BibTex RIS Kaynak Göster

Kamuda 360 Derece Performans Değerlendirme: Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Örneği

Yıl 2011, Cilt: 16 Sayı: 1, 1 - 24, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • 1. Remzi ALTUNIŞIK, Recai ÇOŞKUN, Serkan BAYRAKTAROĞLU ve Engin YILDIRIM (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 3. Baskı, Sakarya Kitabevi, İstanbul, 2004.
  • 2. Corey SANDLER ve Janice KEFEE, Performance Appraisal Phrase Book: The Best Words, Phrases, and Techniques for Performance Reviews, Adams Media, Massachusetss, 2004.
  • 3. David A. WALDMAN, Leanne E. ATWATER ve David ANTONIONI, “Has 360 Degree Feedback Gone Amok,” Academy of Management Executive, Vol. 12, No. 2, 1998.
  • 4. David ANTONIONI ve Heejon PARK, “The Relationship Between Rater Affect and Three Sources of 360 Degree Feedback Ratings,” Journal of Management, Vol. 27, 2001.
  • 5. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. Baskı, Beta Basım, Kırklareli, 2003.
  • 6. Edward PREWITT, “Should You Use 360° Feedback for Performance Reviews?” Harward Management Uptade, February, 1999.
  • 7. Erdoğan GAVCAR, Zeki Atıl BULUT ve Kemal ENGİN, “Konaklama İşletmelerinde Uygulanan Performans Değerleme Sistemleri ve Uygulama Alanları (Muğla İli Örneği),” Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 2006.
  • 8. Frederick P. MORGESON, Troy V. MUMFORD ve Michael A. CAMPION “Coming Full Circle Using Research and Practice to Adress 27 Questions About 360-Degree Feedback Programs,” Consulting Psychology Journal: Practice ve Research, Vol. 57, No. 3, 2005.
  • 9. Gary YUKL ve Richard LEPSINGER, “How to get the most out of 360 degree feedback”, Training, Vol. 32, No. 12, 1995.
  • 10. Gınka TOEGEL ve Jay A. CONGER, “360-Degree Assessment: Time for Reinvention”, Academy of Management Learning and Education, Vol. 2, No. 3, 2003.
  • 11. Kevin R. MURPHY, Jeanette N. CLEVELAND ve Carolyn J. MOHLER, “Reliability, Validity, and Meaningfulness of Multisource Ratings,” The Handbook of Multisource Feedback, (Der.: W. David Bracken, Carol W. Timmreck ve Allan H. Church), Jossey-Bass, San Francisco, 2001.
  • 12. Leanne E. ATWATER, Cheri OSTROFF, Francis J. YAMMARINO ve J. W. FLEENOR, “Self-Other Agreement: Does It Really Matter,” Personnel Psychology, Vol. 51, 1998.
  • 13. Levent BAYRAM, “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360° Performans Değerlendirme,” Sayıştay Dergisi, Sayı 62, 2006.
  • 14. M. Ceyhan ALDEMİR, Alpay ATAOL ve Gönül Budak SOLAKOĞLU, Personel Yönetimi, Fakülteler Kitabevi, İzmir, 1993.
  • 15. Margaret J. PALMER, Performans Değerlendirmeleri, (Çev.D. Şahiner), Kişisel Gelişim ve Yönetim Dizisi:9, Rota Yayın, İstanbul, 1993.
  • 16. Muhsin HALİS ve Mehmet TEKİNKUŞ, Kamuda Performans Yönetimi, Sözkesen Matbaacılık, Ankara, 2003.
  • 17. Oktay YILDIZ, Metin DAĞDEVİREN ve Tahsin ÇETİNYOKUŞ, “İşgören Performansının Değerlendirilmesi İçin Bir Karar Destek Sistemi ve Uygulaması,” Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 1, 2008.
  • 18. Thomas N. GARAVAN,, Michael MORLEY ve Mary FLYNN, “360 Degree Feedback: Its Role In Employee Development,” Journal of Management Development, Vol. 16, No. 2, 1997.
  • 19. Oya UĞURLU, “360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi,” Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, Sayı 1, 2003.
  • 20. Zeyyat SABUNCUOĞLU,http://www.sosyalsiyaset.com/documents/ performans_ degerleme_sistemi.htm, (18/12/2006).

KAMUDA 360 DERECE PERFORMANS DEĞERLENDİRME: ZONGULDAK KARAELMAS ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Cilt: 16 Sayı: 1, 1 - 24, 01.03.2011

Öz

Örgütlerin insan kaynaklarını etkin bir şekilde kullanabilmesi için onlar hakkında kapsamlı ve doğru bilgileri elde etmesi gerekmektedir. Bu nedenle, veri kaynaklarının çeşitlendirilmesi ve örgütsel katılımın artırılması önem arz etmektedir. Bu amaçla çok kaynaklı performans değerlendirme sistemleri kullanılmaktadır. Bu çalışmada, bir kamu kuruluşu olan Zonguldak Karaelmas Üniversitesi (ZKÜ)’ne bağlı birimlerde görevli ikinci derece amirlerin son bir yıllık süreye ait performansları 360 derece performans değerlendirme yöntemi ile değerlendirilerek sicil amirleri tarafından yapılan performans değerlendirmeleri ile genel performans algısı arasında önemli bir fark olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsam bağımsız gruplar “t” testi, tek yönlü ANOVA testi (F testi) ve tek yönlü MANOVA testi kullanılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bütün veri kaynakları arasında karşılaştırmalı analizler yapılarak, 360 derece performans değerlendirme sisteminin işlevselliği ortaya konulmuştur

