Amaç: Bu çalışmanın amacı Marmara Üniversitesi 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin
almış oldukları eğitimler sonucunda dijital radyografi ve Konik Işınlı
Bilgisayarlı Tomografi (KIBT) hakkındaki bilgi düzeylerinin ve tutumlarının
değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmaya diş hekimliği 4. ve 5. sınıf öğrencileri dahil edildi.
Katılımcılara, dental radyolojik tetkiklerle ilgili temel bilgilerin sorulduğu
11'i çoktan seçmeli, 8'i iki seçimli (Doğru ya da Yanlış) sorulardan oluşan bir
anket uygulanmıştır.
Bulgular: 4. ve 5. sınıflar arasında “KIBT hakkında bilgiyi hangi kaynak ya da
kaynaklardan edindiniz?”, “KIBT’ı yakın
gelecekte rutin diş hekimliği uygulamalarında ne ölçüde kullanılacağını
düşünüyorsunuz?”, “Gelecekteki klinik yaşamında hangi vakalarda KIBT
kullanımını tercih edersin?”, “Gelecekteki profesyonel klinik yaşamında KIBT
kullanımını tercih eder misin?”, “Size göre diş hekimliği eğitiminin hangi
yılında KIBT üzerine eğitimi verilmelidir ?” sorularına verilen yanıtlar
arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç: 5. sınıfların almış oldukları bir senelik fazla tecrübe, ders ve
seminerlere katılımlarındaki yüksek oran nedeniyle KIBT hakkında daha fazla
bilgi ve aynı zamanda daha pozitif bir yaklaşımları olduğu görülmüştür. 4.
sınıfların da bilgi düzeylerinin yükseltilebilmesi ve KIBT hakkında daha doğru
bilgiye ulaşabilmeleri amacıyla fakültedeki derslerinde bu konular hakkında ek
dersler verilebilir ve aynı zamanda bilgi düzeylerini arttırmaları amacıyla
seminerlere katılımlar teşvik edilebilir.
ANAHTAR KELİMELER
Konik Işınlı Bilgisayarlı Tomografi
(KIBT), Dijital Radyografi
Konik Işınlı Bilgisayarlı Tomografi (KIBT) Dijital Radyografi
Background: The aim of this
study is to evaluate the level of knowledge and attitudes about digital
radiography and Cone Beam Computed Tomography (CBCT) of Marmara University 4th
and 5th grade students as a result of their education.
Methods: In our study, a questionnaire
consisting of 16 questions was applied to 100 4th and 100 5th grade students
totally 200 students who are educated in Marmara University Faculty of
Dentistry. Besides the knowledge level of the students, their attitudes were
evaluated.
Results: In our study, there was
statistically significant difference between the responses given to “What
source or sources do you know about CBCT?”, “How much do you think CBCT will be used in routine dental practice in
the near future?”, “In which cases do you prefer to use CBCT in your future
clinical life?”, “Would you prefer to use CBCT in your future professional
clinical life?”, “According to you, in what year of dental training should CBCT
be taught?” between 4th and 5th grade students (p<0.05).
Conclusion: It seems that
their 5th grade had more information about CBCT and more positive attitudes at
the same time due to the high rate of their participation in one year of
experience, courses and seminars. Additional classes can be given on these
subjects in the classes at the faculties and at the same time participation in
the seminars can be encouraged in order to increase the knowledge level of the
4th grade and to get more accurate information about CBCT.
KEYWORDS
Cone Beam Computed
Tomography, Digital Radiography
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.