Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Muhasebe Alanında Lisansüstü Eğitim Veren Öğretim Üyelerinin Öğrenci İntihallerine İlişkin Algı ve Tutumları

Yıl 2022, , 459 - 474, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1147350

Öz

Etik ihlallerden biri olan ve özellikle öğrenciler arasında sıklıkla rastlanılan bir durum olan intihal kavramı Türk Dil Kurumunun Genel Türkçe Sözlüğü’nde; “başkalarının yazılarından bölümler, dizeler alıp kendisininmiş gibi gösterme veya başkalarının konularını benimseyip değişik bir biçimde anlatma” olarak tanımlanmıştır. İntihale sebebiyet veren pek çok durum bulunmaktadır. İntihalin farklı türleri ve bir kişinin intihal yapabileceği farklı yollar vardır. Literatürde genellikle öğrenci intihaline yönelik araştırmalar öğrenci algılarına dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Öğretim üyelerinin intihal algılarını tespit etmeye yönelik çalışmalar ise sayıca daha azdır. Bu çalışmanın amacı; Türkiye’nin farklı üniversitelerinde muhasebe alanında lisansüstü eğitim veren öğretim üyelerinin öğrenci intihallerine yönelik algılarını ve tutumlarını incelemektir. Bu araştırma, muhasebe alanında lisansüstü eğitim veren öğretim üyelerinin öğrenci intihaline yönelik algılarının ve tutumlarının incelenmesi, bu intihal sorunuyla mücadelede ele alınması gereken bazı noktalara dikkat çekecek olması ve öğrenci intihalini önlemeye yönelik olası çözüm önerilerini sunmayı hedeflemesi açısından önem arz etmektedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir ve elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Alkan, Gönül (2014). “Türkiye’de Muhasebe Alanında Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma (1984-2012)”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (61), s.41-52.
  • Altınay Tarakçıoğlu, Ayşenur (2016). Bölüm Adı: Lisansüstü Düzeyde Muhasebe Eğitimi (s.157-195). Kitap Adı: Türkiye’de Muhasebe Eğitimi (Editör: Doç. Dr. Ahmet Gökgöz), Ekin Yayınevi, Bursa.
  • Büyüköztürk, Şener, Çokluk, Ömay ve Köklü, Nilgün (2018). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Pegem Akademi, Ankara.
  • Cavlak, Hakan, Cebeci, Yasin, Güneş, Necati ve Tan, Ömer Faruk (2021). “Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019)”. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (89), s.75-100.
  • Chávez, Dennis Arias, Zumarán, Julio E Postigo, Condori, Klinge Villalba ve Quispe, Teresa Ramos (2020). “Behaviors and Perception About Academic Plagiarism In Students Of Four Unıversities In The City Of Arequipa, Peru”. Humanities & Social Sciences Reviews, 8(1), s.618-623.
  • Darmayanti, K. S. D., Santosa, M. H. ve Kusuma, I. P. I. (2018). “University Students’ Perception toward Plagiarism”. Language and Education Journal Undiksha, 1(1), s.13-20.
  • Demirkan, Şefika (2001). “Muhasebe Eğitim Yöntemleri”, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (Muhasebe Eğitiminde Yeni Ufuklar), 23-27 Mayıs 2001, Antalya.
  • Deniz, Ünal (2020). “Eğitim Fakültesi Öğretim Üyelerinin Öğrenci İntihaline İlişkin Görüşleri”. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), s.193-204.
  • DeVoss, Dànielle ve Rosati, Annette C. (2002). “"It Wasn’t me, Was it?" Plagiarism and the Web”. Computers and Composition, 19(2), s.191-203.
  • Dinler, Zeynel (2016). Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar. Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Diaz, Juan C. Torres, Duart, Josep M., Carrión, Pablo V. Torres ve Gutierrez, Isidro Marín (2021). “Plagiarism and use of technology by high school students”. Campus Virtuales, 10(2), s.175-184.
  • Dumitrina, Nechita Olivia, Casanovas, Montserrat ve Capdevila, Yolanda (2019). “Academic Writing and the Internet: Cyber-Plagiarism amongst University Students”. Journal of New Approaches in Educational Research, 8(2), s.112-125.
  • Elshafei, Hanaa A. ve Jahangir, Tamanna M. (2020). “Factors affecting plagiarism among students at Jazan University”. Bulletin of the National Research Centre, 44(71), s.1-5.
  • Erkuş, Adnan (2011). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
  • Ersoy, Ali ve Özden, Muhammet (2011). “Öğretmen Adaylarının Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmalarında Öğretim Elemanının Rolüne İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online, 10(2), s.608-619.
  • Fatimah ve Wulandari, Istiqomah (2018). “Perception of Plagiarism among Students of Higher Education in Indonesia”. Alphabet, 01(01), s.30-40.
  • Fish, Reva ve Hura, Gerri (2013). “Students’ perceptions of plagiarism”. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 13(5), s.33-45.
  • Fishman, Teddi (2009). ““We know it when we see it” is not good enough: toward a standard definition of plagiarism that transcends theft, fraud, and copyright”. 4th Asia Pacific Conference on Educational Integrity (4APCEI), 28–30 September 2009, University of Wollongong NSW Australia, s.1-5.
