Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İşveren Markası Yönetiminin Çalışan Deneyimi Bağlamında Değerlendirilmesi: İK Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2024, , 294 - 307, 30.04.2024
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1442352

Öz

İşveren markalaşmasının önemi gün geçtikçe artmaktadır. Şirketler arası yetenek savaşlarının olduğu bu dönemde markalaşmanın sadece ürün veya hizmet açısından değil işveren açısından da ele alınması önem teşkil etmektedir. Hem mevcut çalışanlar hem de potansiyel adaylar, kurumlarının etkinliği ve kendilerine sağlayacağı faydaları göz önünde bulundurmaktadır. Bu yüzden, çalışanların faydasına yönelik yapılacak her faaliyetin ve yaşatılan her deneyimin işveren markalaşmasına olumlu etkileri olmaktadır. Bu durum çalışanların bağlılığına ve motivasyonuna olumlu şekilde etki ettiği gibi potansiyel adayların da işletmeleri tercih etmelerine sebebiyet vermektedir. Rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı ve vasıflı personelin önemli olduğu günümüzde çalışanların işletme ve işveren tercihini etkileyen bazı etkenlerinin olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı insan kaynakları yöneticilerinin işveren markası uygulamalarına yönelik görüşlerini çalışan deneyimi bağlamında ele alarak ortaya koymaktır. Alan yazında işveren markası yönetiminin çalışan deneyimine yönelik bir çalışmaya rastlanılmamasından ötürü bu çalışmanın literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma deseni olarak fenomenolojik desen kullanılmıştır Araştırmanın çalışma grubunu Mersin ve Adana illerinde faaliyet gösteren ve insan kaynakları derneklerinde yer alan 8 insan kaynakları yöneticisi oluşturmaktadır. Katılımcılara e-görüşme yöntemi kullanılarak e-mail yoluyla ulaşılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Literatür taraması sonucunda işveren markasının üç alt boyutundan oluşturulan sorulara verilen cevapların analizine göre insan kaynakları yöneticilerinin işveren markası boyutlarından fonksiyonel ve ekonomik boyutlara yönelik algı düzeylerinin yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Psikolojik boyutta yer alan sosyal sorumluluk ile ilgili farkındalık ve algı düzeylerinin ise düşük olduğu sonucuna varılmıştır.

Etik Beyan

Çalışma için Mersin Üniversitesi'nden Etik Kurul raporu alınmış ve eklenmiştir.

Kaynakça

  • Akdöl, B., & Kale, M. S. (2023). Kurumsal İtibarın İşveren Marka Çekiciliği Üzerine Etkisi: Bilişim Sektöründe Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 15(3), 2011-2027.
  • Aldousari, A. A., Robertson, A., Yajid, M. S. A., & Ahmed, Z. U. (2017). Impact of employer branding on organization's performance. Journal of transnational management, 22(3), 153-170. https://doi.org/10.1080/15475778.2017.1335125
  • Ambler, T., & Barrow, S. (1996). The Employer Brand. Journal of Brand Management, 4(3), 185-206. https://doi.org/10.1057/bm.1996.42
  • Anbar, D. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile işveren markası arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bir uygulama (Master's thesis, Bursa Uludağ Üniversitesi)
  • Anbar, D., Çiftçioğlu, B. A., & Anbar, A. (2020). Kurumsal sosyal sorumluluk algısının işveren markası algısı üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 15(58), 221-235. https://doi.org/10.19168/jyasar.606166
  • Baş, T. (2011). İşveren markası: Yüksek nitelikli çalışanları çekmenin ve elde tutmanın anahtarı. Optimist Yayınları
  • Başfırıncı, Ç. Ş. (2008). Bir pazarlama iletişim medyası olarak web ortamında içerik analizi yapmanın güçlükleri ve olası çözüm önerileri. Yönetim, 61, 52-71.
  • Benge, M. (2018). Tailoring Recognition to Fit your Employees' Needs: AEC635/WC298, 2/2018. EDIS, 2018(1). https://doi.org/10.32473/edis-wc298-2018
  • Benraiss-Noailles, L., & Viot, C. (2021). Employer brand equity effects on employees well-being and loyalty. Journal of business research, 126, 605-613. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.02.002
  • Biswas, M. K., & Suar, D. (2016). Antecedents and consequences of employer branding. Journal of Business Ethics, 136, 57-72. https://doi.org/10.1007/s10551-014-2502-3
  • Bostancıoğlu, Ş. B. (2019). İşveren markasi ve işveren markasinin örgütsel bağlilik üzerindeki etkisi: konaklama sektöründe bir uygulama (Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Bustamante, S. (2018). CSR, trust and the employer brand (No. 96). Working Paper.
  • Ceylan, S. Nitel Araştırma Yöntemi. Sosyal & Beşerî Bilimlerde Araştırma Ve Değerlendirmeler-1, 1.
  • Deepa, R., & Baral, R. (2017). Importance-Fulfilment Analysis in Employer Branding. ICRBS-2017, 2017.
  • Demyen, S. (2023). The Place and Role of the Employer Brand in Building an Employee’s Career. In V. Bevanda (Ed.), International Scientific Conference – EMAN 2023: Vol 7. Selected Papers (pp. 159-167). Association of Economists and Managers of the Balkans. https://doi.org/10.31410/EMAN.S.P.2023.159
  • Dinçer, E. (Ed.). (2023). Kamu ve Özel Sektör Boyutuyla İnsan Kaynakları Yönetimi-2. Efe Akademi Yayınları.
  • Düger, Y. S., & Bayram, T. (2023). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algısının İşveren Marka Çekiciliğine Etkisi: Z Kuşağı Bireylerin Kişilik Özellikleri Bağlamında Bir Araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 1055-1078. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1178267
  • Drūteikienė, G., Savickė, J., & Skarupskienė, D. (2023). The Impact Of Employer Brand On The Relationship Between Psychological Empowerment And Employee Engagement https://doi.org/10.21511/ppm.21(1).2023.17
  • Elmin, A., & Ulaştıran, T. (2023). İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Bir Yaklaşım Olarak Çalışan Deneyimi: Keşfedici Bir İçerik Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi İnsan Kaynakları Yönetimi Dergisi, 2(2), 54-68. https://doi.org/10.31671/doujournal.1064650
  • Edwards, M. R. (2010). "An Integrative Review of Employer Branding and OB Theory", Personnel Review, 39(1), 5-23. https://doi.org/10.1108/00483481011012809
  • Farndale, E., & Kelliher, C. (2013). Implementing performance appraisal: Exploring the employee experience. Human Resource Management, 52(6), 879-897. https://doi.org/10.1002/hrm.21575
  • Franca, V., & Pahor, M. (2012). The Strength Of The Employer Brand: Influences And Implications For Recruiting. Journal of Marketing & Management, 3(1), 78-122.
  • Gaddam, S. (2008). Modeling Employer Branding Communication: The Softer Aspect of HR Marketing Management. ICFAI Journal of Soft Skills, 2(1).
  • Gerçek, M. (2022). Çalışanların Gözünden Açık Ofis Deneyimi: Nitel Bir Araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23(1), 149-163. https://doi.org/10.31671/doujournal.1064650
  • Gerçek, M. (2022b). İKY'de güncel bir yaklaşım: Çalışan deneyimi kavramının bibliyometrik analizi. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 206-228.
  • Green, E. (2016). Gig work isn't changing job landscape, SF economist finds.
  • Jalees, T., & Mateen Khan, M. (2019). Antecedents to employer branding. Market Forces, 14(1), 81-106.
  • Kahveci, Nergis Ecenur. (2018). Y Kuşağının İşyeri Seçimini Etkileyen Faktörler: İşveren Markası ve Sosyo-Demografik Özellikler. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaur, P., Malhotra, K., & Sharma, S. K. (2020). Employer branding and organisational citizenship behaviour: The mediating role of job satisfaction. Asia-Pacific Journal of Management Research and Innovation, 16(2), 122-131. https://doi.org/10.1177/2319510X20931716
  • Khan, N. A., Bharadwaj, S., Khatoon, A., & Jamal, M. T. (2021). Assessing the nexus between employer branding and employee retention: moderating role of organizational identification. Management and Labour Studies, 46(4), 379-398. https://doi.org/10.1177/0258042X21100533
  • Kumari, P., Dutta, M., & Bhagat, M. (2020). Employer Branding and its Role in Effective Recruitment. AIMS International Journal of Management, 14(2). https://doi.org/10.26573/2020.14.2.2
  • Linabary, J. R., & Hamel, S. A. (2017). Feminist online interviewing: Engaging issues of power, resistance and reflexivity in practice. Feminist review, 115(1), 97-113. https://doi.org/10.1057/s41305-017-0041-3
  • Lloyd, S. (2002). Branding from the inside out. Business Review Weekly, 24(10), 64-66.
  • Maylett, T., & Wride, M. (2017). The employee experience: How to attract talent, retain top performers, and drive results. John Wiley & Sons.
  • Meho, L. I. (2006). E‐mail interviewing in qualitative research: A methodological discussion. Journal of the American society for information science and technology, 57(10), 1284-1295. https://doi.org/10.1002/asi.20416
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskı). Ankara: Nobel akademik yayıncılık.
  • Mitchell, D. A. (2008). Generation Z: Striking the balance: Healthy doctors for a healthy community. Australian Journal of General Practice, 37(8), 665.
  • Morgan, J. (2017). The employee experience advantage: How to win the war for talent by giving employees the workspaces they want, the tools they need, and a culture they can celebrate. John Wiley & Sons.
  • Nalbantoglu, S. Y., & Mehmet, K. Ö. S. (2020). E. Sürdürülebilir insan kaynakları yönetimi için çalışan deneyimi uygulamaları. Business Economics and Management Research Journal, 4(2), 70-80.
  • Nayak, S., & Suhan. (2017). Antecedents to employer branding: A strategic focus on the information technology (IT) sector in India. Polish journal of management studies, 15(2), 143-151. https://doi.org/10.17512/pjms.2017.15.2.13
  • Nayır, B., & Fındıklı, M. M. A. (2022). İşveren Marka Yönetiminin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: İstanbul'da hizmet sektöründe bir araştırma. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi, 1-18. https://doi.org/10.18092/ulikidince.431536
  • Öksüz, B. (2020). İşveren markası açısından kariyer gelişimi ve iş-yaşam dengesi: Nitel bir çalışma. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 5(10), 87-101.
  • Özbay, Ö. (2021). Nitel Araştırma Sözlüğü.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi üniversitesi sosyal bilimler dergisi, 11(1), 323-343.
  • Ramachandran, K. K., & Manickam, D. (2020). A Study on Employee Experience at Bosch Engineering and Business Solutions Private Limited, Coimbatore. Test Engineering and Management, 83, 253-260.
  • Sağır, M. (2016). İşveren markası algısı: İnsan kaynakları faaliyetleri, çalışma ortamı ve tazminat kazanç boyutları ile turizm fakültelerinde bir uygulama. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(14), 415-439. doi: 10.20875/sb.20581
  • Sanders, M., Zeng, J., Hellicar, M., & Fagg, K. (2016). The power of flexibility: A key enabler to boost gender parity and employee engagement.
  • Schawbel, D. (2016). What employers will worry about in 2017. Fortune. Com
  • Silva, A. J., & Dias, H. (2022). The relationship between employer branding, corporate reputation and intention to apply to a job offer. International Journal of Organizational Analysis, 31(8), 1-16. https://doi.org/10.1108/IJOA-01-2022-3129
  • Sivertzen, A. M., Nilsen, E. R., & Olafsen, A. H. (2013). Employer branding: employer attractiveness and the use of social media. Journal of Product & Brand Management, 22(7), 473-483. https://doi.org/10.1108/JPBM-09-2013-0393
  • Sokro, E. (2012). Impact of employer branding on employee attraction and retention. European Journal of Business and Management, 4(18), 164-173.
  • Stanimirov, E., & Zhechev, V. S. (2013). The Impact of Organisational Flexibility and Employee Commitment on Customer Satisfaction. Available at SSRN 2198382. https://doi.org/10.2139/ssrn.2198382
  • Taş, H. Y., & Kaçar, S. (2019). X, Y ve Z kuşağı çalışanlarının yönetim tarzları ve bir işletme örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 643-675. https://doi.org/10.26466/opus.554751
  • Theurer, C. P., Tumasjan, A., Welpe, I. M., & Lievens, F. (2018). Employer branding: a brand equity‐based literature review and research agenda. International Journal of Management Reviews, 20(1), 155-179. https://doi.org/10.1111/ijmr.12121
  • Ungan, S., & Dincel, Ö. (2022). Ana Dili Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme Değerlendirme Temalı Bilimsel Araştırmalar: Bir İçerik Analizi Çalışması. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(2), 562-576. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1191204
  • Ünal, E. Y&B. H. T. (2022). Covid-19 Pandemi Döneminde Özel Bankaların Çalışan Deneyimi Tasarımı. Journal Of Socıal, Humanıtıes And Admınıstratıve Scıences (Joshas), 7(39), 654-672. https://doi.org/10.31589/JOSHAS.589
  • Vasantha, S. ve Vinoth, K. (2014). "The Influence of Employer Brand in deciding the Workplace, Perception of Prospective Employees", International Journal of Scientific and Engineering Research, C. 5, S. 10, ss. 1401-1410.
  • Verčič, A. T. (2021). The impact of employee engagement, organisational support and employer branding on internal communication satisfaction. Public Relations Review, 47(1), 102009. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2021.102009
  • Whitter, B. (2022). Employee experience: develop a happy, productive and supported workforce for exceptional individual and business performance. Kogan Page Publishers.
  • Yasar, E., & Demir, M. (2019). İşgörenlerin kariyer planlamasında işveren markasının rolü: Otel işletmeleri örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(4), 502-514. https://doi.org/10.24289/ijsser.659515
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., & Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, S. (2003). Yayıncılık. Baskı, Ankara.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yohn, D. L. (2020). Brand authenticity, employee experience and corporate citizenship priorities in the COVID-19 era and beyond. Strategy & leadership, 48(5), 33-39. https://doi.org/10.1108/SL-06-2020-0077
  • Youndt, M. A., Snell, S. A., Dean Jr, J. W., & Lepak, D. P. (1996). Human resource management, manufacturing strategy, and firm performance. Academy of management Journal, 39(4), 836-866. https://doi.org/10.2307/256714
  • Yousf, A., & Khurshid, S. (2021). Impact of employer branding on employee commitment: employee engagement as a mediator. Vision, 09722629211013608. https://doi.org/10.1177/09722629211013608

Evaluation of Employer Brand Management in the Context of Employee Experience: A Research on HR Managers

Yıl 2024, , 294 - 307, 30.04.2024
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1442352

Öz

The importance of employer branding is increasing day by day. In this period when there are talent wars between companies, it is important to consider branding not only in terms of product or service but also in terms of the employer. Both current employees and potential candidates consider the effectiveness of their organization and the benefits it will bring to them. Therefore, every activity to be carried out for the benefit of the employees and every experience provided has positive effects on employer branding. This situation not only has a positive effect on the loyalty and motivation of the employees, but also causes potential candidates to prefer businesses. In today's world, where competition is intense and qualified personnel are important, it is known that there are some factors that affect the business and employer preference of employees. In this context, the aim of this study is to reveal the views of human resources managers on employer branding practices in the context of employee experience. It is thought that this study will contribute to the literature since there is no study on employee experience of employer brand management in the literature. In this study, qualitative research method was preferred. Phenomenological design was used as the research design: The study group of the research consists of 8 human resources managers operating in Mersin and Adana provinces and taking part in human resources associations. Participants were contacted via e-mail using the e-interview method. The collected data were analyzed by content analysis method. As a result of the literature review, according to the analysis of the answers given to the questions created from the three sub-dimensions of the employer brand, it was found that the perception levels of human resources managers towards the functional and economic dimensions of the employer brand dimensions were high. It was concluded that the level of awareness and perception about social responsibility in the psychological dimension was low.

Kaynakça

  • Akdöl, B., & Kale, M. S. (2023). Kurumsal İtibarın İşveren Marka Çekiciliği Üzerine Etkisi: Bilişim Sektöründe Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 15(3), 2011-2027.
  • Aldousari, A. A., Robertson, A., Yajid, M. S. A., & Ahmed, Z. U. (2017). Impact of employer branding on organization's performance. Journal of transnational management, 22(3), 153-170. https://doi.org/10.1080/15475778.2017.1335125
  • Ambler, T., & Barrow, S. (1996). The Employer Brand. Journal of Brand Management, 4(3), 185-206. https://doi.org/10.1057/bm.1996.42
  • Anbar, D. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile işveren markası arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bir uygulama (Master's thesis, Bursa Uludağ Üniversitesi)
  • Anbar, D., Çiftçioğlu, B. A., & Anbar, A. (2020). Kurumsal sosyal sorumluluk algısının işveren markası algısı üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik bir araştırma. Yaşar Üniversitesi E-Dergisi, 15(58), 221-235. https://doi.org/10.19168/jyasar.606166
  • Baş, T. (2011). İşveren markası: Yüksek nitelikli çalışanları çekmenin ve elde tutmanın anahtarı. Optimist Yayınları
  • Başfırıncı, Ç. Ş. (2008). Bir pazarlama iletişim medyası olarak web ortamında içerik analizi yapmanın güçlükleri ve olası çözüm önerileri. Yönetim, 61, 52-71.
  • Benge, M. (2018). Tailoring Recognition to Fit your Employees' Needs: AEC635/WC298, 2/2018. EDIS, 2018(1). https://doi.org/10.32473/edis-wc298-2018
  • Benraiss-Noailles, L., & Viot, C. (2021). Employer brand equity effects on employees well-being and loyalty. Journal of business research, 126, 605-613. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.02.002
  • Biswas, M. K., & Suar, D. (2016). Antecedents and consequences of employer branding. Journal of Business Ethics, 136, 57-72. https://doi.org/10.1007/s10551-014-2502-3
  • Bostancıoğlu, Ş. B. (2019). İşveren markasi ve işveren markasinin örgütsel bağlilik üzerindeki etkisi: konaklama sektöründe bir uygulama (Master's thesis, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Bustamante, S. (2018). CSR, trust and the employer brand (No. 96). Working Paper.
  • Ceylan, S. Nitel Araştırma Yöntemi. Sosyal & Beşerî Bilimlerde Araştırma Ve Değerlendirmeler-1, 1.
  • Deepa, R., & Baral, R. (2017). Importance-Fulfilment Analysis in Employer Branding. ICRBS-2017, 2017.
  • Demyen, S. (2023). The Place and Role of the Employer Brand in Building an Employee’s Career. In V. Bevanda (Ed.), International Scientific Conference – EMAN 2023: Vol 7. Selected Papers (pp. 159-167). Association of Economists and Managers of the Balkans. https://doi.org/10.31410/EMAN.S.P.2023.159
  • Dinçer, E. (Ed.). (2023). Kamu ve Özel Sektör Boyutuyla İnsan Kaynakları Yönetimi-2. Efe Akademi Yayınları.
  • Düger, Y. S., & Bayram, T. (2023). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algısının İşveren Marka Çekiciliğine Etkisi: Z Kuşağı Bireylerin Kişilik Özellikleri Bağlamında Bir Araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 1055-1078. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1178267
  • Drūteikienė, G., Savickė, J., & Skarupskienė, D. (2023). The Impact Of Employer Brand On The Relationship Between Psychological Empowerment And Employee Engagement https://doi.org/10.21511/ppm.21(1).2023.17
  • Elmin, A., & Ulaştıran, T. (2023). İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Bir Yaklaşım Olarak Çalışan Deneyimi: Keşfedici Bir İçerik Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi İnsan Kaynakları Yönetimi Dergisi, 2(2), 54-68. https://doi.org/10.31671/doujournal.1064650
  • Edwards, M. R. (2010). "An Integrative Review of Employer Branding and OB Theory", Personnel Review, 39(1), 5-23. https://doi.org/10.1108/00483481011012809
  • Farndale, E., & Kelliher, C. (2013). Implementing performance appraisal: Exploring the employee experience. Human Resource Management, 52(6), 879-897. https://doi.org/10.1002/hrm.21575
  • Franca, V., & Pahor, M. (2012). The Strength Of The Employer Brand: Influences And Implications For Recruiting. Journal of Marketing & Management, 3(1), 78-122.
