Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 26 Sayı: 3, 313 - 337, 31.07.2021

Öz

Kaynakça

  • Akçiğit, U. & Özcan-Tok, E. (2020) Türkiye Bilim Raporu, TÜBA Raporları 43, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.
  • Babaoğlu, C. & Öktem, M. K. (2018) “Examining E-learning Programs in Turkish Higher Education System”, içinde Optimizing Open and Distance Learning in Higher Education Institutions, (eds.) U. Chandra Pandey & V. Indrakanti, s. 1-17, IGI Global Press.
  • Bjerke, C. H. & Guhr, D. J. (2012) “A View on Existing Rankings and the Introduction of U-Multirank in the Light of Students as Key Rankings Stakeholder”, The Academic Rankings and Advancement of Higher Education: Lessons from Asia and Other Regions Proceedings, IREG-6 Conference (19-20 April), s. 259-266, Higher Education Evaluation and Accreditation Council of Taiwan, Taipei.
  • Çalıkoğlu, A. & Gümüş, S. (2020) “Yükseköğretimin Geleceği: Covid-19'un Öğretim, Araştırma ve Uluslararasılaşma Konularındaki Etkileri”, Yükseköğretim Dergisi, 10 (3), s. 249-259.
  • Erdem, A. R. (2013) “Bilgi Toplumunda Üniversitenin Değişen Rolleri ve Görevleri”, Yükseköğretim Dergisi, 3 (2), s. 109-120.
  • Gül, H. (2015) “Dünyada Kamu Yönetimi Eğitimin Genel Çerçevesi ve Temel Eğilimler”, içinde Kamu Yönetimi Eğitimi: Geçmişten Geleceğe Küresel ve Ulusal Perspektifler, (eds.) B. Parlak, M. Okçu & E. Akman, s. 127-160, Ekin, Bursa.
  • Gül, H., Okçu, M., Akman, Ç., Akman, E., Negiz, N. & Kiriş, H. M. (2017) “Nasıl Bir Kamu Yönetimi Eğitimi? Kamu Yönetimi Eğitimi Çalıştayı Çıktılarının Bir Değerlendirmesi”, Van YYU Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Kamu Yönetimi (Kayfor 14) Özel Sayısı, s. 17-28.
  • Hix, S. (2004) “A Global Ranking of Political Science Departments”, Political Studies Review, 2, s. 293-313.
  • IREG (2006) Berlin Principles on Ranking of Higher Education Institutions adopted at IREG’s 2nd meeting in Berlin, 18-20 May, 2006.
  • Kaan, A. 2019, “Konuşma”, içinde Geleceğin Meslekleri Çalışmaları, YÖK, Ankara, s. 25-31, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/gelecegin_meslekleri_calismalari.pdf adresinden 22.02.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2020a) Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması 2020, Üniar Yayınları, https://f903aba4-e11a-4804-93a8-aa17928bdbe0.filesusr.com/ugd/779fe1_673141f15a3c480d9a3266a0c4cb1067.pdf adresinden 15.02.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2020b) Öğrenci Dostu Üniversite Şehirleri 2020, Üniar Yayınları, https://f903aba4-e11a-4804-93a8-aa17928bdbe0.filesusr.com/ugd/779fe1_1a79aa7ad5a64a2aa81f732d1ad092b0.pdf adresinden 15.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2020c) Devlet Üniversiteleri ve Fakülteleri Sıralaması, https://f903aba4-e11a-4804-93a8-aa17928bdbe0.filesusr.com/ugd/779fe1_5abe6161127e4aec950310c627f863c2.pdf adresinden 17.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Katz, R. S. & Eagles, M. (1996) “Ranking Political Science Programs: A View from the Lower Half”, Political Science and Politics, 29 (2), s. 149-154.
  • Kavili Arap, S. (2010) “Türkiye Yeni Üniversitelerine Kavuşurken: Türkiye’de Yeni Üniversiteler ve Kuruluş Gerekçeleri,” Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65 (1), s. 1-29.
  • Kavili Arap, S. (2007) Kamu Yönetiminde Yapısal Değişim Süreci ve Üniversiteler, Kamu Yönetimi Forumu (KAYFOR) IV (8-10 Kasım 2006), s. 279-296, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Kiriş, H. M. & Gül, H. (2017) “Büyük Veri Analizi Temelinde Türkiye’de Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (SBKY) ile Kamu Yönetimi (KY) Bölümleri Sıralaması ve Değerlendirmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Kayfor15 Özel Sayısı, 22, s. 2109-2131.
  • Kiriş, H. M. & Gül, H. (2019) “2018 Yılı Kamu Yönetimi (KY) ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (SBKY) Bölümleri Sıralaması Üzerine Tartışmalar ve Çıkarımlar”, 16. Uluslararası Kamu Yönetimi Forumu Özetler Kitabı, (ed.) H. S. Akıllı, 21-23 Şubat, s. 39-40, Kayseri.
  • Lam, J. S. L. (2016) “The Consequences of Ranking: Theory and Reality” içinde World University Rankings and the Future of Higher Education, (eds.) K. Downing & F. A. Ganotice, Jr., s. 87-108, IGI Global Press.
  • O’Leary, J. (2016) “The Origins of International Rankings”, içinde World University Rankings and the Future of Higher Education, (eds.) K. Downing & F. A. Ganotice, Jr., s. 61-69, IGI Global Press.
  • Ömürgönülşen, U. (2010) “Türkiye’de Lisans Düzeyi Kamu Yönetimi Öğretiminde Yakın Dönemde Yaşanan Gelişmeler: Mevcut Durum, Sorun Alanları ve Gelişme Eğilimleri”, AÜ SBF Dergisi, 65 (3): 123-161.
  • Özaslan, İ., Korkmaz, E., Batırel, Ö. F. & Erkal, M. (1998) Yükseköğretim Kurumlarının Bölgelerarası Gelişme Farklılıkları Açısından Önemi ve İşlevleri, İstanbul Ticaret Odası Yayını, İstanbul.
  • Rauhvargers, A. (2011) Global University Rankings and Their Impact, European University Association, Brüksel.
  • Rauhvargers, A. (2013) Global University Rankings and Their Impact_Report II, European University Association, Brüksel.
  • SDÜ İİBF SBKY (2015) Kamu Yönetimi Eğitimi Çalıştayı Tartışma Oturumları Özet Sonuç Raporu, SDÜ Uzaktan Eğitim MYO Baskı Merkezi, Isparta.
  • Sowter, B, Hijazi, S. & Reggio, D. (2016) “Ranking World Universities: A Decade of Refinement and the Road Ahead”, içinde World University Rankings and the Future of Higher Education, (eds.) K. Downing & F. A. Ganotice, Jr., s. 1-24, IGI Global Press.
  • Şenay, H. H., Şengül, M. & Seggie, F. N. (2020) “Türkiye’de Yükseköğretim Çalışmaları: Eğilimler ve Öneriler”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 1-13.
  • Şener, H. E. (2015) “Kamu Yönetimi Eğitiminde Alternatif Stratejiler”, içinde Kamu Yönetimi Eğitimi: Geçmişten Geleceğe Küresel ve Ulusal Perspektifler, (eds.) B. Parlak, M. Okçu & E. Akman, Ekin, İstanbul.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı (2020) 11. Kalkınma Planı, Strateji ve Bütçe Başkanlığı, Ankara.
  • Turan, İ. (2007) Political Science in Turkey, Erişim tarihi: 10 Ekim 2017, erişim adresi: http://www.siyasiilimler.org.tr/docpdf/The_Origins_of_Political_Studies-Ilter_Turan.pdf.
  • URAP (2019) University Ranking by Academic Performance, http://tr.urapcenter.org/2019/ adresinden 11.12.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • YÖK (2018) YÖK Lisans Atlası, YÖK, Ankara, https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php adresinden 11.12.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • YÖK (2019a) Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu, YÖK, Ankara, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2020/universite-izleme-ve-degerlendirme-genel-raporu-2019.pdf adresinden 11.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • YÖK (2019b) Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu, YÖK, Ankara, https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/Haber%20%C4%B0%C3%A7erisindeki%20Belgeler/Yay%C4%B1nlar/2019/Vakif_Yuksekogretim_Kurumlari_2019.pdf adresinden 11.12.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Zhang, L.-C. & Worthington, A. C. (2016) “The Impact of Scale and Scope on Global University Rankings: What We Know and What We Need to Learn”, içinde World University Rankings and the Future of Higher Education, (eds.) K. Downing & F. A. Ganotice, Jr., s. 140-160, IGI Global Press.

TÜRKİYE’DE SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMLERİ: 2018 SIRALAMASI VE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

Yıl 2021, Cilt: 26 Sayı: 3, 313 - 337, 31.07.2021

Öz

Bu makale, YÖK ATLAS 2017 temelinde geliştirilen ve 2018 indeksi olarak isimlendirilen veriler çerçevesinde, Türkiye’deki siyaset bilimi ve/veya kamu yönetimi bölümlerinin bir sıralamasını yaparak, bu bölümlerin genel durumunu ortaya koymakta, değerlendirmekte ve tartışmaktadır. Bu sıralama ve değerlendirme için kullanılan indekste, akademik personelin ve öğrencilerin sayısı, tercih edilirlik, üniversite yerleştirme sınavında bölümlerin sırası gibi göstergeler ile bölümlerin web sitelerinde yer alan bilgileri de dikkate alınmıştır. 2017’den 2018’e indeksin geliştirildiği ve karşılaştırma olanağı elde edildiği de söylenmelidir.

Kaynakça

  • Akçiğit, U. & Özcan-Tok, E. (2020) Türkiye Bilim Raporu, TÜBA Raporları 43, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.
  • Babaoğlu, C. & Öktem, M. K. (2018) “Examining E-learning Programs in Turkish Higher Education System”, içinde Optimizing Open and Distance Learning in Higher Education Institutions, (eds.) U. Chandra Pandey & V. Indrakanti, s. 1-17, IGI Global Press.
  • Bjerke, C. H. & Guhr, D. J. (2012) “A View on Existing Rankings and the Introduction of U-Multirank in the Light of Students as Key Rankings Stakeholder”, The Academic Rankings and Advancement of Higher Education: Lessons from Asia and Other Regions Proceedings, IREG-6 Conference (19-20 April), s. 259-266, Higher Education Evaluation and Accreditation Council of Taiwan, Taipei.
  • Çalıkoğlu, A. & Gümüş, S. (2020) “Yükseköğretimin Geleceği: Covid-19'un Öğretim, Araştırma ve Uluslararasılaşma Konularındaki Etkileri”, Yükseköğretim Dergisi, 10 (3), s. 249-259.
  • Erdem, A. R. (2013) “Bilgi Toplumunda Üniversitenin Değişen Rolleri ve Görevleri”, Yükseköğretim Dergisi, 3 (2), s. 109-120.
  • Gül, H. (2015) “Dünyada Kamu Yönetimi Eğitimin Genel Çerçevesi ve Temel Eğilimler”, içinde Kamu Yönetimi Eğitimi: Geçmişten Geleceğe Küresel ve Ulusal Perspektifler, (eds.) B. Parlak, M. Okçu & E. Akman, s. 127-160, Ekin, Bursa.
  • Gül, H., Okçu, M., Akman, Ç., Akman, E., Negiz, N. & Kiriş, H. M. (2017) “Nasıl Bir Kamu Yönetimi Eğitimi? Kamu Yönetimi Eğitimi Çalıştayı Çıktılarının Bir Değerlendirmesi”, Van YYU Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Kamu Yönetimi (Kayfor 14) Özel Sayısı, s. 17-28.
  • Hix, S. (2004) “A Global Ranking of Political Science Departments”, Political Studies Review, 2, s. 293-313.
  • IREG (2006) Berlin Principles on Ranking of Higher Education Institutions adopted at IREG’s 2nd meeting in Berlin, 18-20 May, 2006.
  • Kaan, A. 2019, “Konuşma”, içinde Geleceğin Meslekleri Çalışmaları, YÖK, Ankara, s. 25-31, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2019/gelecegin_meslekleri_calismalari.pdf adresinden 22.02.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2020a) Türkiye Üniversite Memnuniyet Araştırması 2020, Üniar Yayınları, https://f903aba4-e11a-4804-93a8-aa17928bdbe0.filesusr.com/ugd/779fe1_673141f15a3c480d9a3266a0c4cb1067.pdf adresinden 15.02.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2020b) Öğrenci Dostu Üniversite Şehirleri 2020, Üniar Yayınları, https://f903aba4-e11a-4804-93a8-aa17928bdbe0.filesusr.com/ugd/779fe1_1a79aa7ad5a64a2aa81f732d1ad092b0.pdf adresinden 15.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Karadağ, E. & Yücel, C. (2020c) Devlet Üniversiteleri ve Fakülteleri Sıralaması, https://f903aba4-e11a-4804-93a8-aa17928bdbe0.filesusr.com/ugd/779fe1_5abe6161127e4aec950310c627f863c2.pdf adresinden 17.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • Katz, R. S. & Eagles, M. (1996) “Ranking Political Science Programs: A View from the Lower Half”, Political Science and Politics, 29 (2), s. 149-154.
  • Kavili Arap, S. (2010) “Türkiye Yeni Üniversitelerine Kavuşurken: Türkiye’de Yeni Üniversiteler ve Kuruluş Gerekçeleri,” Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65 (1), s. 1-29.