  • Freedman, Morris (1998). “Don't Blame the Internet for Plagiarism”, Education Week, 18(14), s.36-40.
  • George, Darren ve Mallery, Paul (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update, Pearson. Boston.
  • Gottardello, Debora, Pàmıes, Maria Del Mar, Valverde, Mireia (2017). “Professors’ perceptions of university students’ plagiarism: A literature review”. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, (39), DOI: https://Dx.Doi.Org/10.1344/Bid2017.39.11.
  • Gökçen, Gürbüz (1998). “Uygulamacıların Muhasebe Eğitiminden Beklentileri”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (9), s.43-50.
  • Güriş, Selahattin ve Astar, Melek (2015). Bilimsel Araştırmalarda SPSS İle İstatistik. Der Yayınları, İstanbul.
  • Howard, Rebecca Moore (1992). “A Plagiarism Pentimento”. Journal of Teaching Writing, 11(2), s.233-245.
  • Kalaycı, Şeref (Ed.) (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kayaoğlu, M. Naci, Erbay, Şakire, Flitner, Cristina ve Saltaş, Doğan (2015). “Examining students’ perceptions of plagiarism: A cross-cultural study at tertiary level”. Journal of Further and Higher Education, s.1-24. DOI: 10.1080/0309877X.2015.1014320.
  • Khoii, Roya ve Atefi, Mahsa (2019). “Perceptions of Plagiarism in Academic Settings: Are University Students and Professors in the same Boat?”, Literacy Information and Computer Education Journal (LICEJ), 10(3), s.3232-3237.
  • Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, (20.04.2016 tarih ve 29690 sayılı). https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5, Erişim Tarihi: 04.05.2022.
  • Malik, Muhammad Abid, Mahroof, Ameema ve Ashraf, Muhammad Azeem (2021). “Online University Students’ Perceptions on the Awareness of, Reasons for, and Solutions to Plagiarism in Higher Education: The Development of the AS&P Model to Combat Plagiarism”. Applied Sciences, 11, 12055, s.1-14. https://doi.org/10.3390/app112412055.
  • Muluk, Safrul, Habiburrahim ve Safrul, Muhammad Safwan (2021). “EFL Students’ Perception On Plagiarism In Higher Education: Triggering Factors and Avoiding Strategies”. Jurnal Ilmiah Didaktika, 22(1), s.20-36.
  • Nabee, Sumayah Goolam, Mageto, Joash ve Pisa, Noleen (2020). “Investigating Predictors of Academic Plagiarism among University Students”. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(12), s.264-280.
  • Nagi, Kuldeep ve John, Varughese K. (2021). “A Study Of Attitude Towards Plagiarism Among Thai University Students”. European Journal of Foreign Language Teaching, 5(4), s.21-35.
  • Park, Chris (2003). “In other (people’s) words: Plagiarism by university students-literature and lessons”. Assessment and Evaluation in Higher Education, 28(5), s.471-488.
  • Perry, Bob (2010). “Exploring Academic Misconduct: Some Insights Into Student Behaviour”. Active Learning in Higher Education, 11(2), s.97-108.
  • Sastroasmoro, Sudigdo (2007). “Beberapa Catatan tentang Plagiarism”. Majalah Kedokteran Indonesia, 57(8), 239-244.
  • Tabachnick, Barbara G. ve Fidell, Linda S. (2013). Using Multivariate Statistics. Pearson, Boston.
  • TDK (2011). Türkçe Sözlük. TDK Yayınları, Ankara.
  • Tekşen, Ömer, Tekin, Muzaffer ve Gençtürk, Mehmet (2010). Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (46), s.100-112.
  • Topçu, Kevser ve Gürer, Havva Hidayet (2019). “Üniversite Öğrencilerinin İntihal Algısı”. Muhasebe Enstitüsü Dergisi, 61, s.83-91.
  • Tosunoğlu, Büşra ve Cengiz, Selim (2020). “Türkiye’de Muhasebe Eğitimi: Lisans Müfredatının İncelenmesi ve Gelişmeler Kapsamında Değerlendirilmesi”. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi (JEBPIR), 6(2), s.194-214.
  • Tran, Minh Ngoc, Hogg, Linda ve Marshall, Stephen (2022). “Understanding postgraduate students’ perceptions of plagiarism: a case study of Vietnamese and local students in New Zealand”. International Journal for Educational Integrity, 18(3), s.1-21.
  • Türegün, Nida ve Kaya, Can Tansel (2019). “Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 9(2), s.335-341.
  • Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) (2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.
  • Uzun, Erman, Karakuş, Türkan, Kurşun, Engin ve Karaaslan, Hasan (2007). “Öğrenci Gözüyle “Aşırma” (İntihal): Neden ve Çözüm Önerileri”. Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 31 Ocak-2 Şubat 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Ünal, Yurdagül ve Özenç Uçak, Nazan (2017). “Farklı Eğitim ve Kültürlerdeki Üniversite Öğrencilerinin İntihale İlişkin Görüş ve Davranışları”, Edebiyat Fakültesi Dergisi, 34(1), s.177-194.
  • Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx, Erişim Tarihi: 06.05.2022.

