Objective: This study aimed to determine the opinions of students from health sciences faculty on artificial intelligence (AI) and the use of AI in health.
Material and Method: The study utilized a survey design and was conducted with 405 health sciences faculty students participation from nursing (n=182), physiotherapy and rehabilitation (n=191), and nutrition and dietetics (n=32) departments. Research data were collected using an AI opinions questionnaire. Qualitative data were analyzed thematically, and descriptive statistics were used in the analysis of quantitative data.
Results: The students stated that almost half (47.9%, n=194) have knowledge toward AI in health, the majority (75.6%, n=306) were aware of the everyday online applications supported by AI, more than half of them knew the use of AI in health (55.8%, n=226) and the majority of the students (92%, n=372) indicated that they learn more about AI from social media. Students expressed their views on the use of AI in health with the themes of positive opinions, negative opinions, concerns, and lack of knowledge about the use of AI in health. The students suggested applications to prevent medical errors, applications to facilitate clinical decision making.
Conclusions: This study concludes that health science students are aware of the use of AI and AI in health and they want to use AI tools in their education but they have concerns and lack of knowledge on AI. The curriculum in health sciences education should include AI-related content to prepare future healthcare professionals ready for AI technologies.
Artificial intelligence health machine learning awareness opinion of students
Amaç: Bu araştırma, yapay zeka ve sağlıkta yapay zekanın kullanımına yönelik sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin görüşlerinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır.
Materyal-Metot: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma, Mayıs-Temmuz 2020 tarihleri arasında, İzmir ilinde yer alan bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik (n=182), fizyoteretapi ve rehabilitasyon (n=191) ve beslenme ve diyetetik (n=32) bölümünde öğrenim gören 405 sağlık bilimleri öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, Yapay Zeka Farkındalık Anketi ile toplanmıştır. Nitel veriler tematik içeriz analizi yöntemiyle değerlendirilirken, niceliksel verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırma bulguları; öğrencilerin yarıya yakın kısmı (%47,9, n=194) sağlıkta yapay zeka kavramı ve çoğunluğunun (%75,6, n=306) günlük hayatta yapay zeka ile desteklenen programlar hakkında bilgi sahibi olduklarını, yarısından fazlasının sağlıkta yapay zeka kullanımı hakkında bilgi sahibi olduklarını (%55,8, n=226) ve büyük çoğunluğunun (%92, n=372) bilgiye sosyal medyadan ulaştıklarını gösterdi. Öğrenciler sağlıkta yapay zeka kullanımı ile ilgili görüşlerini sağlıkta yapay zeka kullanımına yönelik olumlu görüşler, olumsuz görüşler, endişeler ve bilgi eksikliği temaları ile ifade etti. Öğrenciler sağlıkta yapay zeka kullanımına yönelik uygulama önerileri arasında; tıbbi hataların önlenmesine yönelik uygulamalar, klinik karar vermeyi kolaylaştıracak uygulamalar, sağlık profesyonellerinin iş yükünü azaltmaya yardımcı uygulamalar ve robotik uygulamalar yer aldı.
Sonuç: Araştırma sonucunda Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yapay zeka ve sağlıkta yapay zeka kullanımının farkında oldukları ve yapay zeka araçlarının kullanmak istedikleri ancak bu konuda endişelerinin ve bilgi eksikliğinin olduğu görülmüştür. Geleceğin sağlık profesyonellerini, yapay zeka teknolojilerine hazırlamak için eğitim müfredatında yapay zeka ile ilgili içeriklerin dahil edilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir.
Yapay zeka sağlık makine öğrenmesi farkındalık öğrenci görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 3 |