Bu makale Almanya’nın Endüstri 4.0 yol haritası ile Türkiye’nin 2018 yılında açıklanan Dijital Türkiye yol haritasını içerik açısından karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Makalenin bulgularına göre, Türkiye’nin dijitalleşme yol haritasında standartlaşma, modelleme, dijitalleşen iş ve işyeri tasarımı konularına hiç değinilmemiş, hukuki alt yapının dijitalleşmenin gerekliliklerine uygun bir şekilde hazırlanması konusunda ise bir eylem planı yapılmamıştır. Türkiye sanayide dijital dönüşüm sürecinde ilerledikçe bu konulardaki eksiklikler ortaya çıkacak ve yol haritasının bu doğrultuda revize edilmesi gerekecektir. Makalede ikinci olarak, Türk ve Alman şirketlerinin sanayide dijital dönüşümü hayata geçirme konusunda karşılaştıkları problemler ikincil veri kullanılarak karşılaştırılmaktadır. Elde edilen bulgulara göre Alman şirketler sanayide dijital dönüşümü gerçekleştirirken dijital dönüşümün çalışanlar tarafından kabul görmemesi, veri sorunları, firma içinde koordinasyon sorunları, mevcut yapının Endüstri 4.0 uygulamalarını zorlaştırması, tanımlanmamış standartlar ve aynı işin farklı katmanlarda yapılmasından kaynaklı sorunlar ile karşılaşmışlardır. Türkiye’nin şirketleri ise bu konuda yaşayacakları tüm zorlukları yatırım maliyetlerine indirgemişler, uygulamada karşılaşacakları veri güvenliği, belirlenmemiş standartlar, yeni iş ve iş yeri tasarımı, yetersiz hukuki ve teknik altyapı gibi sorunların henüz farkına varamamışlardır.
Endüstri 4.0 Türkiye Almanya Yol Haritası Türk ve Alman Şirketler
This article aims to compare Germany Standardization Road Map for Industry 4.0 with Digital Turkey Raod Map in terms of content. According to our findings, Turkey's digitalisation roadmap doesn’t contain any information about the topics such as standardization, modeling, new business and workplace design. No action plan has also been made to prepare the legal infrastructure in accordance with the requirements of digitalisation. In the second part of the article, the problems faced by Turkish and German companies in the digital transformation in industry are examined and compared using secondary data. According to the findings obtained in this part, German companies faced the following problems in the digital transformation in the industry; nonacceptance of the digital transformation by the employees, data problems, the coordination problems within the company, the existing structure causing difficulties in Industry 4.0 applications, unspecified standards and interface problems. Turkey's companies have explained that high investment costs are the biggest difficulty in the digital transformation in industry. They have not yet become aware of the problems they may encounter in practice, such as the data security, unspecified standards, new business and workplace design, insufficient legal and technical infrastructure.
Industry 4.0 Turkey Germany Road Map Turkish and German Firms
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 23 Sayı: Endüstri 4.0 ve Örgütsel Değişim Özel Sayısı |