Bu araştırma temel olarak üniversite öğrenimine devam eden öğrencilerin medya okuryazarlıkları ile beslenme okuryazarlıkları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. İlişkisel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada 2020-2021 akademik yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören ve rastgele yöntemle seçilen 127’si kadın toplam 142 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Öğrencilerden toplanan verilerin tümü SPSS 26.0 programına aktarılarak istatistiksel analizler yapılmıştır. Betimsel istatistiklerine göre öğrencilerin beslenme ve medya okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin, beslenme okuryazarlık düzeyleri ile medya okuryazarlık düzeyleri arasında pozitif yönlü ve güçlü derecede anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin medya okuryazarlık düzeyleri yükseldikçe, beslenme okuryazarlığı düzeyleri de yükselmektedir. Öğrencilerin medya okuryazarlık düzeylerindeki artışın beslenme okuryazarlığını da pozitif yönde etkilediği (ilişki olduğu) düşünüldüğünde; tüm öğrencileri kapsayan ve medya okuryazarlığı konusunda onların daha bilinçli olmalarını sağlayacak, ders, seminer, broşür ve çeşitli etkinliklerin düzenlenmesinin faydalı olacağı düşünülebilir.
Besin ve Beslenme Beslenme Okuryazarlığı Medya Medya Okuryazarlığı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: Özel Sayı (Ö1) |