Sağlık kurumları, hasta bağlılığını sağlamak amacıyla hasta tatmini üzerinde odaklanmaktadırlar. Hasta bağlılığı, hastaların sağlık kurumunu tekrar kullanmaları veya tercih etmeleridir. Hastaların hizmetten tatmin düzeyleri arttıkça, hasta bağlılığı oranı da artmaktadır. Bu nedenle özel hastanelerin marka stratejileri önem kazanmaktadır. Sağlık hizmetlerinde marka stratejileri çok değişken olabilmektedir. Bu araştırmada marka stratejilerini belirleyen faktörler; kalite, imaj, güvenilirlik ve tanınmışlık stratejileri ile açıklanmıştır. Araştırmada hastaların cinsiyet, medeni durum, meslek, yaş, eğitim düzeyi ve aylık ortalama gelirlerinin marka stratejilerini belirleyen faktörler için farklığının araştırılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Isparta’da bulunan özel hastanelerdeki ayaktan tedavi gören hastalara yönelik bir anket formu oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda marka stratejilerinin her bir değişkenle ilgili farklılıklarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 1 |