Tüketimin sembolik ve duygusallığa yönelik boyutu olarak nitelendirilebilecek bir kavram olan kendine hediye satın alma, tüketicilerin kendileri için bir ürün/hizmet satın almalarını ifade etmektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin kendilerine hediye satın alma nedenlerini incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek için yapılan saha araştırmasında, 354 tüketicinin katılımı ile anket kullanılarak veri toplanmıştır. Verilerin analizinde t-Test, ANOVA ve diğer tanımlayıcı istatistiksel analizler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, tüketicilerin en çok kendilerine iyi davranmak için hediye satın aldıkları görülmüştür. Tüketicilerin kendine hediye satın alma eğiliminin cinsiyet ve yaş gruplarına göre farklılık gösterdiği elde edilen bulgular arasındadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 26 Sayı: 3 |