Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Julia Jarman’ın Un Elève De Trop (Fazladan Bir Öğrenci) Adlı Romanında Okul Ortamındaki Şiddetin Yansıması

Yıl 2019, , 93 - 106, 25.12.2019
https://doi.org/10.21497/sefad.675041

Öz

Bu çalışmada, okulda öğrenciler meydana gelen şiddet kavramını ele almaya çalıştık. Konu seçimi rastgele bir seçim değildi. Günlük yaşamda herkes her an sözel olsun veya psikolojik, sosyal, cinsel olsun her tür şiddete maruz kalabilir. Ancak bu kabul edilemez davranıştan en çok zarar gören kesim genellikle kadınlardır. Böylesine önemli olayları yeterli bir şekilde ele alamama endişesiyle, çalışmamızı romanın asıl teması olan öğrenciler arasındaki dışlama ve şiddet konularıyla sınırlamayı uygun gördük. Julia Jarman tarafından yazılmış olan Un Élève de Trop adlı romanda, okulda veya okul dışında olsun her türlü şiddete maruz kalan romanın baş kahramanı Danny’nin başından geçenleri ortaya koyarak şiddet temasına eğildik. Yazar, Danny’i hikâye boyunca sınıf arkadaşlarının hakaret ve dalga geçmeleri karşısında kayıtsız kalan ve kendisini hiçbir şekilde ne sözel olarak ne de fiziksel olarak savunamayan bir çocuk olarak resmeder. Dışlama, hırpalama ve tecrit etmenin kontrol edilemez bir düzeye ulaştığı bu hikâye içinde sınıfta bulunan beş öğrenci Danny’i ölüme sürükleyecek derecede şiddet uygularlar. Danny’inin çevresinde hiç kimse, ne ailesi ne de öğretmenleri onun yaşadıklarını ve nasıl bir şiddete maruz kaldığını anlayamamışlardı. Danny’nin hikâyesi bize bir yandan şiddeti ve onun korkunç sebeplerini anlama, diğer yandan da eğitim kurumlarının olduğu kadar ailelerin de bu konuda duyarlı davranmaları gerektiğine dikkat çekme imkânı vermiştir. Okul ortamındaki şiddet evrensel bir olgudur. Öyle ki sonuçları sadece çocuklara zarar vermekle kalmaz aynı zamanda tüm topluma da zarar verir. Bu yüzden herkes bu tehlikeye karşı duyarlı olmalıdır. Bu nitel çalışmayı yürütmek için doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Berkum, V., Dennis W., Richardson, M., & Lane, K. (1996). The School Safety Handbook : Taking Action for Student and Staff Protection. Pennesylvania : Technomic Publishing Company, Inc.
  • Bilgin, A. (2008). Okullarda şiddeti önlemede bir yöntem, Çatışma Çözme. Bursa: Ezgi kitabevi. Doğutaş, C., ve Doğutaş, A. (2012). Okullarda Şiddetʺ. Erken Psikosoyal Müdahele ve Düzenlemelerle Okullarda Şiddetin Önlenmesi. Ağrı : İbrahim Çeçen Üniversitesi Yayınları.
  • Charlot, B. et Emin J.-C. (2000). États des savoirs : Violence à l’école. Paris : Éditions Armand Colin.
  • Coslin, P. G. (1999). Enseignants et élèves face à la violence scolaire. Bulletin de Psychologie, Tome 52 (5), N°443 p.p. 523-530.
  • Çınar, İ. (2007). Okullarda Şiddet : Dağın İki Yamacını da Görebilmek. Solak, A. (Ed.), Okullarda Şiddet ve Çocuk Suçluluğu. (1-18). Ankara: Hegem Yayınları.
  • Dupâquier, J. (1999). La violence en milieu scolaire. Paris : Presses Universitaires de France.
  • Epstein J. L. (1990). School and Family Partnerships dans Encyclopedia of educational research, in M. Alkin. New York : MacMillan.
  • Gasparini, R. (2000). Ordres et désordres scolaires. La discipline à l’école primaire. Paris : Grasset.
  • Gözütok, F. D. (2001). Şiddet, Veli Bilgilendirme 2000-2001. Ankara : Başkent Üniversitesi, Ayşeabla Okulları.
  • Harris, J. (1980). Violence and responsability. London : Routledge&Kegen Paul.
  • Hébert, J. (1991). La violence à l’école. Guide de prévention et technique. Montréal : Logiques Inc.
  • Hollin, C. R. (1993). Contemporary Psyhological Research into violence : an overview. P.J. Taylor (Ed), In Violence in Society. London : Royal College of Physians.
  • Jarman, Julia (2001). Un élève de trop. (J. Chicheportiche, çev.). Paris : Hachette Livre.
  • Koç, B. (2011). Okullarda Şiddet, Lise Öğrencilerinde Şiddet, Saldırganlık ve Dindarlık İlişkisi. İstanbul : e Yazı Yaynevi.
  • Lindstrom, P. Campart, M. Mancel, C, (1998). Brimades et violence dans les écoles suédoises, Une revue des recherches et des politiques de prévention ; La violence à l’école : approches européennes. Revue française de pédagogie. (123).
  • Marzouk, A., et St-Pierre, D. (1998). Recherches, approches et considérations sur la discipline en milieu scolaire. Ottawa : GREME.
  • Paquin, M. (2004). La violence en milieu scolaire : Les causes et la prévention de la violence en milieu scolaire haïtien : ce qu’en pensent les directions d’écoles (17).
  • Peignard, E., Roussier-Fusco-E; Van-Zanten, A; Debarbieux, E. (1998). La violence dans les établissements scolaires britanniques : approches sociologiques ; la violence à l’école’. Revue française de pédagogie. No 123.
  • Shaw, M. (2006). Okullarda Suçun Önlenmesi ve Polis. (İ. Yılmaz-İ. Uğurlu, çev.) Ankara : Emniyet Genel Müdürlüğü Yay.

L’Echo de la Violence en Milieu Scolaire Dans le Roman Intitulé Un Elève De Trop de Julia Jarman

Yıl 2019, , 93 - 106, 25.12.2019
https://doi.org/10.21497/sefad.675041

Öz

Dans le présent article, nous avons essayé d’aborder la conception de la violence entre élèves à l’école. Le choix de ce sujet n’était pas au hasard. Car, chacun de nous peut à tout moment être exposé à tout genre de violence soit verbal, physique, psychologique, social ou sexuel. Comme nous avons le souci de ne pas pouvoir traiter ces phénomènes si importants d’une façon adéquate, nous avons choisi de nous limiter dans l’exclusion et la violence entre élèves qui est le thème principal du roman que nous avons tenté d’analyser. Dans Le roman intitulé « Un Élève de Trop » écrit par Julia Jarman, nous avons examiné le thème de la violence en mettant en évidence l’histoire de Danny, le personnage principal du roman, qui subit toutes sortes de violence à l’école ou à l’extérieur. Dans cette histoire, l’exclusion, le harcèlement et l’isolement arrivent à un niveau incontrôlable, les cinq élèves harcèlent Danny au point qu’il veuille mourir. L’histoire de Danny nous a permis d’une part de mettre le doigt sur les causes de la violence et ses effets affreux et d’autre part d’attirer l’attention sur le fait que les familles et les établissements scolaires s’y sensibilisent. La violence en milieu scolaire est un phénomène universel dont les conséquences sont préjudiciables non seulement aux enfants, mais aussi à l'ensemble de la société. De ce fait, tout le monde doit être sensible à ce danger. Pour mener ce travail qualitatif, nous avons utilisé la méthode de l’analyse du document.

