Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Durgunsu Kanoya Özgü Denge Antrenmanlarının Dinamik Denge Üzerine Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 145 - 151, 28.04.2020

Öz

Araştırmanın amacı, antrenman kanolarıyla (turing) yapılan kanoya özgü denge antrenmanlarının başlangıç sporcularının dinamik denge gelişimlerine olan etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya, 30 üniversite öğrencisi katılmıştır. Rastgele yöntemle deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Ölçüm yöntemi olarak ‘techno body denge cihazı’ kullanılmıştır. Deney grubuna, antrenman kanolarıyla, haftada üç gün, günde 30 dakika ve toplamda 6 hafta boyunca, su yüzeyinde denge antrenmanları uygulanmıştır. Kontrol grubuna 6 haftalık süre boyunca hiçbir şey yaptırılmamıştır. Ön test için bağımsız örneklem t-testi, ön-test ve son-test sonuçları arasındaki farka bakmak için de iki yönlü anova analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre deney grubu ve kontrol grubunun ön-test çift, sağ ve sol ayak dinamik denge değerleri arasında anlamlı bir fark olmadığı, ön-test ve son-test puanları arasında ise anlamlı farklılık olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak, kano antrenman tekneleriyle yapılan, kano sporuna özgü denge antrenmanlarının kano sporuna yeni başlayan üniversite öğrencilerinin dinamik dengelerini geliştirdiği görülmüştür.

Kaynakça

  • Akın, M. (2013). Effect of gymnastics training on dynamic balance abilities in 4-6 years of age children. International Journal of Academic Research, 5(2).
  • Arol, P, Eroğlu K, I. (2018). The effects of 8 week balance training on the kayaking performance of the beginners. Pedagogy of Physical Culture and Sports, (4).
  • Árpád László, N., Rita M, K., & Petra, A. (2013). Effect of kayaking on balancing ability after sudden changes in direction. Biomechanica Hungarica, 6(1).
  • Balter, S. G., Stokroos, R. J., Akkermans, E., & Kingma, H. (2004). Habituation to galvanic vestibular stimulation for analysis of postural control abilities in gymnasts. Neuroscience letters, 366(1), 71-75.
  • Berg, K., Wood-Dauphine, S., Williams, J. I., & Gayton, D. (1989). Measuring balance in the elderly: preliminary development of an instrument. Physiotherapy Canada, 41(6), 304-311.
  • Bjerkefors, A., Carpenter, M. G., & Thorstensson, A. (2007). Dynamic trunk stability is improved in paraplegics following kayak ergometer training. Scandinavian journal of medicine & science in sports, 17(6), 672-679.
  • Bjerkefors, A., Jansson, A., & Thorstensson, A. (2006). Shoulder muscle strength in paraplegics before and after kayak ergometer training. European journal of applied physiology, 97(5), 613-618.
  • Demir A., ve Akın M. (2017). Çocuklarda Hareketli Zemin Antrenmanlarının Statik Dengeye Etkisinin İncelenmesi, 19-22 Ekim 2017. Uluslararası 9. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi, Antalya.
  • Douris, P. C., Handrakis, J. P., Gendy, J., Salama, M., Kwon, D., Brooks, R., ... & Southard, V. (2011). Fatiguing upper body aerobic exercise impairs balance. The Journal of Strength & Conditioning Research, 25(12), 3299-3305.
  • Eager, D., Chapman, C., & Bondoc, K. (2012). Characterisation of trampoline bounce using acceleration. In Proceedings: the 7th Australasian Congress on Applied Mechanics (ACAM 7), 9-12 December 2012, the University of Adelaide, North Terrace Campus/National Committee on Applied Mechanics of Engineers Australia (p. 1062). Engineers Australia.
  • Farkhodovich, I. B. (2020). Development of balance in young kayakers in the initial stage of training. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences. Vol. 8 No. 2. 66-70.
  • Gallahue, D. L., & Ozmun, J. C. (2002). Understanding motor development: Infants, children, adolescents, adults (5th ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Gospodarski, N., & Treneva, V. (2016). Study of the general and special vestibular stability of paddlers, age 12-18. Activities in Physical Education & Sport, 6(1).
  • Grigorenko, A., Bjerkefors, A., Rosdahl, H., Hultling, C., Alm, M., & Thorstensson, A. (2004). Sitting balance and effects of kayak training in paraplegics. Journal of rehabilitation medicine, 36(3), 110-116.
  • Hoffman, M.,& Payne, V. G. (1995). The effects of proprioceptive ankle disk training on healthy subjects. Journal of Orthopaedic & Sports Physical Therapy, 21(2), 90-93.
  • Michael, J. S., Smith, R., & Rooney, K. B. (2009). Determinants of kayak paddling performance. Sports Biomechanics, 8(2), 167-179.
  • Stambolieva, K., Diafas, V., Bachev, V., Christova, L., & Gatev, P. (2012). Postural stability of canoeing and kayaking young male athletes during quiet stance. European journal of applied physiology, 112(5), 1807-1815.
  • Szanto, C. (2004). Racing canoeing. International Canoe Federation.
  • Turkaf. (2020). Durgunsu Kano Nedir? Nasıl Yapılır? Erişim tarihi: 20.02.2020. Erişim Adresi: http://www.turkaf.org.tr/Content/20/durgunsu-kano-nedir----nasil-yapilir-
  • Xu, Y. L., & Pan, H. J. (2011). Comparative Study on Balance Technique in Start Stage of Chinese Single Man 200 m Kayak Players. Journal of Tianjin University of Sport, 26, 27-29.
  • Yaggie, J. A.,& Campbell, B. M. (2006). Effects of balance training on selected skills. Journal of strength and conditioning research, 20(2), 422.
  • Zelenin, L. A. (2013). Balance development in rowing and canoeing using specialized simulators in view of theoretical analysis. Theory and Practice of Physical Culture, (11).
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makale
Yazarlar

Abdurrahman Demir

Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, A. (2020). Durgunsu Kanoya Özgü Denge Antrenmanlarının Dinamik Denge Üzerine Etkisi. Spor Eğitim Dergisi, 4(1), 145-151.

Spor Eğitim Dergisi (SEDER), aşağıdaki indeks/veritabanlarında listelenmektedir: