Siirt Eğitim Dergisi (SED)’ne gönderilecek çalışmalar aşağıdaki kurallar doğrultusunda hazırlanmalıdır.
Sayfa Düzeni: A4 Dikey, Kenar Boşlukları (Normal) (4 yandan 2,5cm)
SED, makale sayfa sayısı veya kelime sayısı ile ilgili sınırlama getirmemektedir. Ancak yayın kurulu veya bilim kurulu çalışmanın niteliğini kaybetmeden kısaltılabileceği yönünde görüş belirtebilir.
Başlık ve DipnotlarMakale başlığı iki yana yaslı, 12 punto, koyu ve Times New Roman yazı tipinde, ortaya hizalı ve tek satır aralığında yazılmalıdır. Başlık en çok 15 sözcük olmalı ve bağlaçlar hariç her sözcüğün ilk harfi büyük olarak yazılmalıdır.
Çalışma kabul edildikten sonra çalışmanın yazar(lar)ının adı soyadı ortalı, koyu, 11 punto, Times New Roman yazı tipinde, soyadı büyük harflerle ve ortalanmış olarak, yazar sayısı birden fazla ise yazarlar tarafından belirlenen sırayla yazılacaktır. Yazar(lar)ın unvanıyla birlikte, çalıştığı yerin açık adı, şehir-ülke bilgisi, e-posta adresi ve ORCID numarası, başlığın altındaki yazar ismi ya da isimleriyle eşleştirilmiş dipnotlarla (*) belirtilmeli ve makalenin ilk sayfasının altındaki dipnotta yer almalıdır. Bu ekleme makale kabul edildikten sonra gerçekleştirilecektir. Yazar kimliklerinin tahmin edilmesine neden olabileceği için, yazarların makale gönderimi sırasında böyle bir dipnota yer vermemeleri gerekmektedir.
Dipnotlar için ek açıklama: Çalışma herhangi bir bilimsel etkinlikte bildiri olarak sunulmuş ise, makalenin başlığına dipnot simgesi (*) konularak, makalenin ilk sayfasının altında etkinliğin adı, yeri ve tarihi belirtilmelidir. Çalışma herhangi bir araştırma kurumu ya da fonu tarafından desteklenmiş ise, makalenin başlığına dipnot simgesi (*) konularak, desteği sağlayan kuruluşun adı, projenin numarası ve tamamlandığı tarih ilk sayfanın altında belirtilmelidir. Çalışma lisansüstü tezlerden üretilmiş ise, makalenin başlığına dipnot simgesi (*) konularak, tezin adı, danışmanın adı ve tamamlandığı tarih ilk sayfanın altında belirtilmelidir. Dipnotlardaki tüm bilgiler Palatino Linotype yazı tipinde, girintisiz ve 10 punto olmalıdır.
Öz/ Abstract
Çalışmalar Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanıp gönderilebilir. Çalışmanın özünde; amaç, kapsam, yöntem, bulgular ve sonuç kısa bir şekilde yansıtılmalıdır. Türkçe hazırlanan her çalışmanın ilk sayfasında Türkçe ve İngilizce kısa özet bulunmalıdır. Kısa özet içinde kaynak verilmemelidir. Türkçe ve İngilizce özet 150-200 kelime aralığında olmalıdır. Öz/Abstract kısımları Times New Roman yazı tipinde, 10 punto, 6-0 nk paragraf aralığı ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır.
Anahtar Sözcükler
Her kısa özetin altında, çalışmayı betimleyen 2-5 anahtar sözcük bulunmalıdır. Çalışmanın anahtar sözcükleri en az 3 en fazla 5 sözcükten oluşmalıdır.
Çalışmalarda ana bölümler sırasıyla;
Giriş
Çalışmalarda birinci düzey başlıklar, Times New Roman yazı tipinde, 11 punto, sola yaslı ve tümü büyük harf biçiminde yazılarak, tek satır aralığı, 1,25 paragraf girintisi ve 6-0 nk paragraf boşluğuna göre düzenlenmelidir. İkinci düzey başlıklar Times New Roman yazı tipinde, 11 punto, koyu, sola yaslı, her sözcüğün ilk harfi büyük olarak yazılmalıdır. Paragraf başlarında sekme (tab) tuşu, paragraf aralarında gir (enter) tuşu kullanılmamalıdır. Üçüncü düzey başlıklar ise Times New Roman, 11 punto, koyu, italik, sola yaslı, yalnızca ilk sözcüğün ilk harfi büyük olacak biçimde yazılmalıdır. Sözcük aralarında, noktalama işaretlerinden sonra bir harflik boşluk bırakılmalıdır.
Yöntem
Araştırmanın modeli, evren-örneklem/çalışma grubu, veri toplama araçları, veri toplama araçlarının geçerliği ve güvenirliği, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, sınırlılıkları detaylandırılmalıdır.
Bulgular
Araştırmada elde edilen bulgular çalışmanın amacı doğrultusunda tablo, şekil, grafik veya resimlerle açıklanabilir.
Tartışma, Sonuç ve Öneriler
Araştırmada elde edilen bulgular ışığında ortaya çıkan ana fikirler açıklanmalı ve tartışılmalıdır. Çalışmanın bulgularına ve sonucuna uygun önerilerde bulunulmalıdır.
Bununla birlikte alanyazına katkı sağlayacak, ileride yapılabilecek çalışmalara ve uygulamalara yönelik önerilerde bulunulabilir.
Kaynakça
Kaynakça, APA 7 kaynak gösterme esasları doğrultusunda Times New Roman yazı tipiyle, 11 punto, tek satır aralığı ve 6-0 nk paragraf boşluğuna göre düzenlenmelidir.
Ekler
Ekler, kaynakça bölümünden sonra yeni bir sayfa olarak verilmelidir. Her bir ek için Ek 1., Ek 2. gibi sıralanmalıdır. Bu bölümde sunulan metinlerde, ana metinde kullanılan yazı tipi özellikleri geçerlidir
Tablo ve Şekiller
Metin içerisindeki tablo ve şekiller, örnek makale şablonu dikkate alınarak verilmelidir.
Genişletilmiş Özet/Extended Summary
Makalenin sonunda çalışmanın ingilizce geniş özetine yer verilmelidir. Bu kısım 1000 ile 1500 kelime arasında olmalıdır. Makalenin içeriğinde olduğu gibi “introduction”, “method”; “conclusion, suggestion and recommendations” başlıklarından oluşmalıdır. Extended summary kısmında da makale içinde kullanılan yazı tipi özellikleri kullanılmalıdır.
SED yazım kuralları doğrultusunda hazırlanmış örnek makale şablonuna Formlar ve Şablonlar sekmesinden ulaşabilirsiniz.
Düzeltme Çizelgesi
Makaleye ilişkin düzeltme önerileri almış olan yazar(lar), hakem raporları ile birlikte gönderilen “Makale Revizyon Raporu” üzerinde, her hakemin istemiş olduğu düzeltme/değişiklik önerilerine dayalı olarak yapılan işlemi sayfa numarası belirterek çizelgede belirtmelidir.
Makalelerin gönderim, değerlendirme ve yayınlanma olmak üzere hiçbir aşamasında yazarlardan makale işlem ücreti talep edilmez.
2007 yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık anabilim dalından lisans, 2010 yılında Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri anabilim dalından yüksek lisans ve 2016 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler anabilim dalından ise doktora derecesini almıştır. Dr. Çam, 2021 yılında Eğitim Psikolojisi alanında Doçent unvanı almaya hak kazanmıştır. 2017 yılından bugüne atandığı Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalında öğretim üyesi (Doç. Dr.) olarak görev yapmaktadır.
1974 Eskişehir doğumlu olup, 1996 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji bölümünde lisansını tamamlamıştır. 1996 yılında Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Anabilim dalında Yüksek lisansını tamamlamıştır. 2005 yılında Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Anabilim dalında Doktorasını tamamlamıştır. 1999 yılında Dicle Üniversitesi Siirt Eğitim Fakültesinde Öğretim Görevlisi olarak göreve başlamıştır. 2007 yılında Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknoloji Eğitimi bölümünde Yardımcı Doçent Doktor olarak atanmıştır. 2014 yılında Fen eğitimi alanında Doçentliğini almıştır. 2020 yılında ise Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen bilimleri Eğitimi bölümü Fen Bilgisi Eğitimi programında Profesör Doktor olarak atanmıştır. Halen aynı bölümde görev yapmaktadır. Yazar Üniversite senato üyesi, Üniversite yönetim kurulu üyesi, Dekan, Bölüm Başkanlığı, Proje Yönetim Ofisi koordinatörlüğü, Teknoloji Transferi Uygulama ve Araştırma Merkezi müdürlüğü gibi idari görevlerde bulunmuştur. Çalışma konuları arasında çevre eğitimi, doğa eğitimi, fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu, yapay zeka destekli eğitsel uygulamalar bulunmaktadır.
Professor Abdon Atangana is a distinguished scholar at the University of the Free State, South Africa. He is a Fellow of the World Academy of Sciences (TWAS) and one of the most highly cited mathematicians, recognized globally for his groundbreaking contributions to the field.
In recognition of his exceptional achievements, Professor Atangana has received numerous prestigious awards, including the Black Star Award (2024), the African Genius Award (2024), the UNESCO Al-Fozan International Prize for the Promotion of Young Scientists in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (2023), and the TWAS Award in Mathematics (2022).
He serves as the President of the African Society for Industrial and Applied Mathematics (ASIAM) and as the Chairman of the African Mathematical Union Commission on Research and Innovation, where he continues to inspire and advance the role of mathematics in addressing Africa’s challenges.