Gelişim bir bütündür ve aynı zamanda bir alandaki gelişim, öteki alanlardaki gelişimi etkilemektedir. Gelişim alanına ait bu ilkenin öğretime yansıması; öğrencinin duygusal, zihinsel, sosyal ve fiziksel açılardan bir bütün olarak gelişmesini gerçekleştirecek şekilde öğretimin yapılandırılmasıdır. Aynı şekilde öğretimdeki bütünlük ilkesi de benzer durumu tavsiye etmektedir. Öğretim yaklaşımları incelendiğinde hiç bir yaklaşımın böyle bir iddiasının olmadığı ve tek başına bu ilkeyi gerçekleştiremeyeceği görülmektedir. Nispeten yeni bir model ve bazı yaklaşımların bir çeşit sentezi niteliğindeki Çok Yönlü Gelişimsel Matematik Öğretimi’nde (ÇGMÖ) ise öğrencinin gelişim alanları bir bütün olarak ele alınmak suretiyle öğretim yapılması gerektiği ileri sürülmektedir. Bu iddianın, bir tür yöntem zenginliği olan birleşik yaklaşımla gerçekleştirilebileceği ifade edilmektedir. Bir özel durum araştırması olan bu çalışmada, 6. sınıfta tam sayılar konusunda yapılan uygulama ile ÇGMÖ ile öğretimin bireyin gelişimine, gelişim alanları açısından katkısı incelenmiş ve bu katkının ne şekilde gerçekleştiği betimlenmek istenmiştir. Veri toplamada doküman incelemeden, ÇGMÖ ile öğretim boyunca yapılan gözlemden, derslerden sonra öğretmen tarafından tutulan günlükten faydalanılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda ÇGMÖ ile öğretimin; öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal ve fiziksel becerilerinin, özellikle akıl yürütme, problem çözme, düşünme, ilişkilendirme, işbirliği yapma ve iletişim becerilerinin gelişimine imkân sağladığı tespit edilmiştir.
Çok Yönlü Gelişimsel Matematik Öğretimi Birleşik Yaklaşım Etkin Yardımlaşma Tekniği Zihinsel Gelişim Alanı Sosyal Gelişim Alanı Duygusal Gelişim Alanı Fiziksel Gelişim Alanı
As human development is a whole, development in one area automatically affects other areas. This principle huges to organise teaching in a way that it enables the student to develop as a whole in terms of emotional, mental, social, and physical aspects. Likewise, the principle of integrity in teaching suggests a similar situation. When teaching approaches are reviewed, it is seen that no approach has such a claim and cannot realize this principle on its own. Versatile Developmental Mathematics Teaching (VDMT), a relatively novel model and a kind of synthesis of some approaches, suggests that teaching should be done by taking into account the development of the student in all aforementioned aspects. It is stated that this claim can be realized with a combined approach, which is a kind of method richness. This case study, examines how VDMT contributes to the development of an individual with the application on integers in a 6th grade and describes the nature of this contribution. Data collection tools consist of document review, observation made during the teaching, and the teacher’s diary kept after each lesson. Descriptive analysis method was used for data analysis. As a result, it has been determined that teaching with VDMT enables to the development of students' mental, social, emotional and physical skills, especially reasoning, problem solving, thinking, association, cooperation and communication skills.
Versatile Developmental Mathematics Teaching Combined Approach Effective Cooperation Technique Mental Development Area Social Development Area Emotional Development Area Physical Development Area)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |