Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation into Theoretical Knowledge Levels of Fine Arts Faculty Students in the Field of Plastic Arts

Yıl 2024, , 235 - 279, 15.07.2024
https://doi.org/10.29250/sead.1440043

Öz

This study aims to determine the theoretical knowledge levels of fine arts faculty students in the field of plastic arts. The population of the study consists of undergraduate students in fine arts faculties. The sample consists of 131 students enrolled in one private university longitudinally and three state universities cross-sectionally. Data were collected using a knowledge level measurement form consisting of forty multiple-choice questions. IBM SPSS 25.0 software was utilized for all statistical analyses. Descriptive statistics such as mean and standard deviation were employed to analyze variables. The normal distribution assumption of variables was tested using the Kolmogorov-Smirnov test, which indicated that normal distribution was not met. When examining the differentiation of group scores based on personal information, Mann-Whitney U test was used for pairwise comparisons between two groups, while the Kruskal-Wallis H test was employed for comparisons involving three or more groups. Longitudinal data collected from private university students over four years were analyzed to determine whether there was differentiation in knowledge accumulation over years. The research findings indicated that there was no significant differentiation in average test scores between private university and state university 1 students. However, significant differentiation was found in average test scores between state university 2 and state university 3 students. Despite the statistical significance of average test scores among students from these universities, it was observed that approximately half of the participants correctly answered only about half of the forty knowledge level questions. Given that some of the knowledge level questions pertain to information that extends back to preschool and basic education periods, it is evident that visual arts education needs to be reconsidered not only at the university level but across all levels of education. Preparation of instructional programs that facilitate effective and lasting learning is crucial.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akengin, Ç. & Başbuğ, Z. (2019). Temel sanat eğitiminde buluş yoluyla öğretim yaklaşımının önemi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 133-143. https://doi.org/10.33206/mjss.500362
  • Al, M. (2018). Halı desinatörlüğü dalı öğrencilerinin mesleki yeterliliklerinin belirlenmesi: Dacum Tekniği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Allison, B. & Hausman, J. (1998). The limits of theory in art education. Journal of Art and Design Education, 17(2), 121-127. https://doi.org/10.1111/1468-5949.00116
  • Artut, K. (2009). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. (6. Baskı). Arı Yayıncılık.
  • Ataseven, O. & Güven, H. N. (2017). The basic plastic elements and material knowledge in sculpture art education. Proceedings of the 10’th International Scientific Conference, Latvia, 10, 331-338.
  • Badiou, A. (2017). Başka bir estetik. (Çeviren: Aziz Ufuk Kılıç). (3. Baskı). Metis Yayınları.
  • Brown, N. C. M. (2004). The paradox of virtuosity in the practical arts. Educational Philosophy and Theory, 36 (1), 19-34. https://doi.org/10.1111/j.1469-5812.2004.00046.x
  • Buyurgan S. & Buyurgan U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle. Pegem Akademi Yayınevi.
  • Collingwood, R. G. (2011). Kısaca sanat felsefesi. (Çeviren: Talip Kabadayı). Bilge Su Yayıncılık.
  • Cubberley, E. P. (2004). Eğitim tarihi I. (Çeviren: Engin Noyan). Yeryüzü Yayınevi.
  • Eco, U. (1999). Ortaçağ estetiğinde sanat ve güzellik. (Çeviren: Kemal Atakay). Can Yayınları.
  • Erbay, M. (2013). Sanat eğitimi üzerine. (2. Baskı). Beta Yayıncılık.
  • Erişti, E. D. (2019). Hemşirelerin elektrokardiyografi bulgularını yorumlamadaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Yıldırım Beyazit Üniversitesi.
  • Gombrich, E. H. (2019). Sanatın öyküsü. Remzi Yayınevi.
  • Karakuş, E. O. (2016). Güzel sanatlar fakültesi öğrencilerinin bilgi ve becerilerinin gelişimine müze eğitiminin etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. (25. Baskı). Nobel.
  • Kaya, G. (2018). Acil hemşirelerinin kan ve kan ürünleri transfüzyonu ile transfüzyon komplikasyonlarına yönelik bilgi düzeyi ve uygulamaları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Kırışoğlu, O. (2009). Sanat kültür yaratıcılık. Pegem Akademi.
  • Kocadere, S. A. & Aşkar, P. (2013). Okul uygulamaları derslerine ilişkin görüşlerin incelenmesi ve bir uygulama modeli önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 27-43.
  • Kudubeş, A. A. & Bektaş, M. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin palyatif bakım bilgi düzeyi ve uygulamalarının palyatif bakım zorluklarını yordama gücü: Tanımlayıcı araştırma. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Dergisi, 4(3), 385-393. https://doi.org/10.5336/jtracom.2020-80776
  • Kuru, A. (2014). Sanat ve sanat eğitimi anlayışını etkileyen bilgi teorileri ve politikaları [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi[. Kadir Has Üniversitesi.
  • Küpeli, A. E. & Ünlü, M. M. (2023). Deneysel sanat eğitiminin öncüsü olarak Black Mountain Koleji. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(3), 2309-2327. https://doi.org/10.17152/gefad.1329654
  • Mete, Y. A. (2013). Güney Kore, Japonya, Yeni Zelanda ve Finlandiya’ da öğretmen yetiştirme ve atama politikaları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 859-878. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5916
  • Mollaoğlu, S. ve Keser, N. (2022). Görsel sanatlar eğitimi veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik özyeterlik ve yarar algısı. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 333-340. https://doi.org/10.17556/erziefd.943920
  • Öztürk, P. D. (2023). Dijital teknoloji ve grafik tasarım eğitimi. Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi 6(1), 23-31.
  • Read, H. (1958). Education through art. Pantheon Books.
  • Rusu, M. & Chandrinou, T. (2015). Characteristics and principles of art education. Review of Artistic Education, 9(10), 191-200.
  • http://www.kumsanat.com/blog/37-akademi.html adresinden 08 Eylül 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • https://www.youtube.com/watch?v=pKeE7efdoV4 adresinden 02 Temmuz 2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Tickner, L. (2008). Hornsey 1968: The art school revolution. Frances Lincoln.
  • Uçar, A. (2007). Türkiye ve İtalya'da yükseköğretimde plastik sanatlar ve bilgi teknolojisinin sanat eğitimine katkısı [Yayımlanmamış doktora tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Ünlü, M. M. (2019a). Rönesans’ta sanat eğitimi. Atlas International Refereed Journal on Social Sciences, 5(18), 235-252. http://dx.doi.org/10.31568/atlas.311
  • Ünlü, M. M. (2019b). Orta Çağ’da sanat eğitimi. Atlas International Refereed Journal on Social Sciences, 5(18), 256-268. http://dx.doi.org/10.31568/atlas.313 Yakın, B. (2012). Tasarım sürecinde görsel düşünme ve görsel anlatım ilişkisine analitik bir yaklaşım [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Hacettepe Üniversitesi. Yazgın, Y. (2010). Resim-iş eğitimi yöntemi. (2. baskı). TipografArt.

