Teknolojik ilerlemeler, çalışma sistemi ve koşullarını dönüştürmeye başlamıştır. Artık fiziksel güce dayalı bir sistemden ziyade bilgi temelli bir döneme geçilmiştir. Özellikle de Covid-19 salgınıyla birlikte birçok şirket evden çalışma sistemine geçerek maddi anlamda mevcut durumu fırsata çevirmiştir. FaceTime, Skype, Zoom gibi teknolojik platformlar aracılığıyla, şirket merkezinde bulunmaksızın da üretken bir çalışma performansı sergilemek mümkün hale gelmiştir. Bunların başında da hizmet sektöründe yer alan internet üzerinden yapılan çalışmalar gelmektedir. Araştırmada, katılımcıların evden çalışmanın birçok avantajını yaşamasına rağmen, sosyalleşme konusunda sorunlar yaşadığı sonucuna varılmıştır. Sosyalleşme, çalışanların motivasyon ve moralini artırırken, aynı zamanda onların şirketle bağ kurmalarına da yardımcı olmaktadır. Bu sebeple çalışan için sosyalleşme önemli bir konudur. Mevcut araştırma, evden çalışanların ne düzeyde sosyalleşebildiklerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Sosyolojik bir perspektifle ele alınan evden çalışma yöntemi, çalışanların sosyalleşme durumunu anlamak için kartopu örneklem belirleme yönteminden faydalanılmıştır. Araştırma, bir telekomünikasyon şirketi olan Isparta 32Net Call Center çalışanları ile yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde 2020 MAXQDA programı kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda, evden çalışmanın birçok avantaj sunmasına rağmen sosyalleşme açısından olumsuz değerlendirildiği tespit edilmiştir.
With the development of technology, working systems and conditions have also begun to change. From physical power, the information age has been reached. Especially with the Covid-19 outbreak, many companies have switched to working from home and turned the current situation into an opportunity. Through technological platforms such as FaceTime, Skype and Zoom, it has become possible to perform productive work without being at the company headquarters. The most important of these are the studies carried out over the internet in the service sector. In the study, it was observed that although the participants experienced many advantages of working from home, they had problems with social interaction. Social contact increases employees' motivation and morale, while also helping them bond with the company. For this reason, socialization is an important issue for the employee. The current research aims to determine to what extent employees working from home can participate in social life. The working from home method, considered from a sociological perspective, was carried out by using the interview technique to understand the work-life balance of employees. The snowball sampling method was used in the interviews. The research was conducted with employees of Isparta 32Net Call Center, a telecommunications company. In the analysis of the data obtained, content analysis was performed using the 2020 MAXQDA program. As a result of the research, it was determined that although working from home offers many advantages, it is evaluated negatively in terms of socialization.
Working from Home Working Conditions Call Center Socializing
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |