The reflections of the developing technology have also shown its effect in education in recent years, and especially with the pandemic process, it has completely left its place to the e-learning model. The e-learning model, which provides education with devices capable of connecting to the Internet from anywhere, is also used by universities in our country and ways to make it more developable are sought. In this context, in this research; The aim of this study is to examine the attitudes of undergraduate students in sports sciences towards e-learning, which is one of the methods used in distance education applications, in terms of various variables. General screening model was used in the research. The sample of the study consists of 130 volunteer students selected by simple random method. In our research, "A General Attitude Scale Towards E-Learning" developed by Haznedar and Baran (2012) and a demographic information form prepared by the researchers were used. It has been determined that there is a significant difference according to the variable of internet access and internet usage time at home. As a result, it was seen that students who have internet access at home and who use the internet longer have higher attitudes towards e-learning. From this point of view, it is thought that increasing technological opportunities and being related to technology will increase students' attitudes towards e-learning.
Gelişen teknolojinin yansımaları son yıllarda eğitimde de etkisini göstermiş, özellikle pandemi süreciyle birlikte yerini tamamen e-öğrenme modeline bırakmıştır. Her yerden internete bağlanabilme özelliği bulunan aygıtlarla eğitim imkanı sağlayan e-öğrenme modeli, ülkemizde bulunan üniversiteler tarafından da kullanılmakta ve daha geliştirilebilir olmasının yolları aranmaktadır. Bu bağlamda bu araştırmada; spor bilimleri alanında lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin, uzaktan eğitim uygulamaları içerisinde kullanılan yöntemlerden biri olan e-öğrenmeye yönelik tutumlarını, çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini basit tesadüfi yöntemle seçilmiş gönüllü 130 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmamızda Haznedar ve Baran (2012) tarafından geliştirilen ‘’E-Öğrenmeye Yönelik Genel Bir Tutum Ölçeği’’ ile araştırmacılar tarafından hazırlanan demografik bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında, örneklemdeki spor bilimleri alanında eğitim alan öğrencilerin ölçek maddelerine vermiş oldukları cevaplardan hareketle, e-öğrenmeye yönelik tutumlarında cinsiyet, kullanılan araç ve sınıf değişkenine göre anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır. Evde internet erişimi ve internet kullanım süreleri değişkenine göre ise anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin evde internet erişimlerinin bulunan ve internet kullanma süreleri fazla olan öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Buradan hareketle teknolojik imkânların artmasının ve teknolojiyle ilgili olmanın öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarını arttıracağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Journal of Sports Education © 2017 by Ibrahim Erdemir is licensed under CC BY 4.0