Güzel Sanatlar Fakülteleri Öğrencilerinin Plastik Sanatlar Alanı ile İlgili Teorik Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2024, , 235 - 279, 15.07.2024
https://doi.org/10.29250/sead.1440043

Öz

Araştırmada güzel sanatlar fakülteleri öğrencilerinin, plastik sanatlar alanı ile ilgili teorik bilgi birikimlerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni güzel sanatlar fakültelerinin lisans öğrencileridir. Örneklemini, boylamsal olarak veri toplanan bir özel üniversite ve kesitsel olarak veri toplanan üç devlet üniversitesinde öğrenim gören 131 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, kırk çoktan seçmeli sorudan oluşan, bilgi düzeyi ölçme formu ile elde edilmiştir. Tüm istatistiksel analizlerde IBM SPSS 25.0 programı kullanılmıştır. Araştırmada değişkenlere ait ortalama ve standart sapma gibi betimleyici istatistiklerden yararlanılmıştır. Değişkenlerin normal dağılım hipotezine uyup uymadığı Kolmogorov-Smirnov testi edilerek normal dağılımın sağlanmadığı tespit edilmiştir. Kişisel bilgilerine göre değişkenlerin grup puanlarının farklılaşma durumu incelenirken iki grup karşılaştırması için Mann-Whitney U, üç ve üzeri grup karşılaştırmalarında “Kruskal-Wallis H Testi kullanılmıştır. Özel üniversite öğrencilerinden dört yıl boyunca boylamsal veri toplanarak grubun yıllara göre bilgi birikiminde farklılaşma olup olmadığına bakılmıştır. Araştırma sonucunda, özel üniversite ve devlet üniversitesi 1’in başarı testi ortalama puanlarında farklılaşmanın anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Devlet üniversitesi 2’nin ve devlet üniversitesi 3’ün başarı testi ortalama puanlarında ise farklılaşmanın anlamlı olduğu belirlenmiştir. İki üniversitenin öğrencilerinin başarı testi ortalama puanlarının istatistiksel olarak anlamlı olmasına rağmen bilgi düzeyi kırk sorunun yaklaşık yarısının katılımcıların yaklaşık yarısı tarafından doğru cevaplanamadığı görülmüştür. Bilgi düzeyi soruların içeriğini oluşturan bilgilerin bir kısmının öğrenim sürecinin okul öncesi ve temel eğitim dönemlerine kadar iniyor olması, görsel sanatlar eğitiminin sadece üniversitelerde değil eğitimin tüm kademelerinde yeniden ele alınması, etkili ve kalıcı öğrenme sağlayacak öğretim programların hazırlanması gerekmektedir.

