Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Eğitimde Yapay Zeka Kullanımı: Yapay Zekalı LMS Platformu “Infinity”

Yıl 2025, Sayı: Kongre Özel Sayısı (Ö4), 11 - 25, 29.06.2025

Öz

Günümüzde yaşanan hızlı teknolojik dönüşüm, kurumsal eğitim süreçlerini yeniden şekillendirmekte ve bu bağlamda yapay zeka önemli bir rol üstlenmektedir. Yapay zeka, kurumsal eğitimde bireyselleştirilmiş öğrenme, veriye dayalı geri bildirim, etkin kaynak yönetimi ve eğitim süreçlerinin genel verimliliğini artırma gibi çeşitli avantajlar sunmaktadır. Yapay zekanın öne çıkan yönlerinden biri, öğrenme deneyimlerini kişiselleştirme kapasitesidir. Çalışanların öğrenme hızları, bilgi seviyeleri ve ilgi alanlarına uygun şekilde özelleştirilmiş içerikler sunabilen adaptif öğrenme sistemleri, eğitim süreçlerinin etkinliğini artırmakta ve bireysel kullanıcı deneyimini optimize etmektedir. Özellikle öğrenme davranışlarının analizi yoluyla eksik kalan noktaların tespit edilmesi ve bu doğrultuda içerik ile yöntemlerin optimize edilmesi mümkün olmaktadır. Türkiye’de geliştirilen ilk yapay zeka entegreli eğitim yönetim sistemi olan Infinity LMS, bu alandaki yenilikçi uygulamalara örnek teşkil etmektedir. Infinity LMS, ChatGPT gibi yapay zeka teknolojilerini entegre ederek, kurumların içerik geliştirme süreçlerini hızlandırmakta ve kullanıcılarına bireyselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunabilmektedir. Bu araştırma, yapay zekanın kurumsal eğitimdeki ve potansiyel rolünü ele alarak, bu teknolojinin sunduğu fırsatları stratejik bir bakış açısıyla değerlendirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca, Infinity LMS örneği üzerinden yapay zekanın pratik uygulamaları aktarılacak ve geleceğin eğitim modellerine yönelik öngörüler sunulacaktır. Bu kapsamda, kurumsal eğitimde yapay zeka kullanımının etik boyutları ve veri güvenliği gibi kritik hususlara da dikkat çekilerek önerilerde bulunulacaktır.