Perceptions and Attitudes Of The Academicians, Who Lecture Post-Graduate Accounting Courses, Against The Plagiarism Of The Students

Yıl 2022, , 459 - 474, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1147350

Öz

The plagiarism term, which is one of the types of ethical violations and also widespread among the students, is described in General Turkish Dictionary of Turkish Language Institution as writing some chapters or sentences from any other works without referring to them, or claiming that those ideas are belong to himself or herself. There are many situations that create plagiarism. There are different types of plagiarism, and different ways in which a person may plagiarize. Researches towards students' plagiarism in literature have always been performed based on the students' perceptions. However, the researches on the plagiarism perceptions of the academicians are rather low. This study aims to investigate the perceptions and attitudes of the academicians who give post-graduate lectures in the field of accounting in various universities in Turkey, against the students' plagiarism. This study plays a significant role emphasising on the perception and attitude of the academicians who give post-graduate lectures in the field of accounting submitting possible solutions for struggling with plagiarism, and avoiding the students from plagiarism. In this study, the questionnaire method was used as a data collection tool. The data obtained through the study were analysed by means of the SPSS pocket program, and the results were interpretated.

Kaynakça

  • Alkan, Gönül (2014). “Türkiye’de Muhasebe Alanında Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma (1984-2012)”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (61), s.41-52.
  • Altınay Tarakçıoğlu, Ayşenur (2016). Bölüm Adı: Lisansüstü Düzeyde Muhasebe Eğitimi (s.157-195). Kitap Adı: Türkiye’de Muhasebe Eğitimi (Editör: Doç. Dr. Ahmet Gökgöz), Ekin Yayınevi, Bursa.
  • Büyüköztürk, Şener, Çokluk, Ömay ve Köklü, Nilgün (2018). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Pegem Akademi, Ankara.
  • Cavlak, Hakan, Cebeci, Yasin, Güneş, Necati ve Tan, Ömer Faruk (2021). “Muhasebe Eğitimi İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Analizi (1991-2019)”. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (89), s.75-100.
  • Chávez, Dennis Arias, Zumarán, Julio E Postigo, Condori, Klinge Villalba ve Quispe, Teresa Ramos (2020). “Behaviors and Perception About Academic Plagiarism In Students Of Four Unıversities In The City Of Arequipa, Peru”. Humanities & Social Sciences Reviews, 8(1), s.618-623.
  • Darmayanti, K. S. D., Santosa, M. H. ve Kusuma, I. P. I. (2018). “University Students’ Perception toward Plagiarism”. Language and Education Journal Undiksha, 1(1), s.13-20.
  • Demirkan, Şefika (2001). “Muhasebe Eğitim Yöntemleri”, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu (Muhasebe Eğitiminde Yeni Ufuklar), 23-27 Mayıs 2001, Antalya.
  • Deniz, Ünal (2020). “Eğitim Fakültesi Öğretim Üyelerinin Öğrenci İntihaline İlişkin Görüşleri”. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), s.193-204.
  • DeVoss, Dànielle ve Rosati, Annette C. (2002). “"It Wasn’t me, Was it?" Plagiarism and the Web”. Computers and Composition, 19(2), s.191-203.
  • Dinler, Zeynel (2016). Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar. Ekin Kitabevi, Bursa.
  • Diaz, Juan C. Torres, Duart, Josep M., Carrión, Pablo V. Torres ve Gutierrez, Isidro Marín (2021). “Plagiarism and use of technology by high school students”. Campus Virtuales, 10(2), s.175-184.