Etik Beyan

Araştırma için etik kurul onayı alınmış ve araştırma sürecinde etik ilkelere uyulmuştur.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akengin, Ç. & Başbuğ, Z. (2019). Temel sanat eğitiminde buluş yoluyla öğretim yaklaşımının önemi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 133-143. https://doi.org/10.33206/mjss.500362
  • Al, M. (2018). Halı desinatörlüğü dalı öğrencilerinin mesleki yeterliliklerinin belirlenmesi: Dacum Tekniği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Allison, B. & Hausman, J. (1998). The limits of theory in art education. Journal of Art and Design Education, 17(2), 121-127. https://doi.org/10.1111/1468-5949.00116
  • Artut, K. (2009). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. (6. Baskı). Arı Yayıncılık.
  • Ataseven, O. & Güven, H. N. (2017). The basic plastic elements and material knowledge in sculpture art education. Proceedings of the 10’th International Scientific Conference, Latvia, 10, 331-338.
  • Badiou, A. (2017). Başka bir estetik. (Çeviren: Aziz Ufuk Kılıç). (3. Baskı). Metis Yayınları.
  • Brown, N. C. M. (2004). The paradox of virtuosity in the practical arts. Educational Philosophy and Theory, 36 (1), 19-34. https://doi.org/10.1111/j.1469-5812.2004.00046.x
  • Buyurgan S. & Buyurgan U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle. Pegem Akademi Yayınevi.
  • Collingwood, R. G. (2011). Kısaca sanat felsefesi. (Çeviren: Talip Kabadayı). Bilge Su Yayıncılık.
  • Cubberley, E. P. (2004). Eğitim tarihi I. (Çeviren: Engin Noyan). Yeryüzü Yayınevi.
  • Eco, U. (1999). Ortaçağ estetiğinde sanat ve güzellik. (Çeviren: Kemal Atakay). Can Yayınları.
  • Erbay, M. (2013). Sanat eğitimi üzerine. (2. Baskı). Beta Yayıncılık.
  • Erişti, E. D. (2019). Hemşirelerin elektrokardiyografi bulgularını yorumlamadaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ankara Yıldırım Beyazit Üniversitesi.
  • Gombrich, E. H. (2019). Sanatın öyküsü. Remzi Yayınevi.
  • Karakuş, E. O. (2016). Güzel sanatlar fakültesi öğrencilerinin bilgi ve becerilerinin gelişimine müze eğitiminin etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. (25. Baskı). Nobel.
  • Kaya, G. (2018). Acil hemşirelerinin kan ve kan ürünleri transfüzyonu ile transfüzyon komplikasyonlarına yönelik bilgi düzeyi ve uygulamaları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
  • Kırışoğlu, O. (2009). Sanat kültür yaratıcılık. Pegem Akademi.
  • Kocadere, S. A. & Aşkar, P. (2013). Okul uygulamaları derslerine ilişkin görüşlerin incelenmesi ve bir uygulama modeli önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 27-43.
  • Kudubeş, A. A. & Bektaş, M. (2021). Hemşirelik öğrencilerinin palyatif bakım bilgi düzeyi ve uygulamalarının palyatif bakım zorluklarını yordama gücü: Tanımlayıcı araştırma. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Dergisi, 4(3), 385-393. https://doi.org/10.5336/jtracom.2020-80776
  • Kuru, A. (2014). Sanat ve sanat eğitimi anlayışını etkileyen bilgi teorileri ve politikaları [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi[. Kadir Has Üniversitesi.
  • Küpeli, A. E. & Ünlü, M. M. (2023). Deneysel sanat eğitiminin öncüsü olarak Black Mountain Koleji. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(3), 2309-2327. https://doi.org/10.17152/gefad.1329654
  • Mete, Y. A. (2013). Güney Kore, Japonya, Yeni Zelanda ve Finlandiya’ da öğretmen yetiştirme ve atama politikaları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(12), 859-878. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.5916
  • Mollaoğlu, S. ve Keser, N. (2022). Görsel sanatlar eğitimi veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik özyeterlik ve yarar algısı. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 333-340. https://doi.org/10.17556/erziefd.943920
  • Öztürk, P. D. (2023). Dijital teknoloji ve grafik tasarım eğitimi. Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi 6(1), 23-31.
  • Read, H. (1958). Education through art. Pantheon Books.
  • Rusu, M. & Chandrinou, T. (2015). Characteristics and principles of art education. Review of Artistic Education, 9(10), 191-200.
  • http://www.kumsanat.com/blog/37-akademi.html adresinden 08 Eylül 2022 tarihinde erişilmiştir.
  • https://www.youtube.com/watch?v=pKeE7efdoV4 adresinden 02 Temmuz 2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Tickner, L. (2008). Hornsey 1968: The art school revolution. Frances Lincoln.
  • Uçar, A. (2007). Türkiye ve İtalya'da yükseköğretimde plastik sanatlar ve bilgi teknolojisinin sanat eğitimine katkısı [Yayımlanmamış doktora tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Ünlü, M. M. (2019a). Rönesans’ta sanat eğitimi. Atlas International Refereed Journal on Social Sciences, 5(18), 235-252. http://dx.doi.org/10.31568/atlas.311
  • Ünlü, M. M. (2019b). Orta Çağ’da sanat eğitimi. Atlas International Refereed Journal on Social Sciences, 5(18), 256-268. http://dx.doi.org/10.31568/atlas.313 Yakın, B. (2012). Tasarım sürecinde görsel düşünme ve görsel anlatım ilişkisine analitik bir yaklaşım [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Hacettepe Üniversitesi. Yazgın, Y. (2010). Resim-iş eğitimi yöntemi. (2. baskı). TipografArt.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yücel Yazgın 0000-0003-3489-771X

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2024
Kabul Tarihi 7 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Yazgın, Y. (2024). Investigation into Theoretical Knowledge Levels of Fine Arts Faculty Students in the Field of Plastic Arts. The Journal of Limitless Education and Research, 9(2), 235-279. https://doi.org/10.29250/sead.1440043

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.