.İnci Fatma Doğan
Yrd.Doç.Dr.Burcu Erşahan
Öğr.Gör.A.Melih Eyitmiş
Öz
Küreselleşen dünyada firmaların rekabet edebilmeleri yönünde insan kaynağı yönetiminin önemi büyüktür. Özellikle sektör bazlı düşünüldüğünde bankacılık sektörünün çağdaş iş yaşamı şartları altında insan kaynağı ve uygulamalarına gereken özeni göstermesi gerekmektedir. Bu bağlamda bu makalenin amacı; yerli ve yabancı banka çalışanlarının kendi bankalarına ve diğer banka uygulamalarına bakış açılarının değerlendirilmesi ve özellikle bankaların “performans değerleme” ve “ücret” uygulamalarına ilişkin düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla yapılan çalışma sonucunda yerli ve yabancı banka çalışanlarının, bankaların performans ve ücret uygulamalarına ilişkin kendilerine yöneltilen önermelere bakış açıları arasında büyük oranda farklılıklara ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan tüm çalışanlar yabancı banka uygulamalarını yerli banka uygulamalarına oranla daha başarılı bulmaktadırlar
Kaynakça
- 1. Ağca, Veysel ve Tunçer, Ender, (2006), “Çok Boyutlu Performans Değerleme Modelleri ve Bir Balanced Scorecard Uygulaması”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, s.148-159.
- 2. Akoğlan Meryem (1999), Otel İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Örnek Olaylar, Detay Yayınları, Ankara.
- 3. Akyüz, Ömer Faruk (2006), Değişim Rüzgarında Stratejik İnsan Kaynakları Planlaması, Sistem Yayınları, İstanbul.
- 4. Argon, Türkan (2004), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Basımevi, Ankara.
- 5. Ballı, Serkan, Uğur, Aybars ve Korukoğlu, Serdar, (2009), “İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlendirme İçin Bir Bulanık Uzman Sistem Gerçekleştirilir mi?”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt 9, Sayı 2, s.837-849.
- 6. Bayraktar, Berat Bir ve Şentürk, Burçak, (2007), “Belge Yöneticilerinin Performans Yönetim Sistemi Süreci”, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 7, Sayı 28, 359-376.
- 7. Bayraktaroğlu, Serkan (2003), İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
- 8. Bayram, Levent, (2006), “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme”, Sayıştay Dergisi, 62, s.47-65.
- 9. Benligiray, Serap (2003), Ücret Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
- 10. Bryman, Alan ve Cramer, Duncan (1997) Quantitative Data Analysis with SPSS for Windows: A Guide for Social Scientists, Routledge, London.
- 11. Camgöz, Selin Metin ve Alperten, İ. Nurdan, (2006), “360 Derece Performans Değerlendirme ve Geri Bildirim: Bir Üniversite Mediko-Sosyal Merkezi Birim Amirlerinin Yönetsel Yetkinliklerinin Değerlendirilmesi Üzerine Pilot Uygulama Örneği”, Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi, Cilt 13, Sayı 2, s.191-212.
- 12. Çırpan, Hüseyin (2006), “Yenilenmede İnsan Kaynaklarının Rolü”, http://www.eflatun.com.tr/makaleler.aspx, 03.07.2010.
- 13. Demir, Yeter (2010), “İnsan Kaynakları Yönetimi Sürecinde Ücret Yönetimi Sisteminin Değerlendirilmesi”, http://www.ceterisparibus.net /arsiv.htm, 03.07.2010.
- 14. Devanna, Mary Anne, Fombrun, Charles J. ve Tichy, Noel, M. (1984), A Framework for Strategic Human Resource Management, Strategic Human Resource Management, John Wiley and Sons, Inc., USA.
- 15. Ekinci, Fatih, (2008), “Kamu Personel Yönetiminden İnsan Kaynakları Uygulamasına Geçişin Çalışanların Verimliliğine Etkisi”, Maliye Dergisi, Sayı 155, s.175-185.
- 16. Eraslan, Ergün ve Algün, Onur, (2005), “İdeal Performans Değerlendirme Formu Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yöntemi Yaklaşımı”, Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, s.95- 106.
- 17. Ergül, Hüseyin Fazlı, (2006), “Kurumlarda Ücret, Ücret Sistemleri ve ÜcretBaşarı İlişkisi”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 5, Sayı 18, s.92-105.
- 18. Ertuğrul, İrfan ve Karakaşoğlu, Nilsen, (2005), “Toplam Kalite Yönetimi Açısından Performans Değerlendirme ve Denizli İmalat Sanayinde Uygulanabilirliğine İlişkin bir Çalışma”, İstanbul Üniversitesi 7. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, s.1-10.
- 19. Geylan, Ramazan (1992), Personel Yönetimi, MET Basım Yayım, Eskişehir.
- 20. Göksu, Nusret ve Öz, Bülent, (2008), “Etkin Ücret Yönetiminin İşletmeye Sağlayacağı Yararlar Konusunda İşgören Algılamaları: Bir Alan Çalışması”, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 20, s.419-436.
- 21. Helvacı, Mehmet Akif, (2002), “Performans Yönetimi Sürecinde Performans Değerlendirmenin Önemi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt 35, Sayı 1-2, s.155-169.
- 22. Huselid, Mark A, (1995), “The Impact of Human Resource Management Practices on Turnover, Productivity and Corporate Financial Performance”, Academy of Management Journal, Sayı 38, s.635-672.
- 23. İlleez, Alime Aslı ve Güner, Mücella, (2006), “Personel Performans Değerlendirme ve 360 Derece Performans Değerlendirme Yönetimi”, Ege Üniversitesi Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma Uygulama Merkezi Yayınları, Cilt 16, Sayı 1, s.325-327.
- 24. Karabulut, Tahsin, Okka, Ömer Faruk ve Başel, Halis, (2006), “Bireysel Performansa Dayalı Ücret ve Verimlilik İlişkisi: Bankacılık Sektöründe Örnek Uygulama”, Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 11, s.104-118.
- 25. Kıngır, Sait ve Taşkıran, Erkan, (2006), “Performans Değerlendirme Çalışmalarına İlişkin İşgören Görüşlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1, s.195-216.
- 26. Kueng, Peter, (2000), “Process Performance Measurement System: A Tool to Support Process-Based Organizations”, Total Quality Management,Cilt 11, Sayı 1, s.67-84.
- 27. Mondy, R. Wayne ve Noe, Robert M (2005), Human Resource Management, Pearson Prentice Hall, New Jersey, USA.
- 28. Norusis, Marija J (1992), SPSS for Windows Professional Statistics, Release 5, SPSS Inc., Chicago.
- 29. Nunally, Jum C (1978), Psychometric Theory, McGraw-Hill, New York.
- 30. Okka, Ömer Faruk (2008), Bireysel Performansa Dayalı Ücret ve Verimlilik: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
- 31. Orhan, Kamil, (2010), “Amerika Birleşik Devletlerinde ve Avrupa Birliği’nde İnsan Kaynakları Yönetimi Yaklaşımlarının Bir Karşılaştırılması: Avrupalı İnsan Kaynakları Yaklaşımı Mümkün Müdür?” Ege Akademik Bakış, Cilt 10, Sayı 1, s.271-301.
- 32. Öğe, Serdar, (2002), “Elektronik İnsan Kaynakları Yönetimi (E-HRM)’nde İnsan Kaynakları Enformasyon Sistemi (HRIS)’nin Önemi ve Temel Kullanım Alanları”, Selçuk Üniversitesi Kongre Bildirisi, s.109-117.
- 33. Öğüt Adem, Akgemci Tahir, Demirsel Mustafa Tahir, (2004), “Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Bağlamında Örgütlerde
- 34. İşgören Motivasyonu Süreci”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 12, s.277-290.
- 35. Özden, M. Cemil, (2000), “İnsan Kaynakları Yönetimi”, http://www.mcozden.com/ikf_0_iky.htm, 03.07.2010.
- 36. Pfeffer, Jeffrey (1994), Competitive Advantage Through People: Unleashing The Power of The Work Force, Harvard Business School Press, Boston.
- 37. Resmi Gazete (2006), Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumundan: Bankaların İç Sistemleri Hakkında Yönetmelik, 01.11.2006 Tarih ve 26333 Sayılı Resmi Gazete.
- 38. Sevinç, Ahmet, (2006), “Kaynaklara Dayalı Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi”, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 3, s.183-197.
- 39. Uğurlu, Oya, (2007), “360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi”, Paradoks”, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (E-Dergi), Cilt 3, Sayı 1, http://www.paradoks.org, 10.07.2010.
- 40. Ünal, Ayşe, (2002), “İşletmelerde İnsan Kaynaklarının Önemi, İnsan Kaynakları İşlevleri ve İnsan Kaynakları Yönetimi Sisteminde Ücretleme”, Kamu-İş İş Hukuku ve İktisat Dergisi, Cilt 7 Sayı 1, s.1-19.
- 41. Ünsal, Aydın, Duman, Sibel, (2005), “Türkiye’deki Bankaların Performanslarının Temel Bileşenler Yaklaşımı İle Karşılaştırmalı
- 42. Analizi”, İstanbul Üniversitesi VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, 26-27 Mayıs 2005, s.1-20.
- 43. Ünsar, Sinan, (2009), Yetkinliğe Dayalı Ücret Yönetiminin Genel Bir Değerlendirilmesi, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, s.43-56.
- 44. Vinson, Mary N, (1996), “The Pros and Cos of 360-Degree Feedback: Making It Work”, Training and Development, Cilt 50, Sayı 4, s.11-12.
- 45. Wright, Patrick M., Dunford, Benjamin B. ve Snell, Scott A., (2001), “Human Resources and The Resource- Based View of The Firm”, Journal of Management, Sayı 27, s.701-721.
- 46. Yatkın, Ahmet, (2008), “Örgütsel Çatışmanın ve Performans Değerlemenin İşgören Performansına Etkileri”, Fırat Üniversitesi İletişim Fakültesi Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları”, http://web.firat.edu.tr/.../02%20örgütsel %20çatışmahmet%20yatkın(4481)-ödendi-13%20syf-6-18.doc 25.01.2010.
- 47. Yılmaz, Tayfun ve Alparslan, Ali Murat, (2010), “Kriz Dönemlerinde Ücret Sistemi Değişim Gereği”, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt 2, Sayı 1, s.107-120.
- 48. Türkiye Bankalar Birliği, http//:www.tbb.org.tr, 25.01.2010.