Kaynakça

  • Arslan, K. (2020). Artificial Intelligence and applications in education. Western Anatolia Journal of Educational Sciences, 11(1), 71-88.
  • Baker, T., & Smith, L. (2019). Educ-AI-tion rebooted? Exploring the future of artificial intelligence in schools and colleges. https://media.nesta.org.uk/documents/Future_of_AI_and_education_v5_WEB.pdf
  • Bienkowski, M., Feng, M. & Means, B. (2014). Enhancing teaching and learning through educational data mining and learning analytics. An Issue Brief, 1, 1-60.
  • Coşkun F., & Gülleroğlu, H. D., (2021). Yapay zekânın tarih içindeki gelişimi ve eğitimde kullanılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 54, 947-966.
  • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (5th ed.). Sage Publications.
  • Delen, D., & Ram, S. (2018) Research challenges and opportunities in business analytics. Journal of Business Analytics, 1, 2-12. https://doi.org/10.1080/2573234X.2018.1507324
  • Duggan, S. (2020). AI in education: Change at the speed of learning. https://iite.unesco.org/wp-content/uploads/2020/11/Steven_Duggan_AI-in-Education_2020.pdf Floridi, L., Cowls, J., Beltrametti, M., Chatila, R., Chazerand, P., Dignum, V., Luetge, C., Madelin, R., Pagallo, U., Rossi,
  • F., Schafer, B., Peggy Valcke- Effy, V. (2018). AI4People—An ethical framework for a good AI society: Opportunities, risks, principles, and recommendations. Minds & Machines 28, 689–707 https://doi.org/10.1007/s11023-018-9482-5
  • Hasanov, A., Laine, T. H., & Chung, T. S. (2019). A survey of adaptive context-aware learning environments. Journal of Ambient Intelligence and Smart Environments, 11(5), 403-428.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
  • Holmes, W., Bialik, M. & Fadel, C. (2019). Artificial intelligence in education: Promises and implications for teaching and learning. Boston: Center for Curriculum Redesign.
  • Holmes, W., Porayska-Pomsta, K., Holstein, K., Sutherland, E., Baker, T., Shum, S., Santos, O. C., Rodrigo, M., Çukurova, M., Bittencourt, I., & Koedinger, K. (2021). Ethics of AI in Education: Towards a Community-Wide Framework. International Journal of Artificial Intelligence in Education. 32. 10.1007/s40593-021-00239-1.
  • İşler, B., & Kılıç, M. Y. (2021). Eğitimde yapay zekâ kullanımı ve gelişimi. E-Journal of New Media / Yeni Medya Elektronik Dergi, 5, 1-11.
  • Jain, S. (2017). Is artifıcial intelligence –the next big thing in HR ?. International Conferance on Innovative Research in Science Technology and Management Modi Institute of Management & Technolohy, Dadabari, Kota, Rajasthan 22nd-23rd January
  • Karaca, B., & Telli, G. (2019). Yapay zekânın çeşitli süreçlerdeki rolü ve tahminleme fonksiyonu. Telli G (Ed.), Yapay zekâ ve gelecek (ss.172-185). İstanbul: Doğu Kitapevi.
  • Luckin, R. (2018). Machine learning and human intelligence. London: UCL Press.
  • Mintz, Y., & Brodie, R. (2019). Introduction to artificial intelligence in medicine. Minimally Invasive Therapy & Allied Technologies, 28(2), 73–81. https://doi.org/10.1080/13645706.2019.1575882
  • Nabiyev, V. V. (2012). Yapay zekâ: İnsan bilgisayar etkileşimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Nabiyev, V., & Erümit, A. K. (2023). Yapay zekânın temelleri. Nabiyev V, Erümit A K (Ed.). Eğitimde yapay zekâ (ss. 2-35). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ng, D. T. K., Su, J., & Chu, S. (2023). Fostering secondary school students’ AI literacy through making AI-driven recycling bins. Education and Information Technologies. 29. 1-32. 10.1007/s10639-023-12183-9.
  • Nist. L. S. & Holschuh. P. J. (2000). Active learning strategies for college success. London: Ally and Bacon.
  • Öngöz, S. (2020). Yapay zekâ teknolojinin kullanıldığı yeni nesil öğretim materyalleri. Nabiyev, V. & Erümit, A.K. (Ed.). Eğitimde yapay zekâ kuramdan uygulamaya (ss.58-82). Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Öztemel, E. (2003). Yapay sinir ağları. İstanbul: PapatyaYayıncılık.
  • Patton, M. Q. (2008). Utilization-focused evaluation (4th ed.). Sage Publications.
  • Piramuthu, S. (2005). Knowledge-based web-enabled agents and intelligent tutoring systems. IEEE Transactions on Education, 48(4), 750-756.
  • Popenici, S. (2023). Artificial intelligence and learning futures critical narratives of technology and imagination in higher education. New York: Routledge
  • Pressey, S. L. (1950). Development and appraisal of devices providing immediate automatic scoring of objective tests and concomitant self-instruction. The Journal of Psychology, 29(2), 417-447.
  • Selwyn, N. (2019). Should robots replace teachers? AI and the future of education. Cambridge UK: Polity Press.
  • Selwyn, N. (2022). The future of AI and education: Some cautionary notes. European Journal of Education, 57, 620–631.
  • Shernoff, D. J., Csikszentmihalyi, M., Schneider, B., & Shernoff, E. S. (2003). Student engagement in high school classrooms from the perspective of flow theory. School Psychology Quarterly, 18(2), 158-176.
  • , F. (2021). AI in education: A systematic literature review. Journal of Cases on Information Technology (JCIT), 23(1), 1-20.
  • Tashakkori, A., & Teddlie, C. (2010). SAGE handbook of mixed methods in social & behavioral research (2nd ed.). Sage Publications.
  • Westera, N., Kebbell, M., Milne, R., Green, T., & Francis, T. (2014). Towards a more effective detective. Policing and Society. Policing and Society: An International Journal of Research and Policy,26(1), 1-17.
  • Williamson, B., & Eynon, R. (2020). Historical threads, missing links, and future directions in AI in education. Learning. Media and Technology, 45, 223-235. https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1798995
  • Winston, P. H., & Prendergast, K. A. (1992). The AI business: The commercial uses of artificial intelligence. Cambridge: MIT Press.
  • Zawacki-Richter, O., Marín, V. I., Bond, M., Gouverneur, F. (2019). Systematic review of research on artificial intelligence applications in higher education – where are the educators? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 16(39), 1-27.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülbeniz Akduman 0000-0002-3256-982X

İlkay Öztürk 0009-0009-8655-7304

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2025
Kabul Tarihi 12 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: Kongre Özel Sayısı (Ö4)

Kaynak Göster

APA Akduman, G., & Öztürk, İ. (2025). Kurumsal Eğitimde Yapay Zeka Kullanımı: Yapay Zekalı LMS Platformu “Infinity”. Journal of Sustainable Education Studies(Kongre Özel Sayısı (Ö4), 11-25.