Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EUGÈNE IONESCO TİYATROSUNDA UZAM

Yıl 2012, Sayı: 28, 19 - 26, 13.02.2015

Öz

1950’li yıllardan başlayarak Fransız Tiyatrosunda geleneksel dramatik biçimlerin ve diyalog düzeninin yıkılmış olduğuna tanık olmaktayız. Bu çalışmada, Absurd Tiyatronun öncü yazarlarından Eugène Ionesco’nun Kel Şarkıcı, Ders ve Gergedan adlı oyunlarında uzamın çeşitli işlevleri ele alınmaktadır. Uzamı yeni biçim denemeleriyle sunan Ionesco’nun farklı bir oyun yapısını nasıl kurduğu gösterilmeye çalışılmaktadır. 

EUGÈNE IONESCO TİYATROSUNDA UZAM

Yıl 2012, Sayı: 28, 19 - 26, 13.02.2015

Öz

LE TRAITEMENT DE L’ESPACE DRAMATURGIQUE CHEZ EUGÈNE IONESCO

Yıl 2012, Sayı: 28, 19 - 26, 13.02.2015

Öz

Yıl 2012, Sayı: 28, 19 - 26, 13.02.2015

Öz

A partir des années 50, les auteurs du théâtre de l’absurde brisent de fond en comble les structures dramatiques traditionnelles et la forme même du dialogue. Eugène Ionesco, l’un des représentants principaux du théâtre de l’absurde joue d’une manière bien manifeste avec les notions de la dramaturgie classique tout en mettant en oeuvre de nouvelles techniques d’expression. Dans le cadre de cet article, nous allons essayer d’étudier le traitement de l’espace dans les pièces ionesciennes intitulées La cantatrice chauve, La leçon et Rhinocéros. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Fransızca
Konular Arkeoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Kunt

Yayımlanma Tarihi 13 Şubat 2015
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Kunt, A. (2015). EUGÈNE IONESCO TİYATROSUNDA UZAM. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi(28), 19-26.

Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.