Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Educational Problems and Solution Suggestions for a District from the Perspective of Classroom Teachers

Yıl 2024, , 28 - 50, 30.06.2024
https://doi.org/10.58667/sedder.1398544

Öz

Kaynakça

  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Akademi.
  • Baykal, A. (1995). Okul tasarımında eğitim teknolojisinin yeri. 4. Ulusal Kalite Kongresinde sunulan bildiri, İstanbul.
  • Bilgin, M. (1990). Ankara merkez ilçelerindeki ortaokullarda okul ve ailenin işbirliği ve sorunları, [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Burns, C. P., Roe, B. D., & Ross, E. P. (1992). Teaching reading in today’s elementary scchools. Boston Houghton Mifflin Company.
  • Caplan, S. E. (2002) Problematic internet use and psychosocial well-being: Development of a theory-based cognitive-behavioural measurement instrument. Comput Human Behav, 18, 553-575
  • Cook, S., & Westheimer, J. (2006). Introduction: democracy and education. Canadian Journal of Education, 29(2), 347-358.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: choosing among five approaches. Sage.
  • Çalışkan, D. (2007). Eğitimin getirisi (Uşak ili örneği) . Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 235-252.
  • Çelenk, S. (2001), Okul dışı etkilerin ilk okuma yazma öğretiminde okuduğunu anlama başarısına katkısı, İlköğretim-Online 2 (2), 2003 sf. 28-34.
  • Dağlı, A., & Han, B. (2017). Öğretmen görüşlerine göre Diyarbakır ili eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi,6(12), 108-124
  • Deveci, Ö., & Aykaç, N. (2018). Temel eğitimde yaşanan sorunları inceleyen çalışmaların değerlendirilmesi: bir meta-sentez çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7(1), 277-301.
  • Erdem, C., & Eğmir, E. (2020). Demokrasi ve eğitim: kavramsal bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (TBMM’nin 100. Yılı ve Millî İrade Özel Sayısı), 159-171.
  • Eskicumalı, A. (2003). Eğitim ve toplumsal değişme: Türkiye’nin değişim sürecinde eğitimin rolü, 1923-1946. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19 (2), 15-29.
  • Gençer, G. Ç. (2020). Öğretmenlerin işten ayrılma niyetlerinde iş tatmini, örgütsel bağlılık ve tükenmişliğin rolü. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(7), 276-294.
  • Gökaslan, M. O. (2018). Öğretmenlerde örgütsel bağlılık, işe gömülmüşlük, işe adanmışlık ve işten ayrılma niyeti ilişkisi: bir alan çalışması. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(2), 25-46.
  • Güvendir, E. (2017). Göreve yeni başlayan İngilizce öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (51), 74 - 94.
  • Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A New Wave of Evidence: The Impact of School, Family, and Community Connections on Student Achievement. SDL.
  • Horzum, M. B. (2011) İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(159): 56-68.
  • Karataş, K., & Çakan, S. (2018). Öğretmenlerin bakış açısıyla eğitim-öğretim sorunları: Bismil ilçesi örneği. İlköğretim Online, 17(2).
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. Sage. Öcal, S. H., & Akpınar, E. (2020). İlköğretim okullarında ev ziyaretlerinin öğrenci başarısına etkisi (öğretmen görüşleri). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24 (Aralık Özel Sayı), 223-238.
  • Ögel, K. (2012). İnternet bağımlılığı. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Öztürk, M. (2016). Köy ve kasabalarda görev yapan öğretmenlerin mesleğin ilk yılında yaşadıkları güçlükler. Elementary Education Online, 15(2), 378-390.
  • Satır, S. (1996). Özel Tevfik Fikret Lisesi öğrencilerinin akademik başarılarıyla ilgili anne baba davranışları ve akademik başarıyı artırmaya yönelik anne-baba eğitim gereksinmelerinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Şener, G. (2018). Türkiye’de yaşanan eğitim sorunlarına güncel bir bakış. Milli Eğitim Dergisi, 47(218), 187-200.
  • Taşdemirci, E. (2005). Birleştirilmiş sınıflar ile bağımsız sınıflarda ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunların karşılaştırılmalı incelemesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 1-26.
  • Tösten, R., Han, B., & Ergül, H. F. (2016). Diyarbakır’daki kamu okullarının yönetim sorunları. EKEV Akademi Dergisi, 20(65), 433- 450.
  • Ushurova, Z., Tösten, R., & Kayra, F. (2023). Öğretmen iş gücü devir hızının (öğretmen sirkülasyonunun) avantaj ve dezavantajları: Siirt örneği. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 159-189.
  • Yenice, M. S. (2013). İlköğretim okulları için mekânsal yeterlilik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 430-439.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Sınıf Öğretmenlerinin Perspektifinden Bir İlçe Özelinde Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri

Yıl 2024, , 28 - 50, 30.06.2024
https://doi.org/10.58667/sedder.1398544

Öz

Bu çalışmanın amacı Gevaş İlçesinde görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin tespit ettikleri eğitim sorunlarını ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılında Van ili Gevaş ilçesinde görev yapmakta olan 25 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde nitel araştırma yöntemlerinden amaçlı örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Araştırma verileri uzman görüşü alınarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenleri öğrencilerin akademik başarılarını olumsuz yönde etkileyen temel sorunları tespit etmişlerdir. Bu sorunlar, velilerin ilgisizliği, öğretmenlerin sık sık değişmesi (öğretmen sirkülasyonu), okul ve çevresel faktörlerden kaynaklanan zorluklar, aynı zamanda sosyal ve psikolojik sorunlar olarak sıralanmıştır. Sınıf öğretmenleri, öğrencilerin sosyal, kültürel ve spor alanlardaki başarılarını olumsuz etkileyen ana sorunları da belirlemişlerdir. Bu sorunlar arasında altyapı ve ekonomik koşulların yetersizliği, teknolojinin sorumlu kullanımının eksikliği ve velilerin bu tür etkinliklere yönelik olumsuz görüşleri bulunmaktadır. Ayrıca, sınıf öğretmenleri okullarda yeterli temizlik personelinin bulunmaması, hijyen sorunları ve yeterli donatım malzemelerinin eksikliği gibi diğer sorunları da belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri bu sorunların çözümü için öneriler sunmuşlardır.

Teşekkür

EMEKLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.

Kaynakça

  • Balcı, A. (2001). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Pegem Akademi.
  • Baykal, A. (1995). Okul tasarımında eğitim teknolojisinin yeri. 4. Ulusal Kalite Kongresinde sunulan bildiri, İstanbul.
  • Bilgin, M. (1990). Ankara merkez ilçelerindeki ortaokullarda okul ve ailenin işbirliği ve sorunları, [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Burns, C. P., Roe, B. D., & Ross, E. P. (1992). Teaching reading in today’s elementary scchools. Boston Houghton Mifflin Company.
  • Caplan, S. E. (2002) Problematic internet use and psychosocial well-being: Development of a theory-based cognitive-behavioural measurement instrument. Comput Human Behav, 18, 553-575
  • Cook, S., & Westheimer, J. (2006). Introduction: democracy and education. Canadian Journal of Education, 29(2), 347-358.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: choosing among five approaches. Sage.
  • Çalışkan, D. (2007). Eğitimin getirisi (Uşak ili örneği) . Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(2), 235-252.
  • Çelenk, S. (2001), Okul dışı etkilerin ilk okuma yazma öğretiminde okuduğunu anlama başarısına katkısı, İlköğretim-Online 2 (2), 2003 sf. 28-34.
  • Dağlı, A., & Han, B. (2017). Öğretmen görüşlerine göre Diyarbakır ili eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi,6(12), 108-124
  • Deveci, Ö., & Aykaç, N. (2018). Temel eğitimde yaşanan sorunları inceleyen çalışmaların değerlendirilmesi: bir meta-sentez çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7(1), 277-301.
  • Erdem, C., & Eğmir, E. (2020). Demokrasi ve eğitim: kavramsal bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (TBMM’nin 100. Yılı ve Millî İrade Özel Sayısı), 159-171.
  • Eskicumalı, A. (2003). Eğitim ve toplumsal değişme: Türkiye’nin değişim sürecinde eğitimin rolü, 1923-1946. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 19 (2), 15-29.
  • Gençer, G. Ç. (2020). Öğretmenlerin işten ayrılma niyetlerinde iş tatmini, örgütsel bağlılık ve tükenmişliğin rolü. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(7), 276-294.
  • Gökaslan, M. O. (2018). Öğretmenlerde örgütsel bağlılık, işe gömülmüşlük, işe adanmışlık ve işten ayrılma niyeti ilişkisi: bir alan çalışması. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(2), 25-46.
  • Güvendir, E. (2017). Göreve yeni başlayan İngilizce öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (51), 74 - 94.
  • Henderson, A. T., & Mapp, K. L. (2002). A New Wave of Evidence: The Impact of School, Family, and Community Connections on Student Achievement. SDL.
  • Horzum, M. B. (2011) İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(159): 56-68.
  • Karataş, K., & Çakan, S. (2018). Öğretmenlerin bakış açısıyla eğitim-öğretim sorunları: Bismil ilçesi örneği. İlköğretim Online, 17(2).
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. Sage. Öcal, S. H., & Akpınar, E. (2020). İlköğretim okullarında ev ziyaretlerinin öğrenci başarısına etkisi (öğretmen görüşleri). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24 (Aralık Özel Sayı), 223-238.
  • Ögel, K. (2012). İnternet bağımlılığı. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Öztürk, M. (2016). Köy ve kasabalarda görev yapan öğretmenlerin mesleğin ilk yılında yaşadıkları güçlükler. Elementary Education Online, 15(2), 378-390.
  • Satır, S. (1996). Özel Tevfik Fikret Lisesi öğrencilerinin akademik başarılarıyla ilgili anne baba davranışları ve akademik başarıyı artırmaya yönelik anne-baba eğitim gereksinmelerinin belirlenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Şener, G. (2018). Türkiye’de yaşanan eğitim sorunlarına güncel bir bakış. Milli Eğitim Dergisi, 47(218), 187-200.
  • Taşdemirci, E. (2005). Birleştirilmiş sınıflar ile bağımsız sınıflarda ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunların karşılaştırılmalı incelemesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 1-26.
  • Tösten, R., Han, B., & Ergül, H. F. (2016). Diyarbakır’daki kamu okullarının yönetim sorunları. EKEV Akademi Dergisi, 20(65), 433- 450.
  • Ushurova, Z., Tösten, R., & Kayra, F. (2023). Öğretmen iş gücü devir hızının (öğretmen sirkülasyonunun) avantaj ve dezavantajları: Siirt örneği. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 159-189.
  • Yenice, M. S. (2013). İlköğretim okulları için mekânsal yeterlilik analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 430-439.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç), Eğitim Politikası
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Şahin 0000-0001-8960-5636

Hayati Gürbüzkol 0009-0002-6104-7497

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 30 Kasım 2023
Kabul Tarihi 3 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Şahin, M., & Gürbüzkol, H. (2024). Sınıf Öğretmenlerinin Perspektifinden Bir İlçe Özelinde Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri. Siirt Eğitim Dergisi, 4(1), 28-50. https://doi.org/10.58667/sedder.1398544