Günümüzde sosyal bilgiler dersi kapsamında
okul içi ve okul dışındaki öğrenme-öğretme süreçleri önemsenmektedir. Müzeler
de geçmişten günümüze uzanan köklü geçmişi, amaç ve içeriğiyle sosyal bilgiler
dersleri için önemli bir unsurdur. Bu araştırmada,
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının müze eğitimine yönelik özyeterlik
inançlarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu temel amaç kapsamında
öğretmen adaylarının müze eğitimine yönelik özyeterlik inanç düzeyleri çeşitli
değişkenler açısından (cinsiyet, sınıf düzeyi, müze eğitimi dersi alıp almama
durumu) ele alınmıştır. Araştırma sürecinde nicel araştırma yöntemlerinden
yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının müze eğitimine
ilişkin olumlu inançlarının olduğu ancak, cinsiyet, sınıf düzeyi ve müze
eğitimi dersi alıp almama durumuna göre ise anlamlı bir farklılığın bulunmadığı
anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |