Bu çalışma, eğitim kurumlarının günümüz rekabet ortamında yaşanan hızlı değişim ve gelişmelere
cevap verebilmesinde, “takım halinde öğrenme” ve “takım çalışmaları” konularını ön plana
çıkarmaktadır.
Çalışmada bireysel, takım halinde öğrenme ve takım çalışmalarına dair literatür bilgisi
değerlendirilmiş, bu alanlarda Türkiye’de yapılan bilimsel çalışmalara ve sonuçlarına yer verilmiştir.
Çalışmada veri toplama yöntemi olarak, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Denizli’deki 12 kamu ve 12
özel olmak üzere toplam 24 eğitim kurumunda yürütülen takım bazlı proje çalışmalarını belirlemeye
yönelik olarak “tarama modeli” kullanılmıştır. Kurumlarda yüz yüze yapılan görüşmelerden,
kurumların internet sitelerinden ve kurumların dönemlik dergilerinin taranmasından elde edilen takım
proje çalışmaları değerlendirilmiş ve önemli görülen çalışmalar üç bölümde ele alınmıştır. Yapılan
taramalarda, hem kamu hem de özel eğitim kurumlarında “proje temelli takım”lara rastlanmıştır.
Ancak, proje temelli takımlar, geçici süreli projeleri tamamlama amacıyla kurulmuşlardır. Farklı branş
ve yeteneklerdeki yönetici, uzman, öğretmen ve öğrencilerin bir araya gelmesiyle “çapraz iş
takımları”nın veya uzun vadeli olarak görev yapacak “çalışma takımları”nın oluşturulmasına ihtiyaç
bulunmaktadır.
Çalışma, eğitim kurumlarında takım halinde öğrenmenin ve takım çalışmalarının MEB düzeyinde ele
alınmasının, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri’nce formal bir eğitim uygulaması haline
getirilmesinin, oluşturulacak takım temelli eğitim kurumlarında takımların performanslarının
değerlendirilerek başarılı performansların ödüllendirilmesinin önemine vurgu yapmaktadır.
Eğitim kurumları Öğrenme ortamları Takım halinde öğrenme Takım oluşturma Takım çalışmaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 21 Sayı: 2 |