Genel olarak traktörler Nebraska üniversitesi ve O.E.C.D. kodlarına göre test edilirler. Bu testlerde esas olarak kuyruk mili ekim performansı belirlenmektedir. Tork rezervi, kuyruk mili performans denemelerinden elde edilmektedir. Tork rezervi maksimum torkla, maksimum motor devrindeki tork arasındaki fark tanımlar ve genellikle % ile ifade edilir. Büyük tork rezervleri; traktörün, ani ve asin yüklenmelerde durmaksızın
hareket etmesi bakımından arzu edilir ve bu özellikle motor konstrüksiyonu ile ilgilidir. Bu alışmada, materyal olarak alan yerli yapım traktörlerde tork rezervinin % 8.6 ile % 24 arasında değiştiği bulunmuştur.
Generally, tractors are tested according to the University of Nebraska and O.E.C.D. test code. Thus tests, mainly power take-off and drawbar performance contain. Torque reserve which is obtained from power takeoff performance, is defined as the difference peak torque and torque at governor's maximum. Usually, torque reserve is stated as a percentage. A large torque reserve is desirable so that the tractor can continue to run without stalling if a torque overload is suddenly placed on the engine and this properties is relation with construction of engine. In this study, torque reserve changed from 8.6 % to 24% in Turkish made tractor.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tarım Makineleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 1991 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 1990 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1991 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Selcuk Journal of Agriculture and Food Sciences Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.