Kaynakça

  • 1. Remzi ALTUNIŞIK, Recai ÇOŞKUN, Serkan BAYRAKTAROĞLU ve Engin YILDIRIM (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 3. Baskı, Sakarya Kitabevi, İstanbul, 2004.
  • 2. Corey SANDLER ve Janice KEFEE, Performance Appraisal Phrase Book: The Best Words, Phrases, and Techniques for Performance Reviews, Adams Media, Massachusetss, 2004.
  • 3. David A. WALDMAN, Leanne E. ATWATER ve David ANTONIONI, “Has 360 Degree Feedback Gone Amok,” Academy of Management Executive, Vol. 12, No. 2, 1998.
  • 4. David ANTONIONI ve Heejon PARK, “The Relationship Between Rater Affect and Three Sources of 360 Degree Feedback Ratings,” Journal of Management, Vol. 27, 2001.
  • 5. Dursun BİNGÖL, İnsan Kaynakları Yönetimi, 5. Baskı, Beta Basım, Kırklareli, 2003.
  • 6. Edward PREWITT, “Should You Use 360° Feedback for Performance Reviews?” Harward Management Uptade, February, 1999.
  • 7. Erdoğan GAVCAR, Zeki Atıl BULUT ve Kemal ENGİN, “Konaklama İşletmelerinde Uygulanan Performans Değerleme Sistemleri ve Uygulama Alanları (Muğla İli Örneği),” Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, 2006.
  • 8. Frederick P. MORGESON, Troy V. MUMFORD ve Michael A. CAMPION “Coming Full Circle Using Research and Practice to Adress 27 Questions About 360-Degree Feedback Programs,” Consulting Psychology Journal: Practice ve Research, Vol. 57, No. 3, 2005.
  • 9. Gary YUKL ve Richard LEPSINGER, “How to get the most out of 360 degree feedback”, Training, Vol. 32, No. 12, 1995.
  • 10. Gınka TOEGEL ve Jay A. CONGER, “360-Degree Assessment: Time for Reinvention”, Academy of Management Learning and Education, Vol. 2, No. 3, 2003.
  • 11. Kevin R. MURPHY, Jeanette N. CLEVELAND ve Carolyn J. MOHLER, “Reliability, Validity, and Meaningfulness of Multisource Ratings,” The Handbook of Multisource Feedback, (Der.: W. David Bracken, Carol W. Timmreck ve Allan H. Church), Jossey-Bass, San Francisco, 2001.
  • 12. Leanne E. ATWATER, Cheri OSTROFF, Francis J. YAMMARINO ve J. W. FLEENOR, “Self-Other Agreement: Does It Really Matter,” Personnel Psychology, Vol. 51, 1998.
  • 13. Levent BAYRAM, “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360° Performans Değerlendirme,” Sayıştay Dergisi, Sayı 62, 2006.
  • 14. M. Ceyhan ALDEMİR, Alpay ATAOL ve Gönül Budak SOLAKOĞLU, Personel Yönetimi, Fakülteler Kitabevi, İzmir, 1993.
  • 15. Margaret J. PALMER, Performans Değerlendirmeleri, (Çev.D. Şahiner), Kişisel Gelişim ve Yönetim Dizisi:9, Rota Yayın, İstanbul, 1993.
  • 16. Muhsin HALİS ve Mehmet TEKİNKUŞ, Kamuda Performans Yönetimi, Sözkesen Matbaacılık, Ankara, 2003.
  • 17. Oktay YILDIZ, Metin DAĞDEVİREN ve Tahsin ÇETİNYOKUŞ, “İşgören Performansının Değerlendirilmesi İçin Bir Karar Destek Sistemi ve Uygulaması,” Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 23, Sayı 1, 2008.
  • 18. Thomas N. GARAVAN,, Michael MORLEY ve Mary FLYNN, “360 Degree Feedback: Its Role In Employee Development,” Journal of Management Development, Vol. 16, No. 2, 1997.
  • 19. Oya UĞURLU, “360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi,” Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, Sayı 1, 2003.
  • 20. Zeyyat SABUNCUOĞLU,http://www.sosyalsiyaset.com/documents/ performans_ degerleme_sistemi.htm, (18/12/2006).
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Prof.dr.güven Murat Bu kişi benim

İsmail Bağrıaçık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Murat, .P., & Bağrıaçık, İ. (2011). KAMUDA 360 DERECE PERFORMANS DEĞERLENDİRME: ZONGULDAK KARAELMAS ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(1), 1-24.