  • Gaddam, S. (2008). Modeling Employer Branding Communication: The Softer Aspect of HR Marketing Management. ICFAI Journal of Soft Skills, 2(1).
  • Gerçek, M. (2022). Çalışanların Gözünden Açık Ofis Deneyimi: Nitel Bir Araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 23(1), 149-163. https://doi.org/10.31671/doujournal.1064650
  • Gerçek, M. (2022b). İKY'de güncel bir yaklaşım: Çalışan deneyimi kavramının bibliyometrik analizi. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 206-228.
  • Green, E. (2016). Gig work isn't changing job landscape, SF economist finds.
  • Jalees, T., & Mateen Khan, M. (2019). Antecedents to employer branding. Market Forces, 14(1), 81-106.
  • Kahveci, Nergis Ecenur. (2018). Y Kuşağının İşyeri Seçimini Etkileyen Faktörler: İşveren Markası ve Sosyo-Demografik Özellikler. (Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaur, P., Malhotra, K., & Sharma, S. K. (2020). Employer branding and organisational citizenship behaviour: The mediating role of job satisfaction. Asia-Pacific Journal of Management Research and Innovation, 16(2), 122-131. https://doi.org/10.1177/2319510X20931716
  • Khan, N. A., Bharadwaj, S., Khatoon, A., & Jamal, M. T. (2021). Assessing the nexus between employer branding and employee retention: moderating role of organizational identification. Management and Labour Studies, 46(4), 379-398. https://doi.org/10.1177/0258042X21100533
  • Kumari, P., Dutta, M., & Bhagat, M. (2020). Employer Branding and its Role in Effective Recruitment. AIMS International Journal of Management, 14(2). https://doi.org/10.26573/2020.14.2.2
  • Linabary, J. R., & Hamel, S. A. (2017). Feminist online interviewing: Engaging issues of power, resistance and reflexivity in practice. Feminist review, 115(1), 97-113. https://doi.org/10.1057/s41305-017-0041-3
  • Lloyd, S. (2002). Branding from the inside out. Business Review Weekly, 24(10), 64-66.
  • Maylett, T., & Wride, M. (2017). The employee experience: How to attract talent, retain top performers, and drive results. John Wiley & Sons.
  • Meho, L. I. (2006). E‐mail interviewing in qualitative research: A methodological discussion. Journal of the American society for information science and technology, 57(10), 1284-1295. https://doi.org/10.1002/asi.20416
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskı). Ankara: Nobel akademik yayıncılık.
  • Mitchell, D. A. (2008). Generation Z: Striking the balance: Healthy doctors for a healthy community. Australian Journal of General Practice, 37(8), 665.
  • Morgan, J. (2017). The employee experience advantage: How to win the war for talent by giving employees the workspaces they want, the tools they need, and a culture they can celebrate. John Wiley & Sons.
  • Nalbantoglu, S. Y., & Mehmet, K. Ö. S. (2020). E. Sürdürülebilir insan kaynakları yönetimi için çalışan deneyimi uygulamaları. Business Economics and Management Research Journal, 4(2), 70-80.
  • Nayak, S., & Suhan. (2017). Antecedents to employer branding: A strategic focus on the information technology (IT) sector in India. Polish journal of management studies, 15(2), 143-151. https://doi.org/10.17512/pjms.2017.15.2.13
  • Nayır, B., & Fındıklı, M. M. A. (2022). İşveren Marka Yönetiminin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: İstanbul'da hizmet sektöründe bir araştırma. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi, 1-18. https://doi.org/10.18092/ulikidince.431536
  • Öksüz, B. (2020). İşveren markası açısından kariyer gelişimi ve iş-yaşam dengesi: Nitel bir çalışma. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 5(10), 87-101.
  • Özbay, Ö. (2021). Nitel Araştırma Sözlüğü.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi üniversitesi sosyal bilimler dergisi, 11(1), 323-343.
  • Ramachandran, K. K., & Manickam, D. (2020). A Study on Employee Experience at Bosch Engineering and Business Solutions Private Limited, Coimbatore. Test Engineering and Management, 83, 253-260.
  • Sağır, M. (2016). İşveren markası algısı: İnsan kaynakları faaliyetleri, çalışma ortamı ve tazminat kazanç boyutları ile turizm fakültelerinde bir uygulama. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(14), 415-439. doi: 10.20875/sb.20581
