Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Reading and Limitless Learning

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 20, 15.03.2017
https://doi.org/10.29250/sead.286391

Öz

Reading is the heart of learning and the limitless
skill of the human brain. People learn using these limitless skills. Learning
provides to change and develop of the individual. This change begins in the
mind and then reflected behaviors and attitudes. Continuous reading brings
limitless learning and development.
Limitless learning is
different from continuous learning and lifelong learning.
Lifelong learning is all learning activities aimed at individual, social
and employment throughout life.
In practice, it is
directed towards four areas of education: adult education, continuing
education, vocational education and self-directed learning. Continuous learning
includes learning activities offered to young and adult people throughout their
lives.

Continuous learning focuses on continuous and
limitless learning and lifting obstacles in front of the learning. Limitless
learning is rapidly spreading with developing technology. It contributes to
opening the minds of individuals, developing the capacity of individuals
until the end, adapting to social and economic development and innovation
ability of individuals. For this reason, it focuses on reading and
limitless learning in order to learn from an early age.
In this
process, the skill of discovering
the meaning of texts,
understanding,

researching knowledge and meaning,
interpreting, inquiring, structuring in mind, learning and transferring to
practice

are given importance. Thus, it is
expected that the individual will constantly read, learn, develop and guide the
future.

Kaynakça

  • Güneş, Firdevs (2013). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller, Ankara:Pegem A Yayınları
  • Alheit, P. ve Dausien, B.,Processus de formation et apprentissage tout au long de la vie,2005,http://osp.revues.org/563 ; DOI : 10.4000/osp.563,34
  • Cartier, S.,Cadre conceptuel d'analyse de la situation d'apprentissage par la lecture et des difficultés éprouvées par les étudiants,2000,18
  • Chauveau, G.,Acte de Lecture et Decodage,31-50,1990,3
  • Conseil de l’Europe,Education Permanente,Conseil de l’Europe,Strasbourg,1970
  • Dehaene, S.,Les Neurones de la lecture,Éditions Odile Jacob,Paris,2008
  • Gaussel, M.,Lire pour apprendre, lire pour comprendre,2015,http://ife.ens-lyon.fr/vst/DA/detailsDossier.php?parent=accueil&dossier=101&lang=fr
  • Giasson, J.,La lecture : De la théorie à la pratique,Gaëtan Morin,Montréal,1995
  • Güneş, F.,Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modeller,PegemA Yayınları,Ankara,2013
  • Güneş, F.,Etkinliklerle Hızlı Okuma ve Anlama,PegemA Yayınları,Ankara,2015
  • Güneş, F.,Eğitim ve Zihinsel Değişim,1-20,2015,4
  • Martinez, J. P.,Le concept de prévention des difficultés d’apprentissage,Association Préscolaire du Québec,Québec,1994,Actes du X. Congrès
  • Nonnon, É.,Dimension épistémique de la lecture et construction de connaissances à partir de l’écrit : enjeux, obstacles, apprentissages, Repères.,7-7,2012,45
  • OCDE,La littératie à l’ère de l’information,Paris,2000
  • Roy, S.,Enseignement et apprentissages de la lecture en alphabétisation,,Production de la table de concertation en alphabétisation de Montréal.,1996

Okuma ve Sınırsız Öğrenme

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 1 - 20, 15.03.2017
https://doi.org/10.29250/sead.286391

Öz

Okuma öğrenmenin kalbi, insan beyninin sınırsız bir
becerisidir. İnsanlar bu sınırsı
z becerilerini kullanarak öğrenirler.
Öğrenme bireyin değişmesini ve
gelişmesini sağlamaktadır. Bu değişme önce zihinde başlamakta ardından davranış ve tutumlara yansımaktadır. Okumanın
sürekli olması ise sınırsız öğrenmeyi ve gelişmeyi getirmektedir. Sınırsız
öğrenme hayat boyu öğrenme ile sürekli öğrenmeden farklıdır. Hayat boyu
öğrenme, bireysel, toplumsal ve istihdama yönelik hayat boyu yürütülen bütün
öğrenme etkinlikleridir. Uygulamada yetişkin eğitimi, sürekli eğitim, mesleki
eğitim ve öz yönelimli öğrenme olmak üzere dört eğitim alanına yönelmektedir. Sürekli
öğrenme ise genç ve yetişkinlere yaşamları
boyunca sunulan öğrenme etkinliklerini içermektedir.
Sürekli öğrenme ise
öğrenmenin sürekli ve sınırsız
olmasına, önündeki engellerin kaldırılmasına odaklanmaktadır. Sınırsız öğrenme gelişen
teknolojiyle birlikte hızla yayılmakta, bireylerin zihinlerini açma,
kapasitesini sonuna kadar geliştirme, sosyal ve ekonomik gelişme ile yeniliklere
uyum sağlama becerilerine katkı sağlamaktadır. Bu nedenle küçük yaşlardan
itibaren öğrenmek için okuma ve sınırsız öğrenme üzerinde durulmaktadır. Bu
süreçte
metinlerin
içeriğini keşfetme, anlama, bilgi ve anlamları araştırma, yorumlama, sorgulama,
zihinde yapılandırma, öğrenme ve uygulamaya aktarma becerilerine ağırlık
verilmektedir. Böylece bireyin sürekli okuması, öğrenmesi, kendini geliştirmesi
ve geleceğine yön vermesi beklenmektedir.

Kaynakça

  • Güneş, Firdevs (2013). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller, Ankara:Pegem A Yayınları
  • Alheit, P. ve Dausien, B.,Processus de formation et apprentissage tout au long de la vie,2005,http://osp.revues.org/563 ; DOI : 10.4000/osp.563,34
  • Cartier, S.,Cadre conceptuel d'analyse de la situation d'apprentissage par la lecture et des difficultés éprouvées par les étudiants,2000,18
  • Chauveau, G.,Acte de Lecture et Decodage,31-50,1990,3
  • Conseil de l’Europe,Education Permanente,Conseil de l’Europe,Strasbourg,1970
  • Dehaene, S.,Les Neurones de la lecture,Éditions Odile Jacob,Paris,2008
  • Gaussel, M.,Lire pour apprendre, lire pour comprendre,2015,http://ife.ens-lyon.fr/vst/DA/detailsDossier.php?parent=accueil&dossier=101&lang=fr
  • Giasson, J.,La lecture : De la théorie à la pratique,Gaëtan Morin,Montréal,1995
  • Güneş, F.,Sınıf Yönetimi Yaklaşım ve Modeller,PegemA Yayınları,Ankara,2013
  • Güneş, F.,Etkinliklerle Hızlı Okuma ve Anlama,PegemA Yayınları,Ankara,2015
  • Güneş, F.,Eğitim ve Zihinsel Değişim,1-20,2015,4
  • Martinez, J. P.,Le concept de prévention des difficultés d’apprentissage,Association Préscolaire du Québec,Québec,1994,Actes du X. Congrès
  • Nonnon, É.,Dimension épistémique de la lecture et construction de connaissances à partir de l’écrit : enjeux, obstacles, apprentissages, Repères.,7-7,2012,45
  • OCDE,La littératie à l’ère de l’information,Paris,2000
  • Roy, S.,Enseignement et apprentissages de la lecture en alphabétisation,,Production de la table de concertation en alphabétisation de Montréal.,1996
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Firdevs Güneş 0000-0002-9449-8617

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2017
Kabul Tarihi 14 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güneş, F. (2017). Reading and Limitless Learning. The Journal of Limitless Education and Research, 2(1), 1-20. https://doi.org/10.29250/sead.286391

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.