Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Cultural Heritage Education On the Academic Success and Attitude of Students with The Cooperation of Fine Arts and Archeology

Yıl 2019, , 263 - 282, 15.11.2019
https://doi.org/10.29250/sead.619641

Öz

The aim of this research is to measure the
effectiveness of the education package prepared for the students who are 11-15
years old and who are living in archaeological sites. The research was carried
out in the excavation area of Aizanoi Ancient City in the Çavdarhisar District
of Kütahya. Quantitative data collection method was used in the research and
pre-test and post-test control group designs were used. The students in the
control group received a field trip and a theoretical lecture accompanied by an
archaeologist.  Experimental training package was applied to experimental group. The
difference between this training and the education applied to the control group
is that there are practical trainings in the fields of archeology and visual
arts. According to the findings obtained in the research; the visual arts and
archeology cooperative experimental training package applied gave results in favor of the experimental group with
regards to increasing their capability of the students aged 11-15 living in
archaeological sites to recognize the cultural heritage and protect it.

Kaynakça

  • Göğebakan, Y. (2009). Güzel Sanatlar Ve Sosyal Bilgiler Derslerinin İlişkilendirilmesinin Kültür Varlıklarını Tanıma ve Sahip Çıkma ile İlgili Kazanımların Gerçekleşmesi ve Öğrencilerin Tutumları Üzerine Etkisi. ( Yayımlanmış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Hoffmann, A. & Rheidt, K. (1992). Die Ausgrabungen In Aizanoi 1990. XII. Kazı Sonuçları Toplantısı, II, 323-340.
  • Özer, E. Korkmaz, H. (2014). "Tarihsel Süreçte Aizanoi Kentindeki Dört Yapıda Tahrip Ve Koruma". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı 18, 2014, Sayfa 11-20
  • Tekeli, İ. (2000). Kent Yoksulluğu ve Modernite’nin Bu Soruna Yaklaşım Seçenekleri. Yoksulluk-Kent Yoksulluğu, TESEV Yayınları.

Görsel Sanatlar ve Arkeoloji İşbirliği ile Gerçekleştirilen Kültürel Miras Eğitiminin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi

Yıl 2019, , 263 - 282, 15.11.2019
https://doi.org/10.29250/sead.619641

Öz

Bu araştırmanın amacı, arkeolojik sit alanlarında
yaşamına devam eden 11-15 yaş grubu öğrencilerin, kültürel mirası tanıma ve
sahip çıkma kazanımlarının gerçekleşmesine yönelik hazırlanan eğitim paketinin
etkinliğinin ölçülmesidir. Araştırma Kütahya ili, Çavdarhisar ilçesinde bulunan
Aizanoi Antik Kenti kazı alanında gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma
desenine göre hazırlanan bu araştırmada ön test-son test kontrol gruplu desen
kullanılmıştır. Kontrol grubunda yer alan öğrencilere bir arkeolog eşliğinde
alan gezisi ve teorik anlatımdan oluşan eğitim uygulanmıştır. Deney grubuna ise
hazırlanan deneysel eğitim paketi uygulanmıştır. Bu eğitimin kontrol grubuna
uygulanan eğitimden farkı, içinde arkeoloji ve görsel sanatlar alanlarından
uygulamalı eğitimlerin olmasıdır. Çalışmada örgün eğitim dışında, görsel
sanatlar ve arkeoloji işbirliği ile farklı ortamlarda verilen, kültürel miras
eğitiminin, öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi tespit edilmiştir. Yapılan
araştırmada elde edilen bulgulara göre, görsel sanatlar ve arkeoloji işbirliği
ile uygulanan eğitim paketinin, öğrencilerin kültürel mirası tanıma ve sahip
çıkmaya yönelik kazanımlar elde etmesinde deney grubu lehine anlamlı
farklılığın oluştuğu sonuçlara ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Göğebakan, Y. (2009). Güzel Sanatlar Ve Sosyal Bilgiler Derslerinin İlişkilendirilmesinin Kültür Varlıklarını Tanıma ve Sahip Çıkma ile İlgili Kazanımların Gerçekleşmesi ve Öğrencilerin Tutumları Üzerine Etkisi. ( Yayımlanmış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Hoffmann, A. & Rheidt, K. (1992). Die Ausgrabungen In Aizanoi 1990. XII. Kazı Sonuçları Toplantısı, II, 323-340.
  • Özer, E. Korkmaz, H. (2014). "Tarihsel Süreçte Aizanoi Kentindeki Dört Yapıda Tahrip Ve Koruma". Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı 18, 2014, Sayfa 11-20
  • Tekeli, İ. (2000). Kent Yoksulluğu ve Modernite’nin Bu Soruna Yaklaşım Seçenekleri. Yoksulluk-Kent Yoksulluğu, TESEV Yayınları.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Bozok 0000-0002-2941-1730

Ayşe Okur Bu kişi benim 0000-0003-2828-7704

Yayımlanma Tarihi 15 Kasım 2019
Gönderilme Tarihi 13 Eylül 2019
Kabul Tarihi 7 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Bozok, B., & Okur, A. (2019). Görsel Sanatlar ve Arkeoloji İşbirliği ile Gerçekleştirilen Kültürel Miras Eğitiminin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi. The Journal of Limitless Education and Research, 4(3), 263-282. https://doi.org/10.29250/sead.619641

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.