  • Kavili Arap, S. (2007) Kamu Yönetiminde Yapısal Değişim Süreci ve Üniversiteler, Kamu Yönetimi Forumu (KAYFOR) IV (8-10 Kasım 2006), s. 279-296, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Kiriş, H. M. & Gül, H. (2017) “Büyük Veri Analizi Temelinde Türkiye’de Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (SBKY) ile Kamu Yönetimi (KY) Bölümleri Sıralaması ve Değerlendirmesi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Kayfor15 Özel Sayısı, 22, s. 2109-2131.
  • Kiriş, H. M. & Gül, H. (2019) “2018 Yılı Kamu Yönetimi (KY) ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi (SBKY) Bölümleri Sıralaması Üzerine Tartışmalar ve Çıkarımlar”, 16. Uluslararası Kamu Yönetimi Forumu Özetler Kitabı, (ed.) H. S. Akıllı, 21-23 Şubat, s. 39-40, Kayseri.
  • Lam, J. S. L. (2016) “The Consequences of Ranking: Theory and Reality” içinde World University Rankings and the Future of Higher Education, (eds.) K. Downing & F. A. Ganotice, Jr., s. 87-108, IGI Global Press.
  • O’Leary, J. (2016) “The Origins of International Rankings”, içinde World University Rankings and the Future of Higher Education, (eds.) K. Downing & F. A. Ganotice, Jr., s. 61-69, IGI Global Press.
  • Ömürgönülşen, U. (2010) “Türkiye’de Lisans Düzeyi Kamu Yönetimi Öğretiminde Yakın Dönemde Yaşanan Gelişmeler: Mevcut Durum, Sorun Alanları ve Gelişme Eğilimleri”, AÜ SBF Dergisi, 65 (3): 123-161.
  • Özaslan, İ., Korkmaz, E., Batırel, Ö. F. & Erkal, M. (1998) Yükseköğretim Kurumlarının Bölgelerarası Gelişme Farklılıkları Açısından Önemi ve İşlevleri, İstanbul Ticaret Odası Yayını, İstanbul.
  • Rauhvargers, A. (2011) Global University Rankings and Their Impact, European University Association, Brüksel.
  • Rauhvargers, A. (2013) Global University Rankings and Their Impact_Report II, European University Association, Brüksel.
  • SDÜ İİBF SBKY (2015) Kamu Yönetimi Eğitimi Çalıştayı Tartışma Oturumları Özet Sonuç Raporu, SDÜ Uzaktan Eğitim MYO Baskı Merkezi, Isparta.
  • Sowter, B, Hijazi, S. & Reggio, D. (2016) “Ranking World Universities: A Decade of Refinement and the Road Ahead”, içinde World University Rankings and the Future of Higher Education, (eds.) K. Downing & F. A. Ganotice, Jr., s. 1-24, IGI Global Press.
  • Şenay, H. H., Şengül, M. & Seggie, F. N. (2020) “Türkiye’de Yükseköğretim Çalışmaları: Eğilimler ve Öneriler”, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 1-13.
  • Şener, H. E. (2015) “Kamu Yönetimi Eğitiminde Alternatif Stratejiler”, içinde Kamu Yönetimi Eğitimi: Geçmişten Geleceğe Küresel ve Ulusal Perspektifler, (eds.) B. Parlak, M. Okçu & E. Akman, Ekin, İstanbul.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı (2020) 11. Kalkınma Planı, Strateji ve Bütçe Başkanlığı, Ankara.
  • Turan, İ. (2007) Political Science in Turkey, Erişim tarihi: 10 Ekim 2017, erişim adresi: http://www.siyasiilimler.org.tr/docpdf/The_Origins_of_Political_Studies-Ilter_Turan.pdf.
  • URAP (2019) University Ranking by Academic Performance, http://tr.urapcenter.org/2019/ adresinden 11.12.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • YÖK (2018) YÖK Lisans Atlası, YÖK, Ankara, https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php adresinden 11.12.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • YÖK (2019a) Üniversite İzleme ve Değerlendirme Genel Raporu, YÖK, Ankara, https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2020/universite-izleme-ve-degerlendirme-genel-raporu-2019.pdf adresinden 11.02.2021 tarihinde erişilmiştir.
  • YÖK (2019b) Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu, YÖK, Ankara, https://www.yok.gov.tr/HaberBelgeleri/Haber%20%C4%B0%C3%A7erisindeki%20Belgeler/Yay%C4%B1nlar/2019/Vakif_Yuksekogretim_Kurumlari_2019.pdf adresinden 11.12.2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Zhang, L.-C. & Worthington, A. C. (2016) “The Impact of Scale and Scope on Global University Rankings: What We Know and What We Need to Learn”, içinde World University Rankings and the Future of Higher Education, (eds.) K. Downing & F. A. Ganotice, Jr., s. 140-160, IGI Global Press.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Kiriş 0000-0001-9514-117X

Hüseyin Gül 0000-0001-6901-541X

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kiriş, H., & Gül, H. (2021). TÜRKİYE’DE SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMLERİ: 2018 SIRALAMASI VE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(3), 313-337.