Amaç: Bu
çalışmanın amacı, maksillofasiyal bölgede görülen anatomik yapıların Konik
Işınlı Bilgisayarlı Tomografi (KIBT) görüntülerinin 4. ve 5. sınıf öğrencileri
arasından seçilen iki grup arasındaki bilinirliklerinin değerlendirmesini
yapmak ve KIBT’taki anatomik noktalar hakkında bilgi vermektir.
Gereç ve Yöntem: Eskişehir
Osmangazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesindeki Ağız, Diş ve Çene Radyoloji
stajını almış 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinden toplam 56 öğrencisinin katılımıyla
gerçekleştirilen bu çalışma, 2017 yılının Nisan ayında yapılmıştır. Bu
çalışmada, diş hekimliği radyolojisinde önemli yere sahip olan 36 farklı
anatomik yapı rakamlarla işaretlenerek öğrencilere sorulmuş ve diş hekimliği
öğrencilerinin doğru cevap verme sayılarına göre veriler kaydedilmiştir.
Bulgular: Çalışmamızda
doğru cevaplama oranlarını karşılaştırdığımızda 4. sınıf öğrencilerinden oluşan
grubun sadece 5 tane (Crista Galli, Farinks, Kondiler Proçes, İnferior
Mandibular Kanal, Maksiller İnsiziv Kanal) anatomik yapıda daha iyi olduğu,
diğer 31 tane anatomik yapıda ise; 5. sınıf öğrencilerinden oluşan grubun daha
yüksek doğru cevaplama oranına sahip olduğu görülmüştür.
Sonuç: Anatomik
yapıların KIBT’ta nasıl göründüğünü bilmek hata yapma oranımızı en aza
indirmektedir. Diş hekimliği öğrencilerine Ağız, Diş ve Çene Radyoloji stajında
KIBT eğitimi verilmesi diş hekimlerinin KIBT’ı daha etkin bir şekilde
kullanmalarını sağlayabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.