Bu çalışma kapsamında çoketnili ve çokkültürlü bir kent merkezi olan Antakya’da etnisite kuramları çerçevesinde, yerli Sünni ve Arap Alevisi toplulukların etnik-mezhepsel kimliklerinin etnik-sosyal dayanışma ekseninde perakende mağaza tercihlerini nasıl etkilediği incelenmektedir. Paylaşılan kültürel sembollerle toplumsal ilişki örüntülerini tanımlamakta, etnik toplulukların tüketim kültürünü ve tüketici davranışlarını anlamak önemli bir yer tutar. Etnik-mezhepsel toplulukların tüketici davranışları, tüketim kültürü ve perakende mağaza tercihleri arasındaki ilişki ilgili yazında yoğun olarak ele alınmakla birlikte, çalışmalar yoğunlukla göçmenlere ilişkindir. Bu çalışmada, etnik-mezhepsel kimlikle birlikte, politik tutum, yaşam tarzı ve tüketim kültürünün Antakyalı olanlar ve olmayanlar arasında etnik-mezhepsel sosyal dayanışmaya ve tüketicilerin perakende mağaza tercihlerine yön verdiği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Etnisite, Etnik-mezhepsel Dayanışma, Perakende Mağaza Tercihi, Kültürel Semboller, Sosyal Sermaye.
Jel Kodları: Z12, Z13, M39.
ABSTRACT
The study examines the impact of ethnic-sectarian identities in the axis of ethnic-social solidarity on preferences for retail markets among the native Sunnite and Arab Alawite in the multi-ethnic and multicultural city of Antioch, with reference to theories of ethnicity. In understanding and defining the patterns of social relationships with the shared cultural symbols, the consumption culture and consumer behavior of ethnic communities takes a crucial place. While the relationship between consumer behavior, consumer culture of ethnic-sectarian communities and their preferences for retail markets is dealt with in the related literature, the focus is mostly on the immigrants. This study indicates that ethnic-sectarian identities together with political attitudes, life styles and consumer culture dominate the ethnic-sectarian social solidarity and consumer preferences of retail markets among both natives and non-natives of Antioch
Key Words: Ethnicity, Ethnic-Sectarian Solidarity, Preference of Retail Markets, Cultural Symbols. Social Capital.
Jel Codes: Z12, Z13, M39.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 20 Sayı: 3 |