  • Sanders, M., Zeng, J., Hellicar, M., & Fagg, K. (2016). The power of flexibility: A key enabler to boost gender parity and employee engagement.
  • Schawbel, D. (2016). What employers will worry about in 2017. Fortune. Com
  • Silva, A. J., & Dias, H. (2022). The relationship between employer branding, corporate reputation and intention to apply to a job offer. International Journal of Organizational Analysis, 31(8), 1-16. https://doi.org/10.1108/IJOA-01-2022-3129
  • Sivertzen, A. M., Nilsen, E. R., & Olafsen, A. H. (2013). Employer branding: employer attractiveness and the use of social media. Journal of Product & Brand Management, 22(7), 473-483. https://doi.org/10.1108/JPBM-09-2013-0393
  • Sokro, E. (2012). Impact of employer branding on employee attraction and retention. European Journal of Business and Management, 4(18), 164-173.
  • Stanimirov, E., & Zhechev, V. S. (2013). The Impact of Organisational Flexibility and Employee Commitment on Customer Satisfaction. Available at SSRN 2198382. https://doi.org/10.2139/ssrn.2198382
  • Taş, H. Y., & Kaçar, S. (2019). X, Y ve Z kuşağı çalışanlarının yönetim tarzları ve bir işletme örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 11(18), 643-675. https://doi.org/10.26466/opus.554751
  • Theurer, C. P., Tumasjan, A., Welpe, I. M., & Lievens, F. (2018). Employer branding: a brand equity‐based literature review and research agenda. International Journal of Management Reviews, 20(1), 155-179. https://doi.org/10.1111/ijmr.12121
  • Ungan, S., & Dincel, Ö. (2022). Ana Dili Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme Değerlendirme Temalı Bilimsel Araştırmalar: Bir İçerik Analizi Çalışması. Türkiye Eğitim Dergisi, 7(2), 562-576. https://doi.org/10.54979/turkegitimdergisi.1191204
  • Ünal, E. Y&B. H. T. (2022). Covid-19 Pandemi Döneminde Özel Bankaların Çalışan Deneyimi Tasarımı. Journal Of Socıal, Humanıtıes And Admınıstratıve Scıences (Joshas), 7(39), 654-672. https://doi.org/10.31589/JOSHAS.589
  • Vasantha, S. ve Vinoth, K. (2014). "The Influence of Employer Brand in deciding the Workplace, Perception of Prospective Employees", International Journal of Scientific and Engineering Research, C. 5, S. 10, ss. 1401-1410.
  • Verčič, A. T. (2021). The impact of employee engagement, organisational support and employer branding on internal communication satisfaction. Public Relations Review, 47(1), 102009. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2021.102009
  • Whitter, B. (2022). Employee experience: develop a happy, productive and supported workforce for exceptional individual and business performance. Kogan Page Publishers.
  • Yasar, E., & Demir, M. (2019). İşgörenlerin kariyer planlamasında işveren markasının rolü: Otel işletmeleri örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(4), 502-514. https://doi.org/10.24289/ijsser.659515
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H., & Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, S. (2003). Yayıncılık. Baskı, Ankara.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yohn, D. L. (2020). Brand authenticity, employee experience and corporate citizenship priorities in the COVID-19 era and beyond. Strategy & leadership, 48(5), 33-39. https://doi.org/10.1108/SL-06-2020-0077
  • Youndt, M. A., Snell, S. A., Dean Jr, J. W., & Lepak, D. P. (1996). Human resource management, manufacturing strategy, and firm performance. Academy of management Journal, 39(4), 836-866. https://doi.org/10.2307/256714
  • Yousf, A., & Khurshid, S. (2021). Impact of employer branding on employee commitment: employee engagement as a mediator. Vision, 09722629211013608. https://doi.org/10.1177/09722629211013608
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Atsan 0000-0001-6221-7342

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 24 Şubat 2024
Kabul Tarihi 2 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Atsan, M. (2024). İşveren Markası Yönetiminin Çalışan Deneyimi Bağlamında Değerlendirilmesi: İK Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 27(1), 294-307. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1442352

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.