Bu çalışma, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin, müzik türü tercihlerini, bu tercihlerinin nedenlerini, velilerin ve öğretmenlerin öğrencilerin müzik türü tercihlerine ilişkin görüşlerini eğitimsel ve sosyolojik açıdan ortaya koymayı amaçlamaktadır. Popüler kültürün ve popüler müzik türlerinin yükselişinin neden ve sonuçları da bu çalışmada değinilen konular arasındadır. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik (olgubilim) desen kullanılmıştır. 3 okulda gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen 27 öğrenci, 27 veli ve 12 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış anket ve görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada Hiphop-Rap müzik türünün en çok tercih edilen müzik türü olduğu, en az tercih edilen müzik türünün ise Klasik Müzik olduğu, okul şarkılarının öğrenciler tarafından fazla tercih edilmeyen bir müzik türü olduğu, öğrencilerin müzik türü tercihlerinde müzik türünün yaygın dinlenmesinin, sanatçısının ve klibinin etkili olduğu; öğrencilerin kendi dinledikleri müzik türlerini faydalı gördükleri, öğretmenlerin ve velilerin ise öğrencilerin en çok tercih ettikleri popüler müzik türlerini faydasız ve kötü olarak algıladıkları belirlenmiştir.
Müzik müzik türleri müzik eğitimi popüler müzik popüler kültür
This study aims to reveal primary school 4th grade students' music genre preferences, the reasons of these preferences, and the opinions of parents and teachers about students' preferred music genres. The reasons and results of the rise of popular culture and popular music genres are among the topics mentioned in this study. In this study, phenomenological pattern, one of the qualitative research patterns, was used. The research has been carried out in 3 schools. The study group of the research consists of 27 students, 27 parents and 12 primary school teachers. The study group of the research was determined by criterion sampling method, which is one of the purposeful sampling methods. In the research, semi-structured questionnaire and interview form were used as the data collection tool. The data obtained were analyzed by descriptive analysis method. In the research, it was determined that Hiphop-Rap music type is the most preferred music type and the least preferred music type is Classical Music. It was also revealed that school songs are a type of music that is not preferred by students. It was found that the common listening of the music genre, the artist and the clip were effective in the music genre preferences of the students. In addition, it was determined in the research that students consider the types of music they listen to as useful, while teachers and parents perceive the popular music types that students prefer most as useless and bad.
Music music genres music education popular music popular culture
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.