Cilt: 1 Sayı: 1 , 30.06.2021

Yıl: 2021

Araştırma Makalesi

Siirt Eğitim Dergisi (Siirt Journal of Education) çevrimiçi yayınlanan, açık erişime sahip, hakemli, süreli, bilimsel bir dergidir. Bilgi üretme, bilgiyi kullanma ve yayma amacıyla kurulan dergimiz eğitim sorunlarına çözüm üreten, öğretmen yetiştirme ve gelişimini destekleme potansiyeline sahip bilimsel çalışmaları okuyucularla buluşturmayı hedeflemektedir. 

Siirt Eğitim Dergisi yılda iki kez (Haziran, Aralık) eğitim alanında araştırma makalelerini yayımlayan ve elektronik ortamda yayın yapan bilimsel bir dergidir. Dergimize üyelik ücretsizdir. Dergide eğitim alanlarında yapılmış araştırmalara, derlemelere ve kitap kritiğine yer verilmektedir.

Dergiye gönderilen makalelerde kör hakem uygulaması esas alınmaktadır. Makaleler editör onayından geçtikten sonra 2 hakeme gönderilir. İhtiyaç olması halinde 3. hakeme de gönderilebilir. İlgili editör gönderilen makaleyi inceler. Yazım kurallarına uymayan çalışmalar düzeltilmesi amacıyla yazara geri gönderilebilir. Dergiye gönderilen makaleler daha önce yayınlanmamış veya bir başka dergiye yayın için teslim edilmemiş olmalıdır.

Yayımlanması için gönderilen çalışmaların akademik yazım kurallarına uyularak Türkçe veya İngilizce dillerinden biri ile hazırlanmış olması gerekir. Yayınlanan her türlü çalışmanın yayın hakkı dergiye aittir.

Dergiye gönderilen makaleler hakemlerin önerisi üzerine karara bağlanır. Hakem ya da editör tarafından düzeltme istenmeyen yazılar kontrol amacıyla da olsa yazara geri gönderilme zorunluluğu yoktur. Ancak yazarın kendisi düzeltme talebinde bulunabilir. Makalelerde yararlanılan kaynaklar APA 7 (American Psychological Association) formatında hazırlanıp metin içerisinde verilmelidir.

Makalenin ana başlığı hem Türkçe hem de İngilizce olarak ilk sayfada yazılmalıdır. Türkçe başlıkların bütün harfleri büyük, kalın, 12 punto ve ortalı olmalıdır. İngilizce Başlıkların ise ilk harfleri büyük, kalın, 11 punto ve ortalı olmalıdır.

Özet bölümü; 150- 200 kelime arası olmak kaydı ile çalışmanın amacını, kapsamını, yöntemini, sonuçlarını, öne çıkan yanlarını ve özgün değerini açık bir şekilde yansıtmalıdır. 10 punto ve tek satır aralığında, iki yana yaslanmış olarak hazırlanmalıdır. Türkçe ve İngilizce özetin altında anahtar sözcükler yer almalıdır. Çalışmanın kolaylıkla sınıflandırılması ve indekslerde daha kolay bulunması için 3 ya da 5 kelimeden oluşan anahtar kelime tanımlanmalıdır.

Bölüm başlıklarındaki her bir kelimenin ilk harfi büyük yazılmalıdır. Makalelerde problem durumu, amaç ve önem giriş bölümü içinde açıkça belirtilmelidir. Girişten sonra sırasıyla yöntem, bulgular, sonuç ve tartışma, yararlanılan kaynaklar başlıkları izlemelidir. Gerekli görüldüğü takdirde ekler makale sonunda paylaşılmalıdır.

Yazılar A4 boyutunda, 1,5 satır aralıkta, yazı karakteri “Times New Roman” 11 punto ile yazılmalı, sayfanın tüm kenarlarında 2,5 cm boşluk bırakılmalı, paragraf girintileri 1,25 cm olmalıdır. Sayfa numarası verilmemelidir.

