Amaç: Bu çalışmanın amacı, çocuklarda ağız bakımı konusunda YouTube videolarınının içeriğini incelemek ve ebeveynlere bilgi sağlama açısından yararlılığını değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntemler: YouTube'da “Çocuk diş fırçalama” anahtar kelimeleri kullanılarak ilk 100 video değerlendirildi. Video süresi, yüklenme tarihinden günümüze geçen süre, toplam görüntüleme sayısı, beğenme sayısı, beğenmeme sayısı kayıt edildi. Ayrıca videoların etkileşim indeksi ve izlenme oranı da hesaplandı. Bir çocuk diş hekimi tarafından dahil edilen videoların içerikleri değerlendirdi.
Bulgular: Dahil edilen 33 videoların çoğunda (% 78.8) bilgiyi veren kişi diş hekimiydi. Videoların % 48.5’i az faydalı, % 45.5’i orta derecede faydalı bulunurken yalnızca % 6,1’i çok faydalı bulunmuştur. Videoların çoğunda diş fırçalama sırasında ebeveyn gözetiminin (% 75.8) önemi vurgulanırken, yalnızca % 3’ünde diş ipi kullanımının gerekliliği vurgulanmıştır.
Sonuç: YouTube videolarının ebeveyn eğitimi için faydalı bir kaynak olarak kullanılabilmesi için diş hekimleri tarafından ağız sağlığı rehberlerine uygun içerik üretilmesine ihtiyaç vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Diş Hekimliği |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Selcuk Dental Journal Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.