Hemşirelik eğitimi; teorik bilgi ile uygulama becerisini birleştirebilen, eleştirel düşünebilen, problem çözme becerisi kazanmış, bilgi ve becerilerini çalışma alanında etkin kullanabilecek hemşireler yetiştirmeye yöneliktir. Bu çalışma; pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile yürütülen ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersine yönelik öğrencilerin görüşleri, deneyimleri ve beceri kazanımlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki çalışma, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersine kayıtlı ve çalışmaya gönüllü olarak katılan öğrenciler ile yürütülmüştür. Veriler, dönem sonunda çevrimiçi form ile toplanmıştır. Verilerin analizi, bilgisayar destekli bir programda tanımlayıcı istatistikler kullanılarak yapılmıştır. Çalışma sonucunda öğrenciler, uzaktan eğitimde teorik dersin işlenişini “yeterli”, uygulamanın ise “çok iyi” olduğunu ifade etmiştir. Dersin, uzaktan eğitimde uygulama becerilerinin kazandırılması için farklı yöntemler ile yürütülmesi sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğu film izleme ve yorumlama yöntemini “mükemmel” olarak ifade etmiş; dersin uzaktan eğitim ile yürütülmesini ise "verimli" olarak belirtmişlerdir. Öğrencilerin ders ve uygulamanın uzaktan eğitim ile yürütülmesini yeterli ve çok iyi olarak değerlendirmiştir. Bu bağlamda, ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinde öğrencilerin klinik saha eğitimlerinin yanında özellikle vaka sunumları ve konuyla ilgili film izleme gibi yöntemlerin sınıf ortamındaki eğitimlerde de kullanılması, derse yönelik ilginin artmasını, bakış açısı kazanımını, farkındalık oluşumunu ve beceri kazanımını destekleyeceği düşünülmektedir.
Eğitim yöntemi Hemşirelik öğrencileri Psikiyatri hemşireliği Uzaktan eğitim
yok
yok
Teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.
Nursing instruction aims to train nurses who can combine theoretical knowledge with practical skills, think critically, gain problem-solving skills, and use their knowledge and skills effectively at work. It was carried out to determine the opinions, experiences and skill acquisitions of the students about the mental health and psychiatric nursing course conducted with distance education during the pandemic process. The descriptive and cross-sectional study was conducted with students enrolled in the mental health and psychiatric nursing course and voluntarily participated in the study. Data were collected by online form at the end of the semester. Data analysis was done using descriptive statistics in a computer-assisted program. The findings reveal that the students stated that the theoretical course in distance education is “adequate” and the application is “very good”. As a result of the course being conducted with different methods in order to gain practical skills in distance education, the majority of the students expressed the method of watching and interpreting movies as "excellent"; they stated that the course is carried out with distance education as "efficient". The students elucidated that the course and practice were carried out by distance education as sufficient and very good. In this context, it is thought that the use of methods such as case presentations and watching movies on the subject, in addition to the clinical field training of the students in the mental health and psychiatric nursing course, in the classroom training will increase the interest in the course, gain perspective, awareness formation and skill acquisition.
Education method distance education nursing students psychiatric nursing
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 6 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |