Amaç: Bu araştırmanın amacı, lisansüstü öğrencilerinin yenilikçilik özellikleri ile araştırmaya yönelik farkındalık ve tutumları arasındaki ilişki ve etkileyen faktörlerin belirlenmesidir.
Materyal Metot: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki araştırma, bir vakıf üniversitesinin Hemşirelik Lisansüstü Programında kayıtlı, araştırmaya katılmaya gönüllü 226 öğrenci ile yapıldı. Araştırmanın verileri; öğrencilerin sosyo-demografik ve lisansüstü eğitim sürecine ilişkin özellikleri, Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ) ile Hemşirelik Öğrencilerinin Araştırmaya, Gelişmelere Farkındalığı ve Tutumu Ölçeği (HÖAGFTÖ)’nin yer aldığı veri toplama formu ile Qualtrics üzerinden oluşturulan bağlantı ile elektronik ortamda toplandı. Verilerinin analizinde; tanımlayıcı istatistikler, Kruskal-Wallis testi, Mann-Whitney U testi, Bonferroni düzeltmeli Mann-Whitney U testi ve Spearman Rho Korelasyon Analizi kullanıldı.
Bulgular: Lisansüstü öğrencilerinin HÖAGFTÖ toplam puanları ile BYÖ toplam puanları (r=0,428), fikir önderliği (r=0,390), risk alma alt boyutları (r=0,436) arasında pozitif yönde, değişime direnç alt boyutu puanları arasında ise negatif yönde (r=-0,274) istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptandı(p<0,01). Kadınların, araştırma görevlisi/öğretim görevlisi olarak görev yapanların, bilimsel yayınları okuyanların, bilimsel yayınları üç ayda bir okuyanların ve kanıta dayalı bilgilere ulaşabildiğini düşünenlerin HÖAGFTÖ ve BYÖ puanları istatiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulundu.
Sonuç: Lisansüstü öğrencilerinin bireysel yenilikçilik özellikleri ile araştırma farkındalık ve tutumları arasında orta düzeyde bir ilişki vardır. Lisansüstü öğrencilerinin BYÖ ve HÖAGFTÖ puanlarını etkileyebilecek ve çalışmada ele alınmayan faktörlerin araştırılması önerilir.
Hemşirelik öğrencileri lisansüstü eğitim araştırma farkındalık yenilikçilik özellikler
none
Çalışmaya katılmayı kabul eden lisansüstü hemşirelik öğrencilerine katkılarından dolayı teşekkür ederiz.
Objectives: The aim of this study to determine the relationship between graduate students’ innovative characteristics and their awareness and attitudes towards research.
Material-Method: This descriptive, correlational study was conducted with a total of 226 graduate nursing students. Data were collected with an online questionnaire regarding students’ sociodemographic and academic characteristics and the Individual Innovativeness Scale (IIS) and Nursing Students’ Attitudes and Awareness Towards Research and Development Scale (NSAATRDS). Data were analyzed using descriptive statistics, Mann Whitney–U test (with and without Bonferroni correction), Kruskal–Wallis test, and Spearman correlation.
Results: A statistically significant positive correlation was found between the students’ total NSAATRDS scores and total IIS (r=0,428) scores and between the ISS subscales of opinion leadership (r=0,390) and risk taking (r=0,436), while a negative correlation was found between NSAATRDS scores and the ISS subscale of resistance to change (p<0,01). The scales scores of women, those working as research assistants/lecturers, those reading scientific publications, and those knowing how to access evidence-based information were found to be higher.
Conclusion: There is a moderate relationship between graduate students’ individual innovativeness and their research awareness and attitudes. More studies are recommended to investigate factors affecting graduate students’ individual innovativeness and research attitudes and awareness not included in this study.
Nursing students graduate education research awareness innovative characteristics
none
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | none |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |