BibTex RIS Kaynak Göster

ISPARTA’DAKİ ÖZEL HASTANELERİN MARKA STRATEJİLERİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 1, 321 - 338, 24.03.2016

Öz

Sağlık kurumları, hasta bağlılığını sağlamak amacıyla hasta tatmini üzerinde odaklanmaktadırlar. Hasta bağlılığı, hastaların sağlık kurumunu tekrar kullanmaları veya tercih etmeleridir. Hastaların hizmetten tatmin düzeyleri arttıkça, hasta bağlılığı oranı da artmaktadır. Bu nedenle özel hastanelerin marka stratejileri önem kazanmaktadır. Sağlık hizmetlerinde marka stratejileri çok değişken olabilmektedir. Bu araştırmada marka stratejilerini belirleyen faktörler; kalite, imaj, güvenilirlik ve tanınmışlık stratejileri ile açıklanmıştır. Araştırmada hastaların cinsiyet, medeni durum, meslek, yaş, eğitim düzeyi ve aylık ortalama gelirlerinin marka stratejilerini belirleyen faktörler için farklığının araştırılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda Isparta’da bulunan özel hastanelerdeki ayaktan tedavi gören hastalara yönelik bir anket formu oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda marka stratejilerinin her bir değişkenle ilgili farklılıklarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • AAKER D.A. (1992). Building Strong Brands. First Edition, The Free Press, New York.
  • AKKILIÇ M. E. (2002). Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması ve Elazığ’daki Bazı Yataklı Tedavi Kuruluşlarında Bir Uygulama (Tüketicilere Yönelik Anket Uygulaması). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (1), 203-218.
  • AKSOY R. ve BAYRAMOĞLU V. (2008). Sağlık İşletmeleri İçin Kurumsal İmajın Temel Belirleyicileri: Tüketici Değerlemeleri Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 4 (7), 85-96.
  • AKTUĞLU I. K. (2004). Marka Yönetimi. İletişim Yayınları, İstanbul.
  • ALKİBAY S, ÖZDOĞAN F.B. ve ERMEC A. (2007). Corporate Visual Identity: A Case in Hospitals. Health Marketing Quarterly, 24 (3/4), 131-149.
  • ARKAN S. (1997). Marka Hukuku. Cilt I, 1997.
  • BALCI A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Pegema Yayıncılık, Ankara.
  • CEMALCILAR İ. (1994). Pazarlama-Kavramlar, Kararlar. Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • CERİTOĞLU B. (2006). Markanın Gerçek Konumu: Tüketici Algısı. Marka Yönetimi Sempozyumu, Gaziantep.
  • CHERNATONY L. D. (1999). The Challenge of Service Branding: Knowledge Management to the Rescue. The Journal of Brand Management, 6, 4-5.
  • ÇİMEN Ş. (2009). Hizmet Sektöründe Marka Sadakati ve Sağlık Sektörü Üzerine Kayseri’de Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Kayseri.
  • ELİTOK B. (2003). Hadi Markalaşalım. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • ERDEM R., RAHMAN S., AVCI L., DEMİREL B., KÖSEOĞLU S., FIRAT G., KESİCİ T., KIRMIZIGÜL Ş., ÜZEL S. ve KUBAT C. (2008). Hasta Bağlılığının Hasta Memnuniyeti Üzerine Etkisi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31, 95-110.
  • ERDEM Ş. ve NEYLAN USLU H. (2010). Marka Değerinin Marka Genişlemesine Etkisi ve Çay Sektöründe Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (1), 166-184.
  • GÜRZUMAR O. (1995). Franchise Sözleşmeleri. İstanbul. HAIR J. F., TATHAM R. L., ANDERSON R. E. ve BLACK W. (1998). Multivariate Data Analysis. Prentice Hall, New Jersey.
  • KALAYCI Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KIM K. H., KIM K. S., KIM D. Y., KIM J. H. ve KANGE S. H. (2008). Brand Equity in Hospital Marketing, Journal of Business Research, 61 (1), 75-82.
  • KOTLER P. ve KELLER K. L. (2006). Marketing Management. Pearson Prentice Hall, New Jersey
  • NGUYEN N. ve LEBLANC G. (2001). Corporate Image and Corporate Reputation in Customers' Retention Decisions in Services. Journal of Retailingand Consumer Services, 8, 227-236.
  • NUHOĞLU H. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online 7(3):627-639.
  • PAPATYA G, PAPATYA N. ve HAMŞIOĞLU A. B. (2012). Sağlık İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hasta Memnuniyeti: İki Özel Hastanede Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 91.
  • SALEGNA G.J. ve GOODWİN S.A. (2005). Consumer Loyaltyto Service Providers: An Integrated Conceptual Model. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, 18, 51-67.
  • SİPAHİ B.,YURTKORU SERRA E. ve ÇİNKO M. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. Beta Yayınevi, İstanbul.
  • ŞULE E. (2008). Sağlık Sektöründe Marka Yaratma ve Hastane Seçiminde Markanın Etkisi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • TEKİNALP Ü. (1998). Fikri Mülkiyet Hukukuna İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamelere Göre Korumadan Yararlanabilecek Kişiler ve Elverişli Hükümler (Asgari Haklar). İstanbul.
  • TENGİLİMOĞLU D. (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • TOKOL T. (1994). Pazarlama Yönetimi. Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa.
  • TÜFEKCİ Ö.K. (2014a). Spor Pazarlamasında Tüketici Temelli Marka Değerini Belirlemeye Yönelik Nitel Bir Araştırma: 9.Uluslararası ÖGER Antalya Maratonu (Runtalya) Örneği, International Journal of Human Sciences, 11 (2), 770-787.
  • TÜFEKCİ Ö. K. (2014b). Audience-Based Brand Equity: A Research on “Women's Tennis Association Championships Istanbul 2013”, International Business Research, 7 (9), 141-156.
  • TÜFEKCİ Ö. K., PAPATYA N. ve PAPATYA G. (2014). The Effect of Brand Culture on the Capability to Create Brand Identity under Sports Marketing Intelligence: A Practice in Football Base Associations of Western Mediterranean Region. American International Journal of Social Science, 3 (2), 191-202.
  • VOLLMERS S.M., MILLER D.W. ve KILIÇ Ö. (2010). An Analysis of Hospital Brand Mark Clusters. Journal of Hospital Marketing & Public Relations, 20 (2), 87-99.
  • WU C. C. (2011), The Impact of Hospital Brand Image on Service Quality, Patient Satisfaction and Loyalty. African Journal of Business Management, 5 (12), 4873- 4882.
  • YAZICIOĞLU Y. ve ERDOĞAN S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara.
Yıl 2016, Cilt: 21 Sayı: 1, 321 - 338, 24.03.2016

Öz

Kaynakça

  • AAKER D.A. (1992). Building Strong Brands. First Edition, The Free Press, New York.
  • AKKILIÇ M. E. (2002). Sağlık Hizmetlerinin Pazarlanması ve Elazığ’daki Bazı Yataklı Tedavi Kuruluşlarında Bir Uygulama (Tüketicilere Yönelik Anket Uygulaması). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (1), 203-218.
  • AKSOY R. ve BAYRAMOĞLU V. (2008). Sağlık İşletmeleri İçin Kurumsal İmajın Temel Belirleyicileri: Tüketici Değerlemeleri Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 4 (7), 85-96.
  • AKTUĞLU I. K. (2004). Marka Yönetimi. İletişim Yayınları, İstanbul.
  • ALKİBAY S, ÖZDOĞAN F.B. ve ERMEC A. (2007). Corporate Visual Identity: A Case in Hospitals. Health Marketing Quarterly, 24 (3/4), 131-149.
  • ARKAN S. (1997). Marka Hukuku. Cilt I, 1997.
  • BALCI A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Pegema Yayıncılık, Ankara.
  • CEMALCILAR İ. (1994). Pazarlama-Kavramlar, Kararlar. Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • CERİTOĞLU B. (2006). Markanın Gerçek Konumu: Tüketici Algısı. Marka Yönetimi Sempozyumu, Gaziantep.
  • CHERNATONY L. D. (1999). The Challenge of Service Branding: Knowledge Management to the Rescue. The Journal of Brand Management, 6, 4-5.
  • ÇİMEN Ş. (2009). Hizmet Sektöründe Marka Sadakati ve Sağlık Sektörü Üzerine Kayseri’de Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Kayseri.
  • ELİTOK B. (2003). Hadi Markalaşalım. Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • ERDEM R., RAHMAN S., AVCI L., DEMİREL B., KÖSEOĞLU S., FIRAT G., KESİCİ T., KIRMIZIGÜL Ş., ÜZEL S. ve KUBAT C. (2008). Hasta Bağlılığının Hasta Memnuniyeti Üzerine Etkisi. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 31, 95-110.
  • ERDEM Ş. ve NEYLAN USLU H. (2010). Marka Değerinin Marka Genişlemesine Etkisi ve Çay Sektöründe Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (1), 166-184.
  • GÜRZUMAR O. (1995). Franchise Sözleşmeleri. İstanbul. HAIR J. F., TATHAM R. L., ANDERSON R. E. ve BLACK W. (1998). Multivariate Data Analysis. Prentice Hall, New Jersey.
  • KALAYCI Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • KIM K. H., KIM K. S., KIM D. Y., KIM J. H. ve KANGE S. H. (2008). Brand Equity in Hospital Marketing, Journal of Business Research, 61 (1), 75-82.
  • KOTLER P. ve KELLER K. L. (2006). Marketing Management. Pearson Prentice Hall, New Jersey
  • NGUYEN N. ve LEBLANC G. (2001). Corporate Image and Corporate Reputation in Customers' Retention Decisions in Services. Journal of Retailingand Consumer Services, 8, 227-236.
  • NUHOĞLU H. (2008). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. İlköğretim Online 7(3):627-639.
  • PAPATYA G, PAPATYA N. ve HAMŞIOĞLU A. B. (2012). Sağlık İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi ve Hasta Memnuniyeti: İki Özel Hastanede Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (1), 91.
  • SALEGNA G.J. ve GOODWİN S.A. (2005). Consumer Loyaltyto Service Providers: An Integrated Conceptual Model. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, 18, 51-67.
  • SİPAHİ B.,YURTKORU SERRA E. ve ÇİNKO M. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS’le Veri Analizi. Beta Yayınevi, İstanbul.
  • ŞULE E. (2008). Sağlık Sektöründe Marka Yaratma ve Hastane Seçiminde Markanın Etkisi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • TEKİNALP Ü. (1998). Fikri Mülkiyet Hukukuna İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamelere Göre Korumadan Yararlanabilecek Kişiler ve Elverişli Hükümler (Asgari Haklar). İstanbul.
  • TENGİLİMOĞLU D. (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • TOKOL T. (1994). Pazarlama Yönetimi. Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa.
  • TÜFEKCİ Ö.K. (2014a). Spor Pazarlamasında Tüketici Temelli Marka Değerini Belirlemeye Yönelik Nitel Bir Araştırma: 9.Uluslararası ÖGER Antalya Maratonu (Runtalya) Örneği, International Journal of Human Sciences, 11 (2), 770-787.
  • TÜFEKCİ Ö. K. (2014b). Audience-Based Brand Equity: A Research on “Women's Tennis Association Championships Istanbul 2013”, International Business Research, 7 (9), 141-156.
  • TÜFEKCİ Ö. K., PAPATYA N. ve PAPATYA G. (2014). The Effect of Brand Culture on the Capability to Create Brand Identity under Sports Marketing Intelligence: A Practice in Football Base Associations of Western Mediterranean Region. American International Journal of Social Science, 3 (2), 191-202.
  • VOLLMERS S.M., MILLER D.W. ve KILIÇ Ö. (2010). An Analysis of Hospital Brand Mark Clusters. Journal of Hospital Marketing & Public Relations, 20 (2), 87-99.
  • WU C. C. (2011), The Impact of Hospital Brand Image on Service Quality, Patient Satisfaction and Loyalty. African Journal of Business Management, 5 (12), 4873- 4882.
  • YAZICIOĞLU Y. ve ERDOĞAN S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık, Ankara.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nezihe Tüfekci

Oğuz İnce Bu kişi benim

Ömer Tüfekci

Yayımlanma Tarihi 24 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tüfekci, N., İnce, O., & Tüfekci, Ö. (2016). ISPARTA’DAKİ ÖZEL HASTANELERİN MARKA STRATEJİLERİNİ BELİRLEYEN FAKTÖRLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 321-338.