Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Okuryazarlık Düzeyleri ile Medya Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişki

Yıl 2022, Sayı: Özel Sayı (Ö1), 271 - 280, 31.03.2022

Öz

Bu araştırma temel olarak üniversite öğrenimine devam eden öğrencilerin medya okuryazarlıkları ile beslenme okuryazarlıkları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada 2020-2021 akademik yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören ve rastgele yöntemle seçilen 127’si kadın toplam 142 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Öğrencilerden toplanan verilerin tümü SPSS 26.0 programına aktarılarak istatistiksel analizler yapılmıştır. Betimsel istatistiklerine göre öğrencilerin beslenme ve medya okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin, beslenme okuryazarlık düzeyleri ile medya okuryazarlık düzeyleri arasında pozitif yönlü ve güçlü derecede anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin medya okuryazarlık düzeyleri yükseldikçe, beslenme okuryazarlığı düzeyleri de yükselmektedir. Öğrencilerin medya okuryazarlık düzeylerindeki artışın beslenme okuryazarlığını da pozitif yönde etkilediği (ilişki olduğu) düşünüldüğünde; tüm öğrencileri kapsayan ve medya okuryazarlığı konusunda onların daha bilinçli olmalarını sağlayacak, ders, seminer, broşür ve çeşitli etkinliklerin düzenlenmesinin faydalı olacağı düşünülebilir.

Kaynakça

  • Aktaş, N., & Özdoğan, Y. (2016). Gıda ve beslenme okuryazarlığı. Harran Tarım ve Gıda Bilimleri Dergisi, 20(2), 146-153.
  • Aksoy, N. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı algı düzeyleri ve görüşleri: manisa celal bayar üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Al, E. (2021). Ankara il sağlık müdürlüğü çalışanlarının sağlık okuryazarlığı (tsoy-32) ve beslenme okuryazarlığı (yboyda) düzeyleri ve etkileyen faktörlerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alabaşoğlu, T. (2020). Öğretmenlerin beslenme okuryazarlığı durumu ve sağlıklı yeme indekslerinin değerlendirilmesi: kırklareli örneği. Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı, Edirne.
  • Altıntaş, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile medya okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Bursa.
  • Aydın, F. F. (2019). Yeni nesilde beslenme okuryazarlığı eğitiminin farkındalık düzeyine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Aydın Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Bari, N.N., (2012). Nutrition literacy status of adolescent students in kampala district, uganda. Master Thesis, https://oda.hio.no/jspui/handle/10642/1200: 1-138. Erişim Tarihi:11 Kasım 2021.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Dicle Arslan 0000-0002-9691-6026

Hatice Mertoğlu 0000-0002-3172-7443

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 16 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: Özel Sayı (Ö1)

Kaynak Göster

APA Arslan, D., & Mertoğlu, H. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Okuryazarlık Düzeyleri ile Medya Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişki. Journal of Sustainable Education Studies(Özel Sayı (Ö1), 271-280.