Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Right Hand Techniques in Cello Sonatas of Johannes Brahms

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 40 - 55, 15.03.2022
https://doi.org/10.29250/sead.1059688

Öz

“Sonata”, which has influenced all forms of instrumental music from the Baroque Period to the present, means a multi-part piece composed for one or two instruments. It can be said that from the time of the first sonatas to the current times, almost all composers who are known to have written pieces of instrumental music have produced works in the form of duo sonata. Harboring the musical characteristics of the Classical and Romantic periods, both sonatas written for the cello and piano by Johannes Brahms hold an important place among the works of chamber music. Additionally, upon examination of the cello parts of the sonatas in terms of performance techniques, it can be seen that both sonatas are among the most difficult pieces for performers. This study aimed to examine the right-hand techniques in the cello parts of the two sonatas written for the cello and piano by Johannes Brahms, who was one of the prominent composers of the Romantic Period.

Kaynakça

  • Ammer, C. (1992). The Facts On File Music Dictionary, Library of Congress Cataloging in Publication.
  • Aybulus, Ş. (2020). Henri Vieuxtemps'in Op.16 Konser Etütleri No.1'de Kullanılan Sağ ve Sol El Teknikleri, Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, Cilt 2, Sayı 2.
  • Eleanor, H. (2012). Brahms, Rythym and the Renaissance, Humanities and Social Science, Volume 8.
  • Geiringer, K. (1961). Brahms His Life and Work (first edition), Anchor Books.
  • Henschel, G. (1907). Johannes Brahms "Some of his Letters", The Gorham Press.
  • Liberman, M., Berlianchik, M. (2011). Culture of Violin Tone, Moskva-Muzika.
  • Sözer, V. (2014). Müzik Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi.

Johannes Brahms'ın Çello Sonatlarındaki Sağ El Teknikleri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 40 - 55, 15.03.2022
https://doi.org/10.29250/sead.1059688

Öz

Barok Dönem'den günümüze kadar çalgı müziğinin tüm formlarını etkileyen "sonat", bir ya da iki çalgı için bestelenen çok bölümlü eser anlamına gelmektedir. İlk bestelenen sonatlardan günümüze kadar geçen süre çalgı müziği ağırlıklı eserler yazan hemen her bestecinin düo sonat formunda eserler yazdığı söylenebilir. Johannes Brahms'ın çello ve piyano için yazdığı iki sonat da Klasik ve Romantik dönemlerin müzikal özelliklerini içermeleri nedeniyle oda müziği eserleri içinde önemli bir yere sahiptirler. Ayrıca sonatların çello partileri icra teknikleri açısından incelendiğinde iki sonatın da icracılar için hayli güç eserler arasında yer aldıkları görülmektedir. Bu çalışmada Romantik Dönem'in önde gelen bestecilerinden biri olan Johannes Brahms'ın çello ve piyano için yazdığı iki sonatın çello partilerinde yer alan sağ el tekniklerinin incelenmesi amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Ammer, C. (1992). The Facts On File Music Dictionary, Library of Congress Cataloging in Publication.
  • Aybulus, Ş. (2020). Henri Vieuxtemps'in Op.16 Konser Etütleri No.1'de Kullanılan Sağ ve Sol El Teknikleri, Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, Cilt 2, Sayı 2.
  • Eleanor, H. (2012). Brahms, Rythym and the Renaissance, Humanities and Social Science, Volume 8.
  • Geiringer, K. (1961). Brahms His Life and Work (first edition), Anchor Books.
  • Henschel, G. (1907). Johannes Brahms "Some of his Letters", The Gorham Press.
  • Liberman, M., Berlianchik, M. (2011). Culture of Violin Tone, Moskva-Muzika.
  • Sözer, V. (2014). Müzik Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mutlu Varlık Kocaili 0000-0001-9106-1922

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2022
Kabul Tarihi 15 Şubat 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kocaili, M. V. (2022). Johannes Brahms’ın Çello Sonatlarındaki Sağ El Teknikleri Üzerine Bir İnceleme. The Journal of Limitless Education and Research, 7(1), 40-55. https://doi.org/10.29250/sead.1059688

29844

17775


Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International License.