Çalışmanın amacı spor yapan ve yapmayan üniversite öğrencilerinin
sosyalleşme düzeylerini belirlemektir.
Tarama modelinde bir
çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 öğretim yılı bahar döneminde
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile
BESYO’da öğrenim gören
330 (n=155 kadın, n=175 erkek) gönüllü öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin
sosyalleşme düzeylerinin belirlenmesinde Şahan (2007) tarafından geliştirilen
Sosyalleşme Ölçeği (“SÖ” Cronbach Alpha 0.79) izin alınarak
kullanılmıştır. Bu araştırmada alfa
değeri ise 0.88 olarak bulunmuştur. Sosyalleşme Ölçeği öğrencilerin demografik
bilgilerine ilişkin birinci bölüm ve sosyalleşme düzeylerine ilişkin beşli
likert tipi derecelendirilmiştir. Yapılan ölçümler sonucunda parametrik testlerin yapılmasına karar verilmiştir.
Bu çalışma
sonucunda Ahi Evran Üniversitesi BESYO bölümü
öğrencileriyle eğitim fakültesi öğrencileri arasında spor yapma sıklığı ve spor
yapma durumu eğitim fakültesi öğrencileri lehine istatistiksel olarak anlamlı
bir fark göstermekte iken, okuduğu bölüme göre sosyalleşme düzeyi arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0