Tablo içindeki yazılar 10 punto, satır aralığı tek olmalıdır. Tablolar ortalı olarak ayarlanmalıdır. Tablo dış çerçevesinde sadece yatay çizgiler kullanılmalı dikey çizgiler kullanılmamalıdır. Şekil veya resimler için kullanılan açıklamalar 10 punto, satır aralığı tek olmalı ve yazılar ortalı olarak şeklin hemen altında verilmelidir.

Bir aday makale içerisinde yazara ait olmayan her türlü bilgiyi, veriyi, görüşü aktarırken yazarın ve kaynağının belirtilmesi zorunludur. Metin içinde verilen atıflar ve metin sonunda verilen kaynaklar listesi APA 7 stiline göre hazırlanmalıdır. Kaynaklar makalenin sonunda "Yararlanılan Kaynaklar" başlığı adı altında alfabetik olarak verilmelidir.

SED Makale Şablonu için Tıklayınız

Yazarların Etik Sorumlulukları
• Siirt Eğitim Dergisi’ne çalışma gönderen araştırmacıların aşağıdaki etik sorumluluklara uyması beklenmektedir:
• Yazarın gönderdikleri çalışmaların özgün olması beklenmektedir.
• Yazarların alıntı ve atıf kurallarına uygun eserler ortaya koymaları beklenmektedir.
• Yazarlardan değerlendirme süreçleri çerçevesinde makalelerine ilişkin ham veri talep edilebilir, böyle bir durumda yazar(lar) beklenen veri ve bilgileri yayın kurulu ve bilim kuruluna sunmaya hazır olmalıdır.
• Yazarlar kullanılan verilerin kullanım haklarına, gerekli izinlere (araştırma, etik vs.) sahip olmaları beklenmektedir.
• Yazarlar çalışmalarını aynı anda birden fazla derginin başvuru sürecinde bulunduramaz. Her bir başvuru önceki başvurunun tamamlanmasını takiben başlatılabilir. Başka bir dergide yayınlanmış çalışma dergimize gönderilemez.
• Değerlendirme süreci başlamış bir çalışmanın yazar sorumluluklarının değiştirilmesi (yazar ekleme, yazar sırası değiştirme, yazar çıkartma gibi) teklif edilemez.

Hakemlerin Etik Sorumlulukları
•   Tüm çalışmaların "Körleme Hakemlik” ile değerlendirilmesi yayın kalitesini doğrudan etkilemektedir. Bu süreç yayının nesnel ve bağımsız değerlendirilmesi ile güven sağlar. Siirt Eğitim Dergisi değerlendirme süreci çift taraflı kör hakemlik ilkesiyle yürütür. Hakemler yazarlar ile doğrudan iletişime geçemez, değerlendirme ve yorumlar dergi yönetim sistemi aracılığıyla iletilir. Bu süreçte değerlendirme formları ve tam metinler üzerindeki hakem yorumları editör aracılığıyla yazar(lar)a iletilir.

Kişisel Verilerin Korunması
• Editörler; değerlendirilen çalışmalarda yer alan deneklere veya görsellere ilişkin kişisel verilerin korunmasını sağlamakla yükümlüdür. Editörler; dergide yer alan yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korumakla sorumludur.

Ücretsiz

Baş Editör

Eğitim, Ölçek Geliştirme, Eğitim Yönetimi, Eğitimde Denetim, Eğitim Planlaması, Teftiş ve Planlama

Editörler

Ahmet Saylık
Doç. Dr. Ahmet SAYLIK SİİRT ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Yönetimi, Eğitim Felsefesi
Mehmet Ramazanoğlu
Doç. Dr. Mehmet RAMAZANOĞLU Kahramanmaraş İstiklal Üniversitesi
Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem

Alan Editörleri

Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet MAZLUM VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Eğitim Yönetimi
Zekeriya Çam
Doç. Dr. Zekeriya ÇAM Muş Alparslan Üniveristesi

2007 yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık anabilim dalından lisans, 2010 yılında Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri anabilim dalından yüksek lisans ve 2016 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler anabilim dalından ise doktora derecesini almıştır. Dr. Çam, 2021 yılında Eğitim Psikolojisi alanında Doçent unvanı almaya hak kazanmıştır.  2017 yılından bugüne atandığı Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalında öğretim üyesi (Doç. Dr.) olarak görev yapmaktadır. 

Eğitim, Eğitim Psikolojisi
Şehnaz Nigar Çelik
Dr. Öğr. Üyesi Şehnaz Nigar ÇELİK Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri
Izzettin Aydogan
Dr. Öğr. Üyesi Izzettin AYDOGAN VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer), İstatistiksel Analiz Teknikleri

Dil Editörü

Default avatar
Doç. Dr. Emrah ERİŞ Siirt Üniversitesi
Dil Çalışmaları, Çeviribilim, Dilbilim, İletişim ve Medya Çalışmaları

Yayın veya Danışma Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Murat TAŞDAN kafkas üniversitesi dede korkut eğitim fakültesi
Eğitim, Eğitim Yönetimi, Eğitimde Liderlik
Eğitim
Abdurrahman İlğan
Prof. Dr. Abdurrahman İLĞAN İZMİR DEMOKRASİ ÜNİVERSİTESİ
Eğitim, Eğitim Yönetimi, Eğitimde Liderlik Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi.
Eğitim, Eğitim Yönetimi, Yükseköğretim Yönetimi
Mustafa Kahyaoğlu
Prof. Dr. Mustafa KAHYAOĞLU SİİRT ÜNİVERSİTESİ

1974 Eskişehir doğumlu olup, 1996 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji bölümünde lisansını tamamlamıştır. 1996 yılında Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Anabilim dalında Yüksek lisansını tamamlamıştır. 2005 yılında Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Anabilim dalında Doktorasını tamamlamıştır. 1999 yılında Dicle Üniversitesi Siirt Eğitim Fakültesinde Öğretim Görevlisi olarak göreve başlamıştır. 2007 yılında Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknoloji Eğitimi bölümünde Yardımcı Doçent Doktor olarak atanmıştır. 2014 yılında Fen eğitimi alanında Doçentliğini almıştır. 2020 yılında ise Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen bilimleri Eğitimi bölümü Fen Bilgisi Eğitimi programında Profesör Doktor olarak atanmıştır. Halen aynı bölümde görev yapmaktadır. Yazar Üniversite senato üyesi, Üniversite yönetim kurulu üyesi, Dekan, Bölüm Başkanlığı, Proje Yönetim Ofisi koordinatörlüğü, Teknoloji Transferi Uygulama ve Araştırma Merkezi müdürlüğü gibi idari görevlerde bulunmuştur. Çalışma konuları arasında çevre eğitimi, doğa eğitimi, fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu, yapay zeka destekli eğitsel uygulamalar bulunmaktadır.

Eğitim, Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Eğitim, Ölçek Geliştirme, Eğitim Yönetimi, Eğitimde Denetim, Eğitim Planlaması, Teftiş ve Planlama




 

Fizik Eğitimi
Abdon Atangana
Prof. Dr. Abdon ATANGANA Bir kuruma bağlı değildir

Professor Abdon Atangana is a distinguished scholar at the University of the Free State, South Africa. He is a Fellow of the World Academy of Sciences (TWAS) and one of the most highly cited mathematicians, recognized globally for his groundbreaking contributions to the field.

In recognition of his exceptional achievements, Professor Atangana has received numerous prestigious awards, including the Black Star Award (2024), the African Genius Award (2024), the UNESCO Al-Fozan International Prize for the Promotion of Young Scientists in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (2023), and the TWAS Award in Mathematics (2022).

He serves as the President of the African Society for Industrial and Applied Mathematics (ASIAM) and as the Chairman of the African Mathematical Union Commission on Research and Innovation, where he continues to inspire and advance the role of mathematics in addressing Africa’s challenges.

İstatistik
Default avatar
Prof. Dr. Fuat TANHAN VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
Okul Psikolojik Danışmanlığı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Diğer), Psikolojik danışmanlık, Travma Psikolojisi
Hayrettin Okut
Prof. Dr. Hayrettin OKUT University of Kansas School of Medicine
Biyoistatistik

Sekreterya

Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi