Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimde Sınırsız Araştırma ve Bilimsel Yöntem

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 35 - 47, 15.03.2017
https://doi.org/10.29250/sead.297774

Öz

Bu
çalışmanın amacı, eğitim alanında gerçekleştirilen araştırmalarda benimsenen
bilimsel yönteme bağlı olarak ortaya çıkan sınırlılıkları tartışmaya açmaktır.
Bilimsel yöntem, araştırmacılara çalışmalarını planlama, yürütme ve yorumlama
konusunda rehberlik etmektedir. Ancak, bilimsel yöntemi izlemek ve belirli bir
yöntemi benimsemek bazı sınırlamaları da beraberinde getirmektedir. Eğitim
araştırmaları çalışma alanı insan olan, çoğu zaman kamuyu ilgilendiren konuları
araştırma konusu yapan ve bilimsel araştırma yöntemlerinin benimsendiği
çalışmalardır. Eğitim araştırmalarının kendine özgü önemi geleneksel bilimsel
yöntem anlayışını değişime zorlamış, fen bilimlerinde uygulandığı şeklinden
belirli oranda farklılaştırmış ve özellikle daha baskın olan etik sınırlamalar
getirmiştir. Tüm sınırlılıklara rağmen eğitim alanında yapılan araştırmalarda
bilimsel yöntemin benimsenmesi evrensel bilgi birikimini arttırmaktadır. Eğitim
araştırmalarında benimsenen bilimsel yöntem daha sistematik ve titiz hale
geldikçe eğitim bilimlerinin sahip olduğu bilimsel statüde artış kaçınılmaz
olacaktır.

Kaynakça

  • Çepni, S., (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Creswell, J. (2015). Educational Research : Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Boston: Pearson.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Ankara, Anı.
  • Gall, M. , Gall, J. , & Borg, W. (2007). Educational Research : An Introduction. Boston: Pearson/Allyn & Bacon.
  • Lichtman, M. (2013). Qualitative Research in Education : A User's Guide. Los Angeles ; London: SAGE Publications.
  • McMillan, J. , & Schumacher, S. (2001). Research in Education : A Conceptual Introduction. New York: Longman.
  • Reif, F. (2008). Applying Cognitive Science to Education : Thinking and Learning in Scientific and Other Complex Domains. Cambridge, Mass.: MIT Press.
  • Schreiber, J. , & Asner-Self, K. (2011). Educational Research : The Interrelationship of Questions, Sampling, Design, and Analysis. Hoboken, NJ: Wiley.
  • Wallen, N. , Fraenkel, J. (2000). Educational Research: A Guide to the Process. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Wellington, J. (2000). Educational Research : Contemporary Issues and Practical Approaches. London; New York: Continuum.

Limitless Research in Education and Scientific Method

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 35 - 47, 15.03.2017
https://doi.org/10.29250/sead.297774

Öz

The purpose of this study is to open up a debate on emergencies
depending on the scientific method adopted in research conducted in the field
of education. The scientific method is to guide for researchers ın order to
plan, execute and interpret of their study. However, following the scientific
method and adopting a particular method are brought with some limitations.
Educational research is the study which has the research field consisted of
human, makes the research issue among the issues related to public and adopted
the scientific research methods. The specific significance of the educational research
topics have forced the scientific method for a formation and differentiated
from the way that had been applied in natural sciences and brought some major ethical
limitations. Despite all limitations, the adoption of the scientific method in
educational research applications has made great progress in our universal
knowledge. In educational research, it is inevitable to make the scientific
method more systematic and rigorous and to increase the scientific status of educational
sciences.

Kaynakça

  • Çepni, S., (2007). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Creswell, J. (2015). Educational Research : Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Boston: Pearson.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metotlarına Giriş, Ankara, Anı.
  • Gall, M. , Gall, J. , & Borg, W. (2007). Educational Research : An Introduction. Boston: Pearson/Allyn & Bacon.
  • Lichtman, M. (2013). Qualitative Research in Education : A User's Guide. Los Angeles ; London: SAGE Publications.
  • McMillan, J. , & Schumacher, S. (2001). Research in Education : A Conceptual Introduction. New York: Longman.
  • Reif, F. (2008). Applying Cognitive Science to Education : Thinking and Learning in Scientific and Other Complex Domains. Cambridge, Mass.: MIT Press.
  • Schreiber, J. , & Asner-Self, K. (2011). Educational Research : The Interrelationship of Questions, Sampling, Design, and Analysis. Hoboken, NJ: Wiley.
  • Wallen, N. , Fraenkel, J. (2000). Educational Research: A Guide to the Process. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Wellington, J. (2000). Educational Research : Contemporary Issues and Practical Approaches. London; New York: Continuum.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yılmaz Kara 0000-0001-6897-3245

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 13 Mart 2017
Kabul Tarihi 15 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kara, Y. (2017). Limitless Research in Education and Scientific Method. The Journal of Limitless Education and Research, 2(1), 35-47. https://doi.org/10.29250/sead.297774

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.