BibTex RIS Kaynak Göster

Yönetim Bilgisinin Yerel Yeniden Üretiminde Kurumsal Çevrenin Etkisi:  Danışmanlık Firmalarının Ürünleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2010, Cilt: 15 Sayı: 1, 67 - 82, 01.03.2010

Öz

Kaynakça

  • 1. Abrahamson, E., “Managerial Fads and Fashions: The Diffusion and Rejection of Innovations”, Academy of Management Review, 16, 3, s.586-612, 1991.
  • 2. Abrahamson, E., “Management Fashion”, Academy of Management Review, 21, 1, s.254-285, 1996.
  • 3. Aydin, N., Terpstra, V., "Marketing know-how transfers by multinationals: a case study in Turkey", Journal of International Business Studies, pp.35-48, 1981.
  • 4. Bamber G., “Fads, Fashion and Fantasies: Reflections on Management Trends and on University Business Schools”, presented at the Copenhagen Business School, 1999.
  • 5. Bowman, J.S., “Managerial Theory and Practice: The Transfer of Knowledge in Public Administration”, Public Administration Review, Vol. 38, No. 6 (Nov. - Dec.,), pp. 563-570, 1978.
  • 6. Bresman, H., Birkinshaw, J., ve Nobel R. (1999) Knowledge Transfer in International Acquisitions, Journal of International Business Studies, Vol. 30, No. 3 (3rd Qtr.,), pp. 439-462
  • 7. Collins, D., “The branding of management knowledge: rethinking management “fads”, Journal of Organizational Change Management, Vol. 16 No. 2, pp. 186-204, 2003.
  • 8. Deakins E., ve Dillon S., “Local Government Consultant Performance Measures: An Empirical Study, International”, Journal of Public Sector Management, Vol. 18 No. 6, pp. 546-562, 2005.
  • 9. DiMaggio P. J. ve Powell W. W., “The Iron Cage revisited: Institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields”, American Sociological Review, 48: 147-160, 1983.
  • 10. Duncan, W.J., “Knowledge Transfer in Administrative Science”, Public Administration Review, Vol. 40, No. 4 (Jul. - Aug.,), pp. 341-349, 1980.
  • 11. Erdost H. E., Danışmanlık Hizmeti ve Ülkemizde YönetimDanışmanlığı Firmaları, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, 2002.
  • 12. Faust M., “Consultancies as Actors in Knowledge Arenas: Evidence from Germany”, Ed. : M. Kipping ve L. Engwall, Management Consulting: Emerge and Dynamics of a Knowledge Industry, Oxford University Pres, U.K. pp.146-163, 2003.
  • 13. Gantman, E. R., and Parker, M., “Comprador management? Organizing management knowledge in Argentina (1975-2003)”, Critical Perspectives on International Business, Vol. 2 No. 1, pp. 25-40, 2006.
  • 14. Gökşen N.S., “Makrokurumsal Bakış Açısı: Bir Değerlendirme”, Örgüt Kuramları içerisinde (Der: Selami Sargut ve Şükrü Özen), İmge Kitabevi, 2007.
  • 15. Guler, I., Guillen, M., MacPherson, J.M., “Global Competition, Institutions, and the Diffusion of Organizational Practices: The International Spread of the ISO 9000 Quality Certificates”, Administrative Science Quarterly, 47: 207-232, 2002.
  • 16. Kipping, M., “American Management Consulting Companies in Western Europe, 1920 to 1990: Products, Reputation and Relationships’, Business History Review 73, No. 2 (Summer), pp. 190-220, 1999.
  • 17. Kipping M., Üsdiken B. ve Puig N., “Imitation, Tension, and Hybridization: Multiple “Americanizations” of Management Education in Mediterranean Europe”, Journal of Management Inquiry, Vol. 13 No. 2, June, pp. 98-108, 2004.
  • 18. Kurt M., Yönetim Danışmanlığı; Kuram, Gelişim ve Türkiye Örneği, Gazi Kitabevi, Ankara, 2008.
  • 19. Kurt, M., ve Ö. Y. Uğurlu., “Yeni Kamu Yönetimi ve Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımının Gelişiminde Avrupa Birliği’nin Rolü: İlerleme Raporları İçerik Analizi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt.9 Sayı.2, 2007.
  • 20. May C. R., Puffer S. M., and McCarthy D. J., “Transferring management knowledge to Russia: A culturally based approach”, Academy of Management Executive, Vol. 19, No. 2, 2005.
  • 21. Özen Ş. “Kurumsal Kuram Işığında TKY'nin Türkiye'de Yayılım Sürecinin Dinamikleri”, 8. Ulusal Yönetim veOrganizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, Nevşehir: 25-27 Mayıs, 2000.
  • 22. Özen, Ş., “Toplam kalite yönetiminin Türkiye’de yeniden kurgulanması:
  • 23. Koşulbağımlı türdeşleşme tezinin bir testi”, Amme İdaresi Dergisi, 35 (1):105-142, 2002.
  • 24. Özen Ş., Örgütsel Analizde Türkiye Kaynaklı Kurumsal Kuram Çalışmaları, Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt 4, sayı 2, sayfa 89- 100, 2004.
  • 25. Özen Ş., “Yeni Kurumsal Kuram: Örgütleri Çözümlemede Yeni Ufuklar ve Yeni Sorunlar”, Örgüt Kuramları içerisinde (Der: Selami Sargut ve Şükrü Özen), İmge Kitabevi, 2007.
  • 26. Prasad, A. (Ed.) Postcolonial Theory and Organizational Analysis, Palgrave, London, 2003.
  • 27. Scott, R. W., “Adolescence of institutional theory”, Administrative Science Quarterly, 32: 493-511, 1987.
  • 28. Scott, R. W. 1994. “Institutions and organizations: Toward a theoretical synthesis”. W.R. Scott ve J.W. Meyer (Der), Institutional environment and organizations: 55-78. London: Sage Publications, 994.
  • 29. Simonin B. L., “Transfer of Marketing Know-How in International Strategic Alliances: An Empirical Investigation of the Role and Antecedents of Knowledge Ambiguity”, Journal of International Business Studies, Vol. 30, No. 3 (3rd Qtr., 1999), pp. 463-490, 1999.
  • 30. Tranfield D., Denyer D., Marcos J. and Burr M., “Co-producing management knowledge”, Management Decision, Vol. 42 No. 3/4, pp. 375-386, 2004.
  • 31. Üsdiken B., “Exporting Managerial Knowledge to the Outpost Penetration of ‘Human Relations’ into Turkish Academia, 1950–1965”, Management Learning, Vol. 35(3): 255–270, 2004.
  • 32. Whitley, R., “The social construction of business systems in East Asia”,
  • 33. Organization Studies, 12(1): 1-28, 1991.

YÖNETİM BİLGİSİNİN YEREL YENİDEN ÜRETİMİNDE KURUMSAL ÇEVRENİN ETKİSİ: DANIŞMANLIK FİRMALARININ ÜRÜNLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Cilt: 15 Sayı: 1, 67 - 82, 01.03.2010

Öz

Bu çalışma batılı ülkelerden gelişmekte olan ülkelere transfer edilen yönetim bilgisinin, yerele uyarlanırken kurumsal çevrenin etkilerini açıklamayı hedeflemektedir. Bu amaçla Türkiye’de faaliyette bulunan yönetim danışmanlığı firmaları üç il örneğinde (İstanbul, Ankara, Bursa) incelenerek, firmaların sunduğu hizmetlerle faaliyette bulunulan kurumsal çevrenin niteliği arasındaki ilişkiler analiz edilmiştir. Sonuç olarak danışmanlık firmalarının ürünlerinde İstanbul’da belirgin bir baskı türünün görülmediği, Ankara ve Bursa’da ise zorlayıcı eşbiçimliliğin hakim olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • 1. Abrahamson, E., “Managerial Fads and Fashions: The Diffusion and Rejection of Innovations”, Academy of Management Review, 16, 3, s.586-612, 1991.
  • 2. Abrahamson, E., “Management Fashion”, Academy of Management Review, 21, 1, s.254-285, 1996.
  • 3. Aydin, N., Terpstra, V., "Marketing know-how transfers by multinationals: a case study in Turkey", Journal of International Business Studies, pp.35-48, 1981.
  • 4. Bamber G., “Fads, Fashion and Fantasies: Reflections on Management Trends and on University Business Schools”, presented at the Copenhagen Business School, 1999.
  • 5. Bowman, J.S., “Managerial Theory and Practice: The Transfer of Knowledge in Public Administration”, Public Administration Review, Vol. 38, No. 6 (Nov. - Dec.,), pp. 563-570, 1978.
  • 6. Bresman, H., Birkinshaw, J., ve Nobel R. (1999) Knowledge Transfer in International Acquisitions, Journal of International Business Studies, Vol. 30, No. 3 (3rd Qtr.,), pp. 439-462
  • 7. Collins, D., “The branding of management knowledge: rethinking management “fads”, Journal of Organizational Change Management, Vol. 16 No. 2, pp. 186-204, 2003.
  • 8. Deakins E., ve Dillon S., “Local Government Consultant Performance Measures: An Empirical Study, International”, Journal of Public Sector Management, Vol. 18 No. 6, pp. 546-562, 2005.
  • 9. DiMaggio P. J. ve Powell W. W., “The Iron Cage revisited: Institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields”, American Sociological Review, 48: 147-160, 1983.
  • 10. Duncan, W.J., “Knowledge Transfer in Administrative Science”, Public Administration Review, Vol. 40, No. 4 (Jul. - Aug.,), pp. 341-349, 1980.
  • 11. Erdost H. E., Danışmanlık Hizmeti ve Ülkemizde YönetimDanışmanlığı Firmaları, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, 2002.
  • 12. Faust M., “Consultancies as Actors in Knowledge Arenas: Evidence from Germany”, Ed. : M. Kipping ve L. Engwall, Management Consulting: Emerge and Dynamics of a Knowledge Industry, Oxford University Pres, U.K. pp.146-163, 2003.
  • 13. Gantman, E. R., and Parker, M., “Comprador management? Organizing management knowledge in Argentina (1975-2003)”, Critical Perspectives on International Business, Vol. 2 No. 1, pp. 25-40, 2006.
  • 14. Gökşen N.S., “Makrokurumsal Bakış Açısı: Bir Değerlendirme”, Örgüt Kuramları içerisinde (Der: Selami Sargut ve Şükrü Özen), İmge Kitabevi, 2007.
  • 15. Guler, I., Guillen, M., MacPherson, J.M., “Global Competition, Institutions, and the Diffusion of Organizational Practices: The International Spread of the ISO 9000 Quality Certificates”, Administrative Science Quarterly, 47: 207-232, 2002.
  • 16. Kipping, M., “American Management Consulting Companies in Western Europe, 1920 to 1990: Products, Reputation and Relationships’, Business History Review 73, No. 2 (Summer), pp. 190-220, 1999.
  • 17. Kipping M., Üsdiken B. ve Puig N., “Imitation, Tension, and Hybridization: Multiple “Americanizations” of Management Education in Mediterranean Europe”, Journal of Management Inquiry, Vol. 13 No. 2, June, pp. 98-108, 2004.
  • 18. Kurt M., Yönetim Danışmanlığı; Kuram, Gelişim ve Türkiye Örneği, Gazi Kitabevi, Ankara, 2008.
  • 19. Kurt, M., ve Ö. Y. Uğurlu., “Yeni Kamu Yönetimi ve Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımının Gelişiminde Avrupa Birliği’nin Rolü: İlerleme Raporları İçerik Analizi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt.9 Sayı.2, 2007.
  • 20. May C. R., Puffer S. M., and McCarthy D. J., “Transferring management knowledge to Russia: A culturally based approach”, Academy of Management Executive, Vol. 19, No. 2, 2005.
  • 21. Özen Ş. “Kurumsal Kuram Işığında TKY'nin Türkiye'de Yayılım Sürecinin Dinamikleri”, 8. Ulusal Yönetim veOrganizasyon Kongresi Bildiriler Kitabı, Nevşehir: 25-27 Mayıs, 2000.
  • 22. Özen, Ş., “Toplam kalite yönetiminin Türkiye’de yeniden kurgulanması:
  • 23. Koşulbağımlı türdeşleşme tezinin bir testi”, Amme İdaresi Dergisi, 35 (1):105-142, 2002.
  • 24. Özen Ş., Örgütsel Analizde Türkiye Kaynaklı Kurumsal Kuram Çalışmaları, Yönetim Araştırmaları Dergisi, Cilt 4, sayı 2, sayfa 89- 100, 2004.
  • 25. Özen Ş., “Yeni Kurumsal Kuram: Örgütleri Çözümlemede Yeni Ufuklar ve Yeni Sorunlar”, Örgüt Kuramları içerisinde (Der: Selami Sargut ve Şükrü Özen), İmge Kitabevi, 2007.
  • 26. Prasad, A. (Ed.) Postcolonial Theory and Organizational Analysis, Palgrave, London, 2003.
  • 27. Scott, R. W., “Adolescence of institutional theory”, Administrative Science Quarterly, 32: 493-511, 1987.
  • 28. Scott, R. W. 1994. “Institutions and organizations: Toward a theoretical synthesis”. W.R. Scott ve J.W. Meyer (Der), Institutional environment and organizations: 55-78. London: Sage Publications, 994.
  • 29. Simonin B. L., “Transfer of Marketing Know-How in International Strategic Alliances: An Empirical Investigation of the Role and Antecedents of Knowledge Ambiguity”, Journal of International Business Studies, Vol. 30, No. 3 (3rd Qtr., 1999), pp. 463-490, 1999.
  • 30. Tranfield D., Denyer D., Marcos J. and Burr M., “Co-producing management knowledge”, Management Decision, Vol. 42 No. 3/4, pp. 375-386, 2004.
  • 31. Üsdiken B., “Exporting Managerial Knowledge to the Outpost Penetration of ‘Human Relations’ into Turkish Academia, 1950–1965”, Management Learning, Vol. 35(3): 255–270, 2004.
  • 32. Whitley, R., “The social construction of business systems in East Asia”,
  • 33. Organization Studies, 12(1): 1-28, 1991.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

  Doç.dr.mustafa Kurt Bu kişi benim

Yrd.doç.dr.alparslan Şahin Görmüş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurt, .D., & Görmüş, Y. Ş. (2010). YÖNETİM BİLGİSİNİN YEREL YENİDEN ÜRETİMİNDE KURUMSAL ÇEVRENİN ETKİSİ: DANIŞMANLIK FİRMALARININ ÜRÜNLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1), 67-82.