Kaynakça

  • Berkum, V., Dennis W., Richardson, M., & Lane, K. (1996). The School Safety Handbook : Taking Action for Student and Staff Protection. Pennesylvania : Technomic Publishing Company, Inc.
  • Bilgin, A. (2008). Okullarda şiddeti önlemede bir yöntem, Çatışma Çözme. Bursa: Ezgi kitabevi. Doğutaş, C., ve Doğutaş, A. (2012). Okullarda Şiddetʺ. Erken Psikosoyal Müdahele ve Düzenlemelerle Okullarda Şiddetin Önlenmesi. Ağrı : İbrahim Çeçen Üniversitesi Yayınları.
  • Charlot, B. et Emin J.-C. (2000). États des savoirs : Violence à l’école. Paris : Éditions Armand Colin.
  • Coslin, P. G. (1999). Enseignants et élèves face à la violence scolaire. Bulletin de Psychologie, Tome 52 (5), N°443 p.p. 523-530.
  • Çınar, İ. (2007). Okullarda Şiddet : Dağın İki Yamacını da Görebilmek. Solak, A. (Ed.), Okullarda Şiddet ve Çocuk Suçluluğu. (1-18). Ankara: Hegem Yayınları.
  • Dupâquier, J. (1999). La violence en milieu scolaire. Paris : Presses Universitaires de France.
  • Epstein J. L. (1990). School and Family Partnerships dans Encyclopedia of educational research, in M. Alkin. New York : MacMillan.
  • Gasparini, R. (2000). Ordres et désordres scolaires. La discipline à l’école primaire. Paris : Grasset.
  • Gözütok, F. D. (2001). Şiddet, Veli Bilgilendirme 2000-2001. Ankara : Başkent Üniversitesi, Ayşeabla Okulları.
  • Harris, J. (1980). Violence and responsability. London : Routledge&Kegen Paul.
  • Hébert, J. (1991). La violence à l’école. Guide de prévention et technique. Montréal : Logiques Inc.
  • Hollin, C. R. (1993). Contemporary Psyhological Research into violence : an overview. P.J. Taylor (Ed), In Violence in Society. London : Royal College of Physians.
  • Jarman, Julia (2001). Un élève de trop. (J. Chicheportiche, çev.). Paris : Hachette Livre.
  • Koç, B. (2011). Okullarda Şiddet, Lise Öğrencilerinde Şiddet, Saldırganlık ve Dindarlık İlişkisi. İstanbul : e Yazı Yaynevi.
  • Lindstrom, P. Campart, M. Mancel, C, (1998). Brimades et violence dans les écoles suédoises, Une revue des recherches et des politiques de prévention ; La violence à l’école : approches européennes. Revue française de pédagogie. (123).
  • Marzouk, A., et St-Pierre, D. (1998). Recherches, approches et considérations sur la discipline en milieu scolaire. Ottawa : GREME.
  • Paquin, M. (2004). La violence en milieu scolaire : Les causes et la prévention de la violence en milieu scolaire haïtien : ce qu’en pensent les directions d’écoles (17).
  • Peignard, E., Roussier-Fusco-E; Van-Zanten, A; Debarbieux, E. (1998). La violence dans les établissements scolaires britanniques : approches sociologiques ; la violence à l’école’. Revue française de pédagogie. No 123.
  • Shaw, M. (2006). Okullarda Suçun Önlenmesi ve Polis. (İ. Yılmaz-İ. Uğurlu, çev.) Ankara : Emniyet Genel Müdürlüğü Yay.

The Echo of School Violence among Students Presented in Hangman by Julia Jarman

Yıl 2019, , 93 - 106, 25.12.2019
https://doi.org/10.21497/sefad.675041

Öz

In this
article, we have tried to examine the concept of violence among school
students. The choice of this topic was not random because everyone can be
exposed to violence, especially women, at any time, whether verbal or
psychological, social or sexual. They all suffer from this unacceptable
behavior. That’s why, by considering the fact of not being able to deal with
such important events adequately, we deemed it appropriate to limit our work to
issues of exclusion and violence among school students which is the main theme
of the novel herein. In the novel entitled
²Hangman" written by
Julia Jarman, we dealt with the theme of violence by revealing the experiences
of Danny, the protagonist of the novel, who has been subjected to all forms of
violence both inside and outside the classroom. It is a child who has been
indifferent to the insults and mockery of his classmates throughout the story,
and who cannot defend himself orally or physically in any way. In this story,
where exclusion, beating, and isolation have reached an uncontrollable level,
the five students in the classroom are violent enough to lead Danny to death.
No one, neither his family nor his teachers, could understand what he felt and
suffered from. Danny's story has allowed us to understand violence and its
terrible causes on one hand, and on the other hand, to draw attention to
educational institutions as well as their sensitivities in their families.
Violence in the school environment is a universal phenomenon so much so that
the consequences not only harm children but also harm the whole society. That
is why being sensitive to this danger and taking it into consideration is a
must. In order to conduct this qualitative research, we have used the document
analysis method.

