Kalite, müşteriyi elde tutabilmenin ön koşulu olan müşteri memnuniyetinin sağlanmasında önemli bir faktördür. Bu nedenle, kalite değerlendirmeleri, işletmelerin başarılı olabilmeleri açısından büyük önem taşımaktadır. SERVQUAL, hizmet kalitesini ölçmede oldukça kabul görmüş
bir ölçek olmasına rağmen, hizmetlerin farklı özellikleri nedeniyle değişik
hizmet sektörlerinde kullanılabilirliği ile ilgili olarak eleştirilere maruz
kalmıştır. Çalışmanın amacı; yüksek öğretimde hizmet kalitesinin ölçümü için
sektöre özel geliştirilen bir ölçeğin orijinal beş-boyutlu ve üç-boyutlu
SERVQUAL ölçeklerinden daha uygun olup olmayacağının araştırılmasıdır.
Sonuçlar, sektöre özel geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğunu
ortaya koymaktadır. Doğrulayıcı faktör analizi ise her üç ölçeğin de model
uyumlarının iyi olduğunu göstermektedir. Ancak, SERVQUAL ölçeğinin
model uyum endeksleri, sektöre özel ölçeğe ve üç-boyutlu SERVQUAL
ölçeğine ait endekslere göre daha iyi sonuçlar vermektedir. Bu doğrultuda
yazarlar, yüksek öğretim alanında hizmet kalitesi değerlendirmelerinde beş-
boyutlu SERVQUAL ölçeğinin daha güçlü bir ölçek olduğu sonucuna
varmışlardır. Bu bulgu ile hizmet sağlayıcılarının sektöre özel hizmet kalitesi
ölçekleri oluşturabilmek için harcayacakları ekstra zaman ve çabanın önüne
geçilmesi beklenmektedir. İleride yapılacak çalışmalarda da SERVQUAL’ın
tüm hizmet sektörlerinde kullanılabilecek genel geçer bir ölçek olup
olmadığının araştırılması gerekmektedir.
Hizmet kalitesi SERVQUAL yüksek öğretim doğrulayıcı faktör analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 1 |