Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU SEKTÖRÜ PERFORMANSA DAYALI ÜCRETLEMEDE DİJİTAL ETKİLEŞİM (PTT Örneği)

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı, 1945 - 1960, 30.12.2017

Öz

Dijital araçları giderek daha çok kullanmanın da olumlu etkisiyle bilinçlenen ve iletişime geçen toplum üyelerine, kamusal mal ve hizmet üretmesi gereken kamu kurum ve kuruluşlarının, vatandaş beklentilerine en iyi karşılığı vermesi gerekmektedir. Bunun için kurumsal yapı ve işleyişin teknolojiye uyum sağlayarak, ekonomiklik-verimlilik-etkililik üçlüsünü kapsayan performanslarının etkin yönetimine geçilmelidir. Performanslarının yönetilmesi en önemli üretim unsuru, insan kaynağı olmaktadır. Dolayısıyla, kurumların kurumsal performanslarına etkisi açısından gerektiği kadar, insan kaynaklarının bireysel performanslarını ölçmek için de performansa önem vermek ve yönetmek gerekmektedir. Kurum insan kaynaklarının performanslarının yönetilmesi, performansın özellikle dijital ortamda belirlenmesi/ölçülmesi, daha sonra da bu işlemden elde edilecek olumlu verilere göre kurum insan kaynaklarının ödüllendirilmesi, yükseltilmesi ve ücretlendirilmesi yoluna gidilmelidir. Günümüzde performans ölçütleri, dijital olarak izlenmekte ve “performansa dayalı ücret sistemi” kurulabilmektedir. Bu çalışmada, söz konusu sistemin teorik temelleri üzerinde durulacak; daha sonra da performansa dayalı ücretleme yöntemini, kurum içi ortamda sistemli biçimde kuran ve uygulayan bir kamu kurumu olarak PTT örneği açıklanacaktır.

Kaynakça

  • AKDENİZ, A., DURMAZ, F. (1998), “Verimliliğin Genel Performans Üzerindeki Yansımalarının Uygulaması”, 9 Eylül Üni. İİBF Dergisi, C.13, S.2.
  • ARMSTRONG, M. (2006), Performance Management, Kogan Page, London.
  • ARMSTRONG, M., BARON, A. (1998), Performance Management: The New Realities, Institute of Personnel and Development, London.
  • BENSGHİR, T. (1996), Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim, TODAİE, Ankara.
  • BERDWELL, I., HOLDEN,L.(2001), Human Resource Management: A Contemporary Approach, Pearson Education, Harlow.
  • BİLGİN, K.U. (2016) “A Paralel Change with the New Public Administration Approach: Human Resources Performance Management”, New Public Management in Turkey, Ed. Demirkaya, Y., Routledge, New York & London, pp.177-207.
  • BİLGİN, K.U. (2015), TODAİE’nin Kamu Yönetimi Eğitimindeki Yeri ve Önemi, Kamu Yönetimi Eğitimi Kitabı, Süleyman Demirel Üni. Yay., Isparta, 2015.
  • BİLGİN, K.U. (2013) “Kamu Performans Yönetimi”, Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, s.76-110, Anadolu Üni. yayını, Eskişehir.
  • BİLGİN, K.U.(2011), “İnsan Kaynakları Yönetimi ve Türk Kamu Personel sistemi”, Türkiye’de Kamu Yönetimi ve Kamu Politikaları, Ed. F. Kartal, TODAİE, s.221-240.
  • BİLGİN, K.U. (2007b) “Performance Management for Public Personnel: Multi-Analsis Approach Toward Personnel”, Public Personnel Management, International Public Management Association for Human Resources (IPMA-HR), V.36, No.2,pp.93-113.
  • BİLGİN, K.U. (2007a) “Kamuda Ölçülebilir Denetime Hazırlık “Performans Yönetimi”, Sayıştay Dergisi, S.65, (145.Yıl Özel sayısı), s.53-87.
  • BİLGİN, K.U. (2004), Kamu Performans Yönetimi, TODAİE, Ankara.
  • BLOEDORN, J.D.(2002), “A Pay-for-Performance Model”, Paying for Performance, A Guide to Compensation Management, Ed. Peter, T.C., John Wiley & Sons, inc., New York, pp. 241-243.
  • CANMAN, D. (2000), İnsan Kaynakları Yönetimi, TODAİE, Ankara.
  • COŞKUN, A.(2006), Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, Literatür Yay., İstanbul.
  • EMERY, Y. (2004), “Rewarding Civil Service Perforamnce Through Team Bonuses:Findings, Analaysis and Recommendations”, International Review of Administariton Sciences, SAGE Publications, London.
  • GÖRMÜŞ, A. Ş., KAHYA, V. (2014), “Hizmet İçi Eğitim Programlarının Kamu Çalışanlarının Motivasyonuna Etkisi: Eti Maden İşletmelerinde Bir Uygulama”, Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, s.37-49.
  • HARTLE, F., GROUP, H. (1994), “Performance Management-Where is it Going?” İçinde Competency Based Human Resource Management, Ed. Mitrani, A. vd., Kogan Page, London.
  • HR Management Guide, Pay for Performance, http://www.simplehrguide.com/pay-for- performance.html (1.11.2017)
  • LONGMAN (2003), Dictionary of Contemporary English, Harlow:pearson Edu.Limited.
  • LUECKE, R. (2008), Performans Yönetimi, çev. A. Özer, Türkiye İş Bankası yay., İstanbul.
  • ÖZTÜRK, Ü. (2006), Organizasyonlarda Performans Yönetimi, Sistem Yay., İzmir.
  • SHIM, D.S. (2001), “Recent Human Resoruces Developments in OECD Member Countries”, Public Personnel Management, V.30, No.3.
  • SLOMA, R.S.(1980): How to Measure Managerial Performance, Macmillan Publishing, NewYork.
  • SNELLEN, I. (2007), “E-Government A Challence for Public Management”, Ed. Ferlie, E., Lynn, L., Pollitt, L., içinde The Oxford Handbook of Public Management, Oxford Uni. Press, pp.398-421.
  • TORTOP, N., AYKAÇ, B., YAYMAN, H., ÖZER, M.A. (2006), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayın, Ankara.
  • UYARGİL, C. (2013), Performans Yönetimi Sistemi, İ.Ü. İşl. Fak., Beta yay., İstanbul.
  • WALKER, J.W.(1980), Human Resource Planning, McGraw-Hill Publishing Company, NewYork.

DIGITAL INTERACTION WITH “PAY- FOR- PERFORMANCE” IN PUBLIC SECTOR (PTT Sample)

Yıl 2017, Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı, 1945 - 1960, 30.12.2017

Öz

Increasing use of digital tools is also beneficial, and public institutions and organizations, which are supposed to produce public goods and services, should provide the best compensation for citizen expectations to society members who are conscious and communicate. For this, institutional structure and operation should adapt to technology, and effective management of performance including economics-productivity-effectiveness triple should be started. Managing the performance is the most important production element, human resource. Therefore, it is necessary to give importance to performance and to manage it to measure the individual performance of human resources as much as necessary in order to influence the institutional performance of institutions. The institution should manage the performances of the human resources, determine / measure the performance in digital environment in particular, and then reward, upgrade and charge the institutional human resources according to the positive results obtained from this process. Today, performance measures are monitored digitally and a "performance based wage system" can be established. In this paper, the theoretical basis of the system will be emphasized; then the PTT example will be explained as a public institution that systematically installs and implements the performance based charging method in the institutional environment.

Kaynakça

  • AKDENİZ, A., DURMAZ, F. (1998), “Verimliliğin Genel Performans Üzerindeki Yansımalarının Uygulaması”, 9 Eylül Üni. İİBF Dergisi, C.13, S.2.
  • ARMSTRONG, M. (2006), Performance Management, Kogan Page, London.
  • ARMSTRONG, M., BARON, A. (1998), Performance Management: The New Realities, Institute of Personnel and Development, London.
  • BENSGHİR, T. (1996), Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim, TODAİE, Ankara.
  • BERDWELL, I., HOLDEN,L.(2001), Human Resource Management: A Contemporary Approach, Pearson Education, Harlow.
  • BİLGİN, K.U. (2016) “A Paralel Change with the New Public Administration Approach: Human Resources Performance Management”, New Public Management in Turkey, Ed. Demirkaya, Y., Routledge, New York & London, pp.177-207.
  • BİLGİN, K.U. (2015), TODAİE’nin Kamu Yönetimi Eğitimindeki Yeri ve Önemi, Kamu Yönetimi Eğitimi Kitabı, Süleyman Demirel Üni. Yay., Isparta, 2015.
  • BİLGİN, K.U. (2013) “Kamu Performans Yönetimi”, Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar, s.76-110, Anadolu Üni. yayını, Eskişehir.
  • BİLGİN, K.U.(2011), “İnsan Kaynakları Yönetimi ve Türk Kamu Personel sistemi”, Türkiye’de Kamu Yönetimi ve Kamu Politikaları, Ed. F. Kartal, TODAİE, s.221-240.
  • BİLGİN, K.U. (2007b) “Performance Management for Public Personnel: Multi-Analsis Approach Toward Personnel”, Public Personnel Management, International Public Management Association for Human Resources (IPMA-HR), V.36, No.2,pp.93-113.
  • BİLGİN, K.U. (2007a) “Kamuda Ölçülebilir Denetime Hazırlık “Performans Yönetimi”, Sayıştay Dergisi, S.65, (145.Yıl Özel sayısı), s.53-87.
  • BİLGİN, K.U. (2004), Kamu Performans Yönetimi, TODAİE, Ankara.
  • BLOEDORN, J.D.(2002), “A Pay-for-Performance Model”, Paying for Performance, A Guide to Compensation Management, Ed. Peter, T.C., John Wiley & Sons, inc., New York, pp. 241-243.
  • CANMAN, D. (2000), İnsan Kaynakları Yönetimi, TODAİE, Ankara.
  • COŞKUN, A.(2006), Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, Literatür Yay., İstanbul.
  • EMERY, Y. (2004), “Rewarding Civil Service Perforamnce Through Team Bonuses:Findings, Analaysis and Recommendations”, International Review of Administariton Sciences, SAGE Publications, London.
  • GÖRMÜŞ, A. Ş., KAHYA, V. (2014), “Hizmet İçi Eğitim Programlarının Kamu Çalışanlarının Motivasyonuna Etkisi: Eti Maden İşletmelerinde Bir Uygulama”, Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, s.37-49.
  • HARTLE, F., GROUP, H. (1994), “Performance Management-Where is it Going?” İçinde Competency Based Human Resource Management, Ed. Mitrani, A. vd., Kogan Page, London.
  • HR Management Guide, Pay for Performance, http://www.simplehrguide.com/pay-for- performance.html (1.11.2017)
  • LONGMAN (2003), Dictionary of Contemporary English, Harlow:pearson Edu.Limited.
  • LUECKE, R. (2008), Performans Yönetimi, çev. A. Özer, Türkiye İş Bankası yay., İstanbul.
  • ÖZTÜRK, Ü. (2006), Organizasyonlarda Performans Yönetimi, Sistem Yay., İzmir.
  • SHIM, D.S. (2001), “Recent Human Resoruces Developments in OECD Member Countries”, Public Personnel Management, V.30, No.3.
  • SLOMA, R.S.(1980): How to Measure Managerial Performance, Macmillan Publishing, NewYork.
  • SNELLEN, I. (2007), “E-Government A Challence for Public Management”, Ed. Ferlie, E., Lynn, L., Pollitt, L., içinde The Oxford Handbook of Public Management, Oxford Uni. Press, pp.398-421.
  • TORTOP, N., AYKAÇ, B., YAYMAN, H., ÖZER, M.A. (2006), İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayın, Ankara.
  • UYARGİL, C. (2013), Performans Yönetimi Sistemi, İ.Ü. İşl. Fak., Beta yay., İstanbul.
  • WALKER, J.W.(1980), Human Resource Planning, McGraw-Hill Publishing Company, NewYork.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kamil Bilgin Bu kişi benim

Yunus Çetin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 22 Sayı: Kayfor 15 Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Bilgin, K., & Çetin, Y. (2017). KAMU SEKTÖRÜ PERFORMANSA DAYALI ÜCRETLEMEDE DİJİTAL ETKİLEŞİM (PTT Örneği). Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22(Kayfor 15 Özel Sayısı), 1945-1960.