Dört temel dil becerisinin yanında teknolojiyi kullanma becerisinin de tartışılır olduğu modern eğitim sisteminde, iletişimi ve etkileşimi ön plana çıkaran Web 2.0 araçlarının kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Bu araştırma, Web 2.0 araçlarından blogların, bir ders dışı öğrenme ortamı olarak tasarlandığında yabancı dil olarak Türkçe öğretimine etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tasarım tabanlı yürütülen bu araştırma kapsamında araştırmacı tarafından özgün bir blog sitesi tasarlanmış, hazırlanan öğretim malzemelerinin katılımcılardan alınan geribildirimler ışığında gözden geçirilerek iyileştirilmesi ve geliştirilmesi amaçlanmıştır. Altı haftalık planlanan çalışmanın uygulama süreci yabancı dil olarak Türkçe öğrenen B.2 düzeyinde 24 üniversite öğrencisinin katılımıyla tamamlanmıştır. Uygulama sürecinin ardından, seçkisiz atama yoluyla belirlenen yedi öğrenci ve onlara ders veren iki öğretim elemanıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilerek uygulamanın kapsamı ve yöntemi, uygulanan etkinlik türleri, blog sitesinin içeriği ve teknik özellikleri değerlendirilmiş, böylece blog kullanımının yabancı dil olarak Türkçe öğretimine etkisi araştırılmıştır. Betimsel analiz yöntemleri kullanılarak ulaşılan sonuçlar, öğrenciler için yeni bir öğrenme biçimi olan blogların eğlenceli ve etkileşimli bir öğrenme ortamı hazırlayarak öğrenmeye karşı motivasyonu artırdığı yönündedir. Ayrıca, geleneksel öğrenme yöntemleri ile karşılaştırıldığında, güncel ve ilgi çekici içeriğe sahip olan blogların derse olan katılımı ve iletişimi arttığı yönündeki sonuçlar, blogların içeriğinin diğer beceri düzeylerini de kapsayacak şekilde geliştirilmesi ve sınıf içi uygulamalarının da araştırılması ihtiyacını ortaya koymuştur.
Yabancılara Türkçe öğretimi Web 2.0 araçları blog sınıf dışı etkileşim tasarım tabanlı araştırma
As it promotes communication and interaction, the use of Web 2.0 tools has gradually increased in modern education system where technological capability is discussed as one of the basic language skills. This study has been conducted to investigate the effects of blogs on teaching Turkish as a foreign language, when designed as an out-of-class learning environment. In the light of the principles of blended learning, a blog page was created by the researcher and it was aimed to revise and improve the material based on the participants’ feedback. The implementation process of the study lasted six weeks and was conducted with the participation of 24 university students who are learning Turkish as a foreign language in B2 proficiency level. In order to investigate the effects of blog use on teaching Turkish as a foreign language, semi-structured interviews were held with seven students and two instructors, who were randomly selected after the implementation process, and they were asked to evaluate the scope and method of the study, activity types and the content and technical features of the blog site. The qualitative results of the study showed that blogs, as a new learning model for students, improve motivation for learning by preparing an enjoyable and interactive learning environment. When compared with traditional learning methods, the results also showed that blogs have up-to-date and interesting content, and therefore they increase participation and communication among students. These findings suggest the need for further research on developing blog content considering other proficiency levels and exploring the implementation of blogs in class environments.
Teaching Turkish to foreigners Web 2.0 tools blog out-of-class interaction design based research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 39 |
Selcuk University Journal of Faculty of Letters will start accepting articles for 2025 issues on Dergipark as of September 15, 2024.