In this study, some microbiologic characteristics [TAMB (Total Aerobic Mesophilic Bacteria) count, coliform bacteria count, Staphylococcus aureus count, mold and yeast counts] of total 48 branded and non-branded sausage to be marketed in Konya were determined. TAMB counts were 1x107cfu/g-6.8x106cfu/g, coliform bacteria counts were 3.0x101cfu/g-1.4x103cfu/g, mold and yeast counts were 1.0x101cfu/g-1.1x101cfu/g, S. aureus counts were 2.6x103cfu/g-2.7x102cfu/g respectively in branded and non-branded sausage specimens. Results were analized with Students’ t test and Mann- Whitney U tests. Coliform bacteria and S. aureus counts were statistically different between branded and non-branded sausage specimens (p<0.05). Statistical difference concerning TAMB counts, mold and yeast counts between branded and non-branded sausage was not different (p>0.05). Branded sausages, although partially meeting quality requirements, must be supported with know-how and technology to increase quality. Non-branded sausages, on the other hand, are potentially dangerous to public health and cause deceivement of consumers.
Bu çalışmada, Konya ilinde tüketime sunulan markalı ve markasız toplam 48 sucuk örneğinin bazı mikrobiyolojik karakterleri [TAMB (Toplam Aerobik Mezofilik Bakteri) sayımı, koliform bakteri sayımı, Staphylococcus aureus, küf ve maya sayımı] incelendi. Markalı ve markasız sucuk örneklerinde sırayla; TAMB sayısı 1x107cfu/g-6.8x106cfu/g, koliform bakteri sayısı 3.0x101cfu/g-1.4x103cfu/g, küf ve maya sayısı 1.0x101cfu/g-1.1x101cfu/g, S. aureus sayısı 2.6x103cfu/g-2.7x102cfu/g olarak tespit edilmiştir. Sonuçlar istatiksel olarak Students’ t test ve Mann- Whitney U test ile analiz edilmiştir. Koliform bakteri ve S.aureus sayıları markalı ve markasız sucuk örnekleri arasında istatistiki fark bulunmuştur (p>0.05). Markalı ve markasız sucuklar arasında küf ve maya sayıları ile TAMB sayıları arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark gözlenmemiştir (p<0.05). Kısmen kalite gereksinimi ile karşılmasına rağmen, markalı sucukların kalitesinin artırılması için teknoloji ve teknik becerilerle desteklenilmelidir. Diğer yandan markasız sucuklar halk sağlı açısında potansiyel bir tehlike olmakla birlikte tüketicilerin adatılmasına neden olmaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği, Toprak Bilimi ve Ekolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 20 Sayı: 40 |
Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.