In this research, breaking efficiency at static and dynamic states of four-wheeled trailer of three tons, which is produced in Konya region, was determined. In the experiments, at 10, 15 and 20 km h-1 forward speeds and empty, 50 % loaded, full loaded and 150 % loaded conditions were worked. While it increases of the trailer mass, breaking acceleration of the combination decreases. As a result of experiment, it was found that, breaking acceleration of trailer for each combination remained below 2.5 m s-2 which is the value suggested by TSE.
Agricultural trailers over-run brake breaking efficiency breaking acceleration
Bu çalışmada, Konya Bölgesi’nde imal edilen, 3 tonluk, iki dingilli, çarpma frenli bir tarım arabasının statik ve dinamik durumda frenleme etkinliği belirlenmiştir. Denemeler 10, 15 ve 20 km/h ilerleme hızlarında ve tarım arabasının boş, % 50 dolu, tam dolu ve % 150 dolu durumunda yapılmıştır.
Tarım arabasının kütlesi artıkça kombinasyonun frenleme ivmesi azalmaktadır. Denemeler sonucunda, tarım arabasının frenleme ivmesi, her bir kombinasyon için TSE tarafından önerilen 2.5 m/s2 değerinin altında kalmıştır.
Tarım arabası çarpma fren frenleme etkinliği frenleme ivmesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 25 Sayı: 3 |
Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.