  • Dumitrina, Nechita Olivia, Casanovas, Montserrat ve Capdevila, Yolanda (2019). “Academic Writing and the Internet: Cyber-Plagiarism amongst University Students”. Journal of New Approaches in Educational Research, 8(2), s.112-125.
  • Elshafei, Hanaa A. ve Jahangir, Tamanna M. (2020). “Factors affecting plagiarism among students at Jazan University”. Bulletin of the National Research Centre, 44(71), s.1-5.
  • Erkuş, Adnan (2011). Davranış Bilimleri İçin Bilimsel Araştırma Süreci. Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
  • Ersoy, Ali ve Özden, Muhammet (2011). “Öğretmen Adaylarının Ödevlerinde İnternetten İntihal Yapmalarında Öğretim Elemanının Rolüne İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online, 10(2), s.608-619.
  • Fatimah ve Wulandari, Istiqomah (2018). “Perception of Plagiarism among Students of Higher Education in Indonesia”. Alphabet, 01(01), s.30-40.
  • Fish, Reva ve Hura, Gerri (2013). “Students’ perceptions of plagiarism”. Journal of the Scholarship of Teaching and Learning, 13(5), s.33-45.
  • Fishman, Teddi (2009). ““We know it when we see it” is not good enough: toward a standard definition of plagiarism that transcends theft, fraud, and copyright”. 4th Asia Pacific Conference on Educational Integrity (4APCEI), 28–30 September 2009, University of Wollongong NSW Australia, s.1-5.
  • Freedman, Morris (1998). “Don't Blame the Internet for Plagiarism”, Education Week, 18(14), s.36-40.
  • George, Darren ve Mallery, Paul (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 17.0 update, Pearson. Boston.
  • Gottardello, Debora, Pàmıes, Maria Del Mar, Valverde, Mireia (2017). “Professors’ perceptions of university students’ plagiarism: A literature review”. BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, (39), DOI: https://Dx.Doi.Org/10.1344/Bid2017.39.11.
  • Gökçen, Gürbüz (1998). “Uygulamacıların Muhasebe Eğitiminden Beklentileri”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, (9), s.43-50.
  • Güriş, Selahattin ve Astar, Melek (2015). Bilimsel Araştırmalarda SPSS İle İstatistik. Der Yayınları, İstanbul.
  • Howard, Rebecca Moore (1992). “A Plagiarism Pentimento”. Journal of Teaching Writing, 11(2), s.233-245.
  • Kalaycı, Şeref (Ed.) (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kayaoğlu, M. Naci, Erbay, Şakire, Flitner, Cristina ve Saltaş, Doğan (2015). “Examining students’ perceptions of plagiarism: A cross-cultural study at tertiary level”. Journal of Further and Higher Education, s.1-24. DOI: 10.1080/0309877X.2015.1014320.
  • Khoii, Roya ve Atefi, Mahsa (2019). “Perceptions of Plagiarism in Academic Settings: Are University Students and Professors in the same Boat?”, Literacy Information and Computer Education Journal (LICEJ), 10(3), s.3232-3237.
  • Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği, (20.04.2016 tarih ve 29690 sayılı). https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=21510&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5, Erişim Tarihi: 04.05.2022.
  • Malik, Muhammad Abid, Mahroof, Ameema ve Ashraf, Muhammad Azeem (2021). “Online University Students’ Perceptions on the Awareness of, Reasons for, and Solutions to Plagiarism in Higher Education: The Development of the AS&P Model to Combat Plagiarism”. Applied Sciences, 11, 12055, s.1-14. https://doi.org/10.3390/app112412055.
  • Muluk, Safrul, Habiburrahim ve Safrul, Muhammad Safwan (2021). “EFL Students’ Perception On Plagiarism In Higher Education: Triggering Factors and Avoiding Strategies”. Jurnal Ilmiah Didaktika, 22(1), s.20-36.
  • Nabee, Sumayah Goolam, Mageto, Joash ve Pisa, Noleen (2020). “Investigating Predictors of Academic Plagiarism among University Students”. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 19(12), s.264-280.
  • Nagi, Kuldeep ve John, Varughese K. (2021). “A Study Of Attitude Towards Plagiarism Among Thai University Students”. European Journal of Foreign Language Teaching, 5(4), s.21-35.
  • Park, Chris (2003). “In other (people’s) words: Plagiarism by university students-literature and lessons”. Assessment and Evaluation in Higher Education, 28(5), s.471-488.
  • Perry, Bob (2010). “Exploring Academic Misconduct: Some Insights Into Student Behaviour”. Active Learning in Higher Education, 11(2), s.97-108.
  • Sastroasmoro, Sudigdo (2007). “Beberapa Catatan tentang Plagiarism”. Majalah Kedokteran Indonesia, 57(8), 239-244.
  • Tabachnick, Barbara G. ve Fidell, Linda S. (2013). Using Multivariate Statistics. Pearson, Boston.
  • TDK (2011). Türkçe Sözlük. TDK Yayınları, Ankara.
  • Tekşen, Ömer, Tekin, Muzaffer ve Gençtürk, Mehmet (2010). Muhasebe Eğitiminin Değerlendirilmesi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksekokulları Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, (46), s.100-112.
  • Topçu, Kevser ve Gürer, Havva Hidayet (2019). “Üniversite Öğrencilerinin İntihal Algısı”. Muhasebe Enstitüsü Dergisi, 61, s.83-91.
  • Tosunoğlu, Büşra ve Cengiz, Selim (2020). “Türkiye’de Muhasebe Eğitimi: Lisans Müfredatının İncelenmesi ve Gelişmeler Kapsamında Değerlendirilmesi”. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi (JEBPIR), 6(2), s.194-214.
  • Tran, Minh Ngoc, Hogg, Linda ve Marshall, Stephen (2022). “Understanding postgraduate students’ perceptions of plagiarism: a case study of Vietnamese and local students in New Zealand”. International Journal for Educational Integrity, 18(3), s.1-21.
  • Türegün, Nida ve Kaya, Can Tansel (2019). “Küreselleşmenin Türkiye’deki Yükseköğretim ve Muhasebe Eğitimi Üzerindeki Etkileri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 9(2), s.335-341.
  • Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) (2002). Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.
  • Uzun, Erman, Karakuş, Türkan, Kurşun, Engin ve Karaaslan, Hasan (2007). “Öğrenci Gözüyle “Aşırma” (İntihal): Neden ve Çözüm Önerileri”. Akademik Bilişim’07 - IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 31 Ocak-2 Şubat 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya.
  • Ünal, Yurdagül ve Özenç Uçak, Nazan (2017). “Farklı Eğitim ve Kültürlerdeki Üniversite Öğrencilerinin İntihale İlişkin Görüş ve Davranışları”, Edebiyat Fakültesi Dergisi, 34(1), s.177-194.
  • Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi, https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx, Erişim Tarihi: 06.05.2022.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Temelli 0000-0001-7436-5289

Recep Güneş Bu kişi benim 0000-0002-8007-8697

Yayımlanma Tarihi 22 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Temelli, F., & Güneş, R. (2022). Muhasebe Alanında Lisansüstü Eğitim Veren Öğretim Üyelerinin Öğrenci İntihallerine İlişkin Algı ve Tutumları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(Özel Sayı), 459-474. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1147350

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.