Amaç: Çalışmamızın amacı
Alanya bölgesindeki ilkokul öğretmenlerinin travmatik diş yaralanmasında acil
durum yönetimi konusunda bilgi düzeylerini belirlemek ve bilgilendirici
broşürün etkinliğini değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntemler: Bu çalışmaya, Alanya’da
görev yapmakta olan 250 ilkokul öğretmeni katılmıştır. Demografik bilgiler ve
travmatik diş yaralanmalarında acil durum yönetimi ile ilgili sorulardan oluşan
anket formları dağıtılarak öğretmenlerin yanıtlamaları istenmiştir. Anketler
cevaplandıktan sonra, öğretmenlere tarafımızca hazırlanmış diş yaralanmalarında
acil durum yönetimi hakkında bilgiler içeren broşürler dağıtılmıştır. İki hafta
sonra aynı öğretmenler anketleri yeniden cevaplamışlardır.
Bulgular: Çalışmaya katılan 250 öğretmenin 235’i her iki anketi
de eksiksiz cevaplamıştır. Ankette bulunan 9 bilgi sorusuna öğretmenlerin verdiği her doğru cevap 1 puan ve her yanlış
cevap 0 puan olarak değerlendirilmiştir. İlk yapılan anketlerde öğretmenlerin ortalama doğru cevap puanları 4.74
iken bilgilendirme broşürü sonrasında yapılan anketlerde öğretmenlerin ortalama
doğru cevap puanları 7.89’a çıkmıştır ve iki puan arasında istatistiksel olarak
anlamlı derecede fark vardır (p<0.0001).
Sonuçlar: Çalışmamızdan elde
edilen veriler öğretmenlerin travmatik diş yaralanmaları konusundaki bilgi
düzeylerinin yeterli olmadığını göstermektedir. Dental travmaların okullarda
çok sık görülmesi sebebiyle öğretmenlerin acil durum yönetimi hakkında daha
fazla bilgi sahibi olması gerekmektedir. Travmatik diş yaralanmalarında
öğretmenlerin acil durum yönetimi konusunda bilgi düzeylerinin artırılması için
bilgilendirici broşür kullanımı faydalı olabilir.
Anahtar Kelimeler: diş yaralanmaları,
anket, öğretmen, broşür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.