Bu çalışmanın amacı; düzenli olarak bir spor dalı ile
ilgilenen ve ilgilenmeyen lise öğrencilerinin zaman yönetimi anlayışlarının
incelenerek bu durumun katılımcıların akademik/genel not
ortalaması ile ilişkisini ortaya koymaktır. Çalışmaya Hatay
Mustafa Kemal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 2018-19 özel
yetenek sınavına giren 140 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı
olarak zaman yönetimi envanteri Türkçe formu kullanılmıştır. Ölçek öz bildirim
ölçeği olmakla birlikte 27 madde ve 3 faktörlü bir yapıyı desteklemektedir.
Çalışmada elde edilen veriler SPSS 16 paket program kullanılarak
çözümlenmiştir. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi, tek yönlü
varyans analizi ve Perason Korelasyon testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak
katılımcıların zaman yönetimi anlayışlarının bir spor dalı ile ilgilenme,
günlük antrenman süresi ve haftalık antrenman yapılan gün sayısına göre anlamlı
şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Fakat katılımcıların akademik/genel
ortalamaları ve zaman yönetimi anlayışlarında herhangi bir ilişki tespit
edilmemiştir.
The purpose of this study was to investigate high school
students’ time management understandings who are engaging in sports or not. 140
high school stundets, who attended Hatay Mustafa Kemal University School of
Physical education and Sports Special Ability Exam, participated in the study.
To collect data Turkish version of Time Management Scale was used. The Turkish
version is a self report scale consisted of 27 items and three factors. The
data analyzed by using SPSS 16 package program for windows. To analyze data
independent samples t test, one way ANOVA and Perason Correlations tests were
used. As a result it was found that the time management understandings of the
participants significantly changed according to engaging in a sports, daily
traning duration and weekly training days. However, no significant correlations
were found between the participants’ time management understandings and GPA.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: Özel Sayı 1 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0