BibTex RIS Kaynak Göster

TAKDİR YETKİSİNİN YARGISAL DENETİMİ

Yıl 1998, Cilt: 1 Sayı: 1, 23 - 57, 04.05.2014

Öz

“İdarenin kanuniliği”, idareye ve faaliyetlerine kanunun hakim olması1, yönetilenlerin, idarenin keyfi eylem ve işlemlerinden korunması2 anlamına gelir. Pozitif Anayasa hukukumuza göre, kanunkoyucunun hukuken düzen-leyemeyeceği hiçbir alan yoktur. Yani, Anayasaya aykırı olmamak şartıyla her konu, kanunla düzenlenebilir. Buna, "yasama yetkisinin genelliği ilkesi" adı verilir3. Kanunkoyucu, her alanda olduğu gibi idari faaliyetler alanında da düzenlemeler yapabilir. Bu açıdan yasama yetkisinin genelliği ilkesi aynı zamanda, kanunkoyucunun, dilediği takdirde, idarenin faaliyetlerini en ince ayrıntılarına kadar düzenleyip idareyi bağlı yetki ile sınırlayabileceği anlamına da gelir4. Ancak kanunkoyucu, idarenin faaliyetlerini bütün ayrıntılarıyla önceden kesin bir şekilde düzenleyemez5. Zira buna ne çalışma Süresi, ne teknik uzmanlığı ne de ağır işleyen çalışma usûlleri el verir6.0 halde, idarenin bütün yetkilerinin bağlı yetkiler şeklinde olamayacağı açıktır.

Yıl 1998, Cilt: 1 Sayı: 1, 23 - 57, 04.05.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Y. Doç. Dr. Bahtiyar Akyılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akyılmaz, Y. D. D. B. (2014). TAKDİR YETKİSİNİN YARGISAL DENETİMİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 1(1), 23-57.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.