Kaynakça

  • Berkum, V., Dennis W., Richardson, M., & Lane, K. (1996). The School Safety Handbook : Taking Action for Student and Staff Protection. Pennesylvania : Technomic Publishing Company, Inc.
  • Bilgin, A. (2008). Okullarda şiddeti önlemede bir yöntem, Çatışma Çözme. Bursa: Ezgi kitabevi. Doğutaş, C., ve Doğutaş, A. (2012). Okullarda Şiddetʺ. Erken Psikosoyal Müdahele ve Düzenlemelerle Okullarda Şiddetin Önlenmesi. Ağrı : İbrahim Çeçen Üniversitesi Yayınları.
  • Charlot, B. et Emin J.-C. (2000). États des savoirs : Violence à l’école. Paris : Éditions Armand Colin.
  • Coslin, P. G. (1999). Enseignants et élèves face à la violence scolaire. Bulletin de Psychologie, Tome 52 (5), N°443 p.p. 523-530.
  • Çınar, İ. (2007). Okullarda Şiddet : Dağın İki Yamacını da Görebilmek. Solak, A. (Ed.), Okullarda Şiddet ve Çocuk Suçluluğu. (1-18). Ankara: Hegem Yayınları.
  • Dupâquier, J. (1999). La violence en milieu scolaire. Paris : Presses Universitaires de France.
  • Epstein J. L. (1990). School and Family Partnerships dans Encyclopedia of educational research, in M. Alkin. New York : MacMillan.
  • Gasparini, R. (2000). Ordres et désordres scolaires. La discipline à l’école primaire. Paris : Grasset.
  • Gözütok, F. D. (2001). Şiddet, Veli Bilgilendirme 2000-2001. Ankara : Başkent Üniversitesi, Ayşeabla Okulları.
  • Harris, J. (1980). Violence and responsability. London : Routledge&Kegen Paul.
  • Hébert, J. (1991). La violence à l’école. Guide de prévention et technique. Montréal : Logiques Inc.
  • Hollin, C. R. (1993). Contemporary Psyhological Research into violence : an overview. P.J. Taylor (Ed), In Violence in Society. London : Royal College of Physians.
  • Jarman, Julia (2001). Un élève de trop. (J. Chicheportiche, çev.). Paris : Hachette Livre.
  • Koç, B. (2011). Okullarda Şiddet, Lise Öğrencilerinde Şiddet, Saldırganlık ve Dindarlık İlişkisi. İstanbul : e Yazı Yaynevi.
  • Lindstrom, P. Campart, M. Mancel, C, (1998). Brimades et violence dans les écoles suédoises, Une revue des recherches et des politiques de prévention ; La violence à l’école : approches européennes. Revue française de pédagogie. (123).
  • Marzouk, A., et St-Pierre, D. (1998). Recherches, approches et considérations sur la discipline en milieu scolaire. Ottawa : GREME.
  • Paquin, M. (2004). La violence en milieu scolaire : Les causes et la prévention de la violence en milieu scolaire haïtien : ce qu’en pensent les directions d’écoles (17).
  • Peignard, E., Roussier-Fusco-E; Van-Zanten, A; Debarbieux, E. (1998). La violence dans les établissements scolaires britanniques : approches sociologiques ; la violence à l’école’. Revue française de pédagogie. No 123.
  • Shaw, M. (2006). Okullarda Suçun Önlenmesi ve Polis. (İ. Yılmaz-İ. Uğurlu, çev.) Ankara : Emniyet Genel Müdürlüğü Yay.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Fransızca
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Chada Bachri Bu kişi benim

Halil Aytekin

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 27 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Bachri, C., & Aytekin, H. (2019). L’Echo de la Violence en Milieu Scolaire Dans le Roman Intitulé Un Elève De Trop de Julia Jarman. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi(42), 93-106. https://doi.org/10.21497/